Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

bruine benen

jmstyle
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 jul 2005 17:03

jmstyle 11 aug 2005 01:08

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 10 Augustus 2005

ik nog 4 weekjes ploeteren en dan gaan we weer 3 weken richting Spanje en Frankrijk. worden de beentjes en het koppie ook weer bruin.

Doe maar weer, 3 weken naar het lekkere warme spanje en frankrijk. Al hoewel... zo warm als het nu is in spanje is ook niet aatlijd even lekker. Ik hou het maar lekker bij Drenthe (met een beetje geluk heb ik die zonnebril dan ook nodig)

fausto
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jun 2004 14:20

fausto 02 feb 2006 11:11

Over een paar maanden kunnen we weer naar buiten met blote benen. (Nou ja, ik weet het: dat duurt nog wel even.) Bij mij zijn dat behoorlijke melkflessen. Zeker aan het begin van het seizoen. Dus ik wil er wel een bruiningsmiddeltje op smeren.
Wie heeft er ervaring met Born muscle up-10? Op een website vond ik  de volgende info:
MUSCLE UP-10 is een niet-verwarmende sportolie voor gebruik tijdens de warming-up van een inspanning. De speciaal geselecteerde etherische oliën zorgen voor een natuurlijke stimulering van de bloedsomloop. MUSCLE UP-10 geeft de huid een aangename bruine tint, stimuleert en glimt!
Mijn vragen:
1) Blijft het bruine kleurtje ook na het douchen? Dus is het en zelfbruiner of alleen een soort bruine creme?
2) Werkt het goed? Of moet je heel dik smeren voor een beetje resultaat?
Evenwicht is het antwoord op alle vragen.

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 02 feb 2006 23:44

en is het ook voor het gezicht dat is voor mij belangrijk want ik zit nooit op de fiets dus bruine benen heb ik niet nodig
iemand leuk middeltje ervoor? (voor als de zon niet schijnt op wintersport :P)

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 feb 2006 03:51

@Fausto: heb ook Muscle Up voor tijdens de wedstrijden. Hoewel ik het lang niet altijd gebruik, het wordt toch maar een smeerboel met dat spul. Maarreh, glimt lekker, geeft een bruin kleurtje en ruikt lekker. Wat wil je nog meer...

Ohja, als er een UV-filter in zit zou ik het niet nemen, dan wordt je namelijk niet echt bruiner. Zonder UV-filter kan ik me voorstellen dat het het bruiningsproces juist was accellereert.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 feb 2006 18:20

Quote: Origineel geplaatst door panschpieng op 03 Februari 2006
een UV filter is wel zo belangrijk, bij langdurige blootstelling aan de zon. Denk maar aan 5 a 6 uren ritten is vrij lange blootstelling. UV straling verhoogd risiko huidkanker o.a. melanomen. Men zou afhankelijk van huidtype een niet te hoge spf factor kunnen kiezen, zodat je toch bruint.


Helemaal gelijk, UV straling is uiteraard wel onslosmakelijk verbonden met huidkanker. Ik sprak dan ook meer voor mezelf; ik probeer niet te verbranden, maar wel een lekker kleurtje te krijgen, dus als de basis er eenmaal is dan hoeven UV filters voor mij niet meer...

fausto
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 07 jun 2004 14:20

fausto 06 feb 2006 10:55

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 Februari 2006

@Fausto: heb ook Muscle Up voor tijdens de wedstrijden. Hoewel ik het lang niet altijd gebruik, het wordt toch maar een smeerboel met dat spul. Maarreh, glimt lekker, geeft een bruin kleurtje en ruikt lekker. Wat wil je nog meer... Ohja, als er een UV-filter in zit zou ik het niet nemen, dan wordt je namelijk niet echt bruiner. Zonder UV-filter kan ik me voorstellen dat het het bruiningsproces juist was accellereert.

O.K. Ik begrijp dus dat het geen zelfbruiner is, maar dat het bruine kleurtje onder de douche weer verdwijnt.
Evenwicht is het antwoord op alle vragen.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 06 feb 2006 18:30

Correct

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 11 mar 2006 11:13

als je mijn benen ziet,denken ze dat de melkboer is langsgeweest!!
il magnifico

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 12 mar 2006 11:31

of dat ie voor je staat ?

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 23 mar 2006 23:48

Wat denk je van koffiedrab? Je zet eerst een lekker bak koffie en vreet hierbij een pak gangmakers op. Als de koffiedrab is afgekoeld kiep je de filter op je handpalm en smeren maar op de benen en de onderarmen. Gegarandeerd bruin, suk6 verzekerd. Wassen verplicht
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

Plaats reactie