campa ketting
Campa beveelt aan om HUN originele kettingpons te gebruiken ( Ruim 90 euro!) Blad FIETS bevestigde dit nadat ze met een andere kettingpons een Campa ketting hadden gemonteerd. Dit ging fout als ik mij goed herinner. Ik heb toen maar zo'n Campa pons gekocht. Die gaat wel eeuwig mee! Wat een bonk pons! Geweldig. Zou eigenlijk niet meer dan 30 euro mogen kosten.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid HC
ben ik blij dat er bij mij geen originele campa ketting gestoken is.
-
- Forum-lid
Campa komt weer met een nieuwe ketting! Deze is nog smaller zoals te lezen staat op de website. Ik heb de huidige ketting met normale kettingtang aan elkaar gemaakt, geen probleem. Ik heb ook al de eerder genoemde opties zoals shimano Dura Ace 9 speed en een Connex geprobeerd ook hier geen probleem of slecht lopende ketting geconstateerd.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid HC
Nog smallere ketting? how dan krijgen we binnenkort al 11 speed zeker.
Met het idee van "leuk leesvoer om mezelf lekker te maken" de catalogus van Rose Versand besteld. Wat een boekwerk!! Daarin staat te lezen: "Nach dem offnen einer Campa 10-fach Kette kann diese nur weiterverwendet werden, wenn sie mitt einem neuen HD-link verschlossen wird. Zu diesem zweck benotigen sie unbedingt das spezialwerkzeug |E| auf seite 513" (de campa kettingpons van E79,-).
-Je kan een ketting toch bij elke gewenste schakel openen?
-Wat is een HD-link en moet je elke keer een nieuwe gebruiken?
-Kan je nu ECHT alleen maar een campa pons gebruiken en waarom is deze zo ontzettend veel duurder dan andere?
-Wat is het verschil tussen een Campa Record C10 Ultra en Record C10 HD ketting?
Toen ik mij fiets kocht (campa Veloce 10sp) heb ik er meteen een extra Campa ketting bij gekocht en daar zat wel een klein pinnetje bij. Is dit om te ketting te openen met een ander type pons of om de ketting juist weer mee te sluiten?
ps. over de Campa pons staat er nog dit: "Zwingend notwendig fur Campa 10-fach Ketten mit HD-link-verschluss. -Nicht passen fur Perma-link -Nietstift auswechselbar -auch passend fur Shim 10fach ketten
-Je kan een ketting toch bij elke gewenste schakel openen?
-Wat is een HD-link en moet je elke keer een nieuwe gebruiken?
-Kan je nu ECHT alleen maar een campa pons gebruiken en waarom is deze zo ontzettend veel duurder dan andere?
-Wat is het verschil tussen een Campa Record C10 Ultra en Record C10 HD ketting?
Toen ik mij fiets kocht (campa Veloce 10sp) heb ik er meteen een extra Campa ketting bij gekocht en daar zat wel een klein pinnetje bij. Is dit om te ketting te openen met een ander type pons of om de ketting juist weer mee te sluiten?
ps. over de Campa pons staat er nog dit: "Zwingend notwendig fur Campa 10-fach Ketten mit HD-link-verschluss. -Nicht passen fur Perma-link -Nietstift auswechselbar -auch passend fur Shim 10fach ketten
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox