Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets augustus

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 07 aug 2005 14:12

>Zonder met vingers te wijzen: mensen die in een kwartier deze FIETS uit hebben gelezen komen denk ik bij geen enkel blad aan hun trekken. Er staan ruim voldoende afwisselende artikelen in.
Ik had het in 5 minuten uit. Ik vind de tests van Le Cycle en van Tour vele malen beter dan die van Fiets.

OK, wat was nu een artikel dat de moeite waard was om te lezen?
Het enige dat ik heb gelezen was over die mensen die 1000 km aan een stuk door fietsen, maar dat was uit verbazing dat dat ook nog bestaat. heette dat vroeger niet een obsessie?

>Leuk dat de TOUR hier helemaal wordt verheerlijkt, maar ook dat blad is niet heilig hoor.
Zij stapten wel een fabriek in China binnen (augustus nummer) en ze zijn in Rusland geweest om naar de productie van titanium daar te kijken.

Gr, Dioegens
Velgenfluisteraar

Florezido

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 07 aug 2005 14:43

>ga dan niet naar italie maar gewoon naar taiwan, kan je zonder alle italiaanse >onzin zien hoe een frame wordt gemaakt. Geen gedoe met zogenaamd >handwerk wat alleen met de hand gedaan wordt als er journalisten zijn.
Wat een grap is dit: het artikel in TOUR laat juist zien dat carbon in China wordt gemaakt omdat heel veel bij de productie van carbon onderdelen met de hand moet worden gedaan. Omdat het uurloon laag is in China is de productie dus daar naar toe gegaan.

Trouwens, het chinese baanteam rijdt op......LOOK!

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 aug 2005 15:19

In de navolging van al het voorgaande denk ik dat (en waar is dat niet zo) bij het blad fiets de financien het niet toelaten om een blad te maken met alleen maar race georienteerde artikelen. kik in een willekeurige kiosk en zie hoeveel mtb gerelateerde bladen er zijn en hoeveel puur race. Zou fiets zich meer willen richten op de racefiets zullen ze zich moeten afzonderen van sanoma en aan moeten sluiten bij een buitenlands blad. Ik ben zelf trots dat we in nederland een puur nederlands blad hebben die alle facetten van het sportieve fietsen voor toeristen behandelt, en aangezien ik zelf dus ook op de mtb rijdt vind ik het helemaal niet erg om daar veel over te lezen. Sterker nog ik denk dat als fiets zich alleen op de racefiets gaat richten zeg ik mijn abonement op.
wel is het zo dat ook ik het er wel mee eens ben dat ze wel eens een fabriek zouden mogen bezoeken om uit te leggen hoe de verschillende productie processen verlopen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2005 20:22

Bah, wat hebben een aantal mensen hier toch een negatieve kijk op FIETS zeg. Zeg dan de boel op en kom ook niet hier op het forum wat door de redactie van het door jullie zo verguisde blad ter beschikking is gesteld.
@AMCF:  van een mod had ik wel een subtielere reactie verwacht dan dat slappe geblaat wat jij daar hebt neergezet.
Less is bore

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 07 aug 2005 20:48

Ik ben gelukkig goed in staat het forum los van het blad te kunnen zien. De redactie klaarblijkelijk ook, anders was enige kritiek ter harte genomen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 aug 2005 20:52

Ach, de forumgebruikers (ofwel mensen die zelf op internet actief op zoek gaan naar informatie over hun hobby) hebben zichzelf gewoon boven de doelgroep van FIETS uitgewerkt
 
Om voor mezelf te spreken: toen ik net begon met fietsen heb ik veel geleerd van FIETS, maar nu ben ik er 'voorbij' gegroeid.
(FIETS is trouwens wel slechter dan vroeger)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 aug 2005 21:11

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 07 Augustus 2005


tenslotte kunnen ze er hun voordeel mee doen.


Nou hun voordeel mee doen..... volgens mij vaart Fiets expres deze koers hoor (misschien zouden sommige redactieleden het wel anders willen zien, maar Sanoma (en de advertentie-acquistie-afdeling) hebben ook bepaalde eisen. (heel erg veel eisen zelfs vrees ik))
Wat betreft het niet 'kritisch' zijn in testen enzo..... FIETS is geen consumentengids, maar een lifestyleblad dat fietsplezier verkoopt, inclusief alle emozione, onzin en oudewijvenverhalen die erbij horen. Overigens, autobladen zijn net zo.
En wees eerlijk, als ze keer op keer keihard zouden schrijven dat Red Bull, Canyon, 2Danger, F.A.T. etc objectief gezien gewoon veruit de beste fietsen en met de beste prijs-kwaliteit-verhouding maken dan zouden de advertentie-inkomsten toch wel teruglopen.....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 aug 2005 21:29

LOL..... wat ik hierboven zei staat zelfs in de radactionele doelstellingen
Redactionele doelstelling van FIETS:Het overbrengen van fietsplezier door artikelen over:

De nieuwste fietsen en accessoires
Fietskleding
Fietsreizen in binnen- en buitenland
Routetips
Fietsen en gezondheid
Trainingsprogramma’s fietsonderhoud etc.
Boeken
http://www.fiets.nl/adverteerders.asp
Duidelijk dus.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 07 aug 2005 21:31

Ik snak ook af en toe naar Top Gear achtige commentaren. Zij vragen zich vaak genoeg waarom in vredesnaam een bepaald model is gemaakt... Als het voertuig erom vraagt, wordt het genadeloos afgebrand (tenzij het van Engels makelij is, dan zijn ze ietsjes milder). Maar ja, dat doe je een keer en vervolgens stuur Ernesto nooit meer een modelletje op. Kijk, vergeleken met TOUR en andere Europese bladen is FIETS maar een klein blad.
Ik blijf ook bij mijn standpunt over TOUR: Aardige testen, duidelijk een veel grotere redactie en meer geld. Maar wat een Elsevier / Autokampioen blad. Uitermate rommelig, blad bestaat letterlijk voor de helft uit advertenties.

Plaats reactie