Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets augustus

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 aug 2005 12:53

Nou voor 350 heb je ook een technisch nagenoeg perfect frame, dus dáár hoef je geen dure Pina of De Rosa voor te kopen
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 aug 2005 12:59

ik ben geen vrijwilliger voor het blad maar voor het forum. De enige link tussen het blad en het forum is dat het forum gehost wordt door Fiets, maar voor de rest heeft het nix met elkaar te maken.
Ik ben niet negatief ingesteld, als je dat zegt ken je mij gewoon totaal niet, want ik ben bijna altijd positief. Enkel is het zo dat ik dingen wat hard breng soms. En tja ik blijf er gewoon bij, dat ik weinig heb aan de testen van fiets. En ik verwacht ook niet dat er een blad specifiek aan mijn behoefte wordt gemaakt, zoiets heb ik ook nooit gezegd. Maar ik ga gewoon zo weer de Tour kopen, die vind ik zelf interessanter. Ik heb totaal geen moeite met advertenties in de fiets, maar in de Tour staan interessantere namelijk met veel mooiere prijzen.
Ach dit zal wel weer negatief genoemd worden door een paar, kan me er niet echt druk ommaken. Misschien dat de waarheid te hard is voor de werkelijkheid ofzo??
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 aug 2005 13:04


Quoten: Origineel geplaatst door Fiets op 10 Augustus 2005




Beste Forum-leden,-knip-de redactie




Ah, klasse dat de redactie ook reageert!
Oké, je zegt de fabrikant heeft geen invloed op de testuitslag.
Maar is het niet zo dat wanneer een fabrikant  / importeur een nieuw model heeft dat hij dan Fiets benadert of zijn product een keer 'getest' of in de koopgids vermeld kan worden? (dat is wat ik van verschillende mensen uit de branche heb gehoord namelijk, nog helemaal afgezien van de vraag of er betaald voor moet worden voor een vermelding van een product in jullie blad, wat gezien het karakter van de artikelen best wel eens zou kunnen, want zeg eerlijk: een leuke vermelding in Fiets betekent gewoon meer omzet!)
Alleen al daardoor kán Fiets gewoon niet het karakter van een onafhankelijk 'test' magazine hebben. (volgens mij heb ik ook gelezen dat het blad ook ooit is opgericht om een importeur van fietsspulletjes een platform te geven om bepaalde producten te promoten)
Laten we zeggen: Fiets leeft in prettige symbiose met de branche, en is zeker niet 'de luis in de pels' (en daarom ook de gezapige toon in alle 'testen')
Gezien de redactionele doelstellingen, allerlei financiële zaken etc is het ook volslagen onmogelijk dat Fiets dat zou zijn, maar pretendeer dan ook niet 100% objectief en onafhankelijk te zijn.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 aug 2005 13:09

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 10 Augustus 2005


Nou voor 350 heb je ook een technisch nagenoeg perfect frame, dus dáár hoef je geen dure Pina of De Rosa voor te kopen



Hehehe, die reactie zat er aan te komen . Ben het deels ook wel met je eens, maar vergelijk even bovenstaande voorbeeld met een plaatje van een Galileo, Merak, Madone 5.9, etc. Daar zit toch wel een verschilletje tussen... Of je dat wilt of niet is een persoonlijke keuze. Ik wilde het wel, alhoewel ik mijn Galileo frame ook redelijk aan de zware kant vind voor het geld wat je betaald.
@big rosa: de lasnaden van DeRosa zijn inderdaad zo ongeveer de sjiekste/netste die je kunt vinden!
@FIETS: leuke reactie!! Thnx.
Less is bore

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 aug 2005 13:15

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 10 Augustus 2005


Hehehe, die reactie zat er aan te komen . Ben het deels ook wel met je eens, maar vergelijk even bovenstaande voorbeeld met een plaatje van een Galileo, Merak, Madone 5.9, etc. Daar zit toch wel een verschilletje tussen... Of je dat wilt of niet is een persoonlijke keuze. Ik wilde het wel, alhoewel ik mijn Galileo frame ook redelijk aan de zware kant vind voor het geld wat je betaald.




Tuurlijk weet ik dat ook wel. Maar de kwaliteitsverschillen zijn objectief gezien miniem terwijl we bij de prijs over een factor 5 a 10 verschil praten.
Ik zou liever dit FAT frame hebben met een set LightWeight wielen dan een Pina Prince met Ksyriums!
En zeg eerlijk: van het afslijpen van lasrupsen wordt een frame wel mooier, maar niet BETER!
Maar dat is een discussie die in dit topic niet thuis hoort.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 aug 2005 13:40

Oké, soms wordt er wel lekker gezaagd idd (Die Ursus Black Out wielen in Gezien en getest in nr 6-2006) bijvoorbeeld, wat een giller was dat! Loodzwaar, duur, foeilelijk en in no time stuk!)
Maar ff een ander voorbeeldje: nr 8-2006 blz 58 over die Koga Prologue:
".... Het 'nee' zit hem in de Shimano Sora-groep: voor een fiets van E1000,- is dit aan de magere kant.............. Wel past de Sora-groep prima bij de Shimano WH-R500 wielen."
Dat laatste zinnetje is toch wel een heel klein beetje grappig vind je niet: een te dure fiets met een te goedkope groep, maar het voordeel van die te goedkope groep is dat ie wel mooi bij de eveneens te goedkope wielen past!!!
(dat is dus wat ik bedoel met nietszeggende testen)
Oké, ik zit wel een beetje te etteren nu, misschien verwacht ik van een fietsblad ook wel iets heel anders dan wat Fiets beoogt te maken (dat denk ik eigenlijk)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 10 aug 2005 14:53

Tja, ik frons ook wel eens bij Sora fietsen terwijl onze Oosterburen voor de zelfde prijs 105 fietsen afleveren. Feit is dat toch heel veel mensen die een racefiets hebben om in het weekend een uurtje te toeren, een Koga / Gazelle / Batavus / Giant hebben met zeer goedkope afmontage. Als je elke week in je blad leest dat je je fiets eigenlijk niet had moeten kopen... Dat kan natuurlijk ook niet. Dan richt je je teveel op 1 doelgroep. Heel veel mensen willen helemaal niet de moeite nemen om 300 km naar Duitsland te rijden voor een heel speciale fiets... Ze bestellen er gewoon eentje op de hoek zoals ze dat altijd doen. Niets mis mee.
Als je de MTB artikelen leest... Daar staan toch geregeld krasse uitspraken in over fietsen met prachtige draaiende onderdelen met een slechte voorvork. Een tijdje geleden werd het kopen van een bepaald model zelfs compleet afgeraden. Zelfs toen FIETS erop terugkwam (de fabrikant had de boel verbetert), schreven ze dat het probleem toch niet helemaal was verdwenen. Een efficientere manier om een fiets het ravijn in te storten is er niet.

Plaats reactie