Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets augustus

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 07 aug 2005 22:37

Het overgrote deel van de advertenties in Tour staat in een apart katern dat makkelijk te negeren is. Bij Fiets zijn de artikelen zowat half advertentie bij gebrek aan kritische invalshoek. Maar ik heb m'n keuze gemaakt en beloof plechtig er niet meer over te zeuren...

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 07 aug 2005 22:56

ATB, MTB: allemaal leuk hoor maar wanneer komt Fiets nu eens met wat stukken over Cyclocrossen? Het WK 2006 is per slot van rekening in Zeddam, Nederland.

Redactie: doe er wat aan

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 aug 2005 23:09

Quoten: Origineel geplaatst door schmo op 07 Augustus 2005

Het overgrote deel van de advertenties in Tour staat in een apart katern dat makkelijk te negeren is.


De advertenties in Tour vind ik vaak boeiender dan die in Fiets, omdat ik de Duitse fietsmarkt interessant vind (zie ook mijn ondertitel )
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 08 aug 2005 21:54

Ik heb mijn abo opgezegd, ik ben "racefietser" en in fiets zit te veel mtb en tel daarbij nog eens de reclame en er blijft weinig over. De opbouw van fiets is totaal verkeerd, ik vind een blad als PROCYCLING veel leuker. Verder vind ik op internet meer info dan er ooit in Fiets zal staan.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 08 aug 2005 22:41

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 07 Augustus 2005


En wees eerlijk, als ze keer op keer keihard zouden schrijven dat Red Bull, Canyon, 2Danger, F.A.T. etc objectief gezien gewoon veruit de beste fietsen en met de beste prijs-kwaliteit-verhouding maken dan zouden de advertentie-inkomsten toch wel teruglopen.....


En er dan een Top-gear achtige opmerking bijzetten dat het wel de beste fiets is qua prijs/kwaliteit, maar dat het geen emotie uitstraalt of niet lekker rijdt, niet mooi is o.i.d. en dat ze seriously uncool zijn 
Ik denk dat objectieve testen eigenlijk ook bijzonder on-interessant zijn (als ze al te doen zijn). Tour test erg op stijfheid en afmontage, dat zegt toch niet alles... Geef mij maar een fiets die ik heel mooi vind (sub-zero) die iets minder stijf is, dan een fiets die objectief heel goed is, maar die ik niet mooi vind (seriously uncool...). Het blijft toch ook emotie en persoonlijke voorkeur. Vooral bij iets waar je een paar honderd uur per jaar op rond moet rijden...

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 08 aug 2005 22:47

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 08 Augustus 2005


En er dan een Top-gear achtige opmerking bijzetten dat het wel de beste fiets is qua prijs/kwaliteit, maar dat het geen emotie uitstraalt of niet lekker rijdt, niet mooi is o.i.d. en dat ze seriously uncool zijn uur per jaar op rond moet rijden...

Dat zou ik prachtig vinden. Is alleen heel erg moeilijk. Je moet dan een enorm inzicht hebben in de hele branche en een hele goede kijk op wat in de mode is en wat niet. Maar ja, je wilt het beste blad maken he...

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 08 aug 2005 23:02

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 08 Augustus 2005


Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 08 Augustus 2005


En er dan een Top-gear achtige opmerking bijzetten dat het wel de beste fiets is qua prijs/kwaliteit, maar dat het geen emotie uitstraalt of niet lekker rijdt, niet mooi is o.i.d. en dat ze seriously uncool zijn uur per jaar op rond moet rijden...

Dat zou ik prachtig vinden. Is alleen heel erg moeilijk. Je moet dan een enorm inzicht hebben in de hele branche en een hele goede kijk op wat in de mode is en wat niet. Maar ja, je wilt het beste blad maken he...

Hoeft niet, bij Top-gear heb je ook enkele personen die hun eigen mening er door duwen... Het is wel moeilijk om zoiets te doen, maar gecombineerd met een eerlijke objectieve test levert het leuk leesvoer.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 09 aug 2005 00:08

Ja maar helaas voor ons lezers van fiets is degene die zijn mening doordrukt toch echt de adverteerder dus dan wordt het zoiets als die cube hoort echt in sub-zero terwijl die italiaan serious uncool is ofzo

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 09 aug 2005 00:34

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 08 Augustus 2005

Ja maar helaas voor ons lezers van fiets is degene die zijn mening doordrukt toch echt de adverteerder dus dan wordt het zoiets als die cube hoort echt in sub-zero terwijl die italiaan serious uncool is ofzo

Ik denk niet dat de adverteerders echt meningen doordrukken (zo hard uitgesproken zijn de uitspraken immers niet), ik denk wel dat het belang van adverteerders een matigende invloed op de testuislagen heeft.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 aug 2005 15:02

Naaaaaaaaaah, Shimano komt altijd wel heeeeel goed uit de tests hoor. Dat huwelijk is overduidelijk.
Less is bore

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 09 aug 2005 15:36

Met 'matigende invloed op de testuitslagen' bedoelt hij vooral dat er zelden dingen echt afgezeken worden.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie