Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

FietsBril

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 sep 2005 14:07

Kan ik inkomen, LEICH. Met mijn Oakley's gelukkig nog niet zoveel probleempjes gehad. Ik heb 2 M-frames, een plooibare en een niet-plooibare, met tal van glazen, een Splice en een Oakley Zero... en toch koers ik steeds met die M-frames, behalve TT (met de Zero).
Heb ook wel al wat lakproblemen gezien bij collega-renners. Zou niet mogen voor deze prijs ja!
 
De nieuwe serie BBB-brilletjes vind ik idd best wel leuk.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 sep 2005 16:37

Ik heb een Pro M Frame die komende november zijn 5e verjaardag viert, en nog geen krasje! Zowel op frame als glazen niet.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

leich
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 mei 2004 14:52

leich 07 sep 2005 17:31

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 07 September 2005


Ik heb een Pro M Frame die komende november zijn 5e verjaardag viert, en nog geen krasje! Zowel op frame als glazen niet.

Ben jaloers op je! Misschien zitten er wel hele rare zuren ofzo in dat zweet van mij, maar het is echt altijd raak, met name als het over die zilverkleurige frames gaat, en ik ben er echt wel zuinig op.. Lenzen zijn inderdaad top!

lowdown
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2005 16:17

lowdown 07 sep 2005 21:12

Agu sonka met vier verschillende glazen (van plastic)
39 euro
bevalt prima.

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 25 sep 2005 21:09

Ik heb een Oktos. heb er 40 euro voor betaald en er zaten 2 soorten lenzen bij. Gele en Donkere. Het licht is perfect gedempt en hij heeft een goede pasvorm. Ben er zeer kontent van.
Excuse me while I kiss the sky

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 26 sep 2005 12:21

 Ik ben in het trotse bezit van een Sinner tour. Deze heeft een montuur rondom de glazen. Hier heb ik geen noemenswaardige last van. De bril heeft me ca € 15,-- gekost. Voor dit geld kreeg ik een beschermhoes en 3 paar glazen (donker, oranje/geel en blanco). De bril functioneert prima.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

marcello
Forum-lid
Berichten: 474
Lid geworden op: 26 jan 2005 01:55

marcello 26 sep 2005 22:44

Quoten: Origineel geplaatst door Gunter op 07 September 2005


Heb me gisteren een nieuwe bril aangeschaft in Decathlon.  Slechts 12 euro en met verwisselbare glazen (donker / gele) en een beschermhoesje.


En? wat vind je van de bril, want ik heb nu een bril die bij een hogere lichaamstemp. beslaat. Ook van de week s'morgens tijdens de mist zag ik niks meer.

gunter
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jun 2005 18:03

gunter 27 sep 2005 11:20

Quoten: Origineel geplaatst door marcello op 26 September 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Gunter op 07 September 2005


Heb me gisteren een nieuwe bril aangeschaft in Decathlon.  Slechts 12 euro en met verwisselbare glazen (donker / gele) en een beschermhoesje.


En? wat vind je van de bril, want ik heb nu een bril die bij een hogere lichaamstemp. beslaat. Ook van de week s'morgens tijdens de mist zag ik niks meer.


Ik heb eigenlijk enkel nog maar met de gele glazen gereden. Ben er al bij al tevreden van.  Maar als je al wat inspanningen hebt gedaan en stil staat, beslagen de glazen (plastic eigenlijk).  Maar als je rijdt heb je hier totaal geen last van.  In de mist heb ik nog niet gereden, dus daar kan ik je spijtig genoeg niets over zeggen.  Voor die prijs ben ik echter zeer tevreden over de bril.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 30 sep 2005 14:42

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 03 September 2005

Ik heb de adidas evil eye en daar zweer ik bij. is in 2 breedte maten te verkrijgen speciaal onwikkelt voor fietsen en voor mij als brildrager is het de enigste bril die met inzetbril nog lekker zit. Enigste nadeel (maar dat hebben wel veel brillen denk ik) doordat het dubbel glas is(inzet bril weten jullie nog) kan ik eigenlijk niet in de regen rijden daar de bril dan snel beslaat. (of in het engels mijn bril is dan fogged up)



@scottwilko: ik neem aan dat je de Adidas Evil Eye Pro hebt, klopt dat?Ik ben ook voornemens die bril aan te schaffen, maar zou graag willen weten wat het ongeveer kost om bij de opticien geslepen glazen in de inzetbril te laten zetten. Wat heb jij daarvoor betaald als ik vragen mag?Als het goed is zou jij met de oranje lenzen, de anti-fog lenzen dus, geen last meer van beslagen glazen moeten hebben...
 

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 sep 2005 18:45

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 30 September 2005



Ik ben ook voornemens die bril aan te schaffen, maar zou graag willen weten wat het ongeveer kost om bij de opticien geslepen glazen in de inzetbril te laten zetten.  

Sja, ik denk net zoveel als glazen voor een gewone bril...... ik zou wel extra dunne nemen, reken op zo'n 150 a 200 euro zou ik zeggen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 sep 2005 20:07

Ligt totaal aan je ogen. Als je "moeilijke" ogen hebt kost het zo 2 tot 3 keer zoveel, als het niet meer is. Ik heb mijn glazen overigens gewoon bij Hans Anders gehaald, ik denk dat dat je een hoop geld bespaard. Ik heb aan allebij m'n ogen -1,5 en aan ene oog beetje cilinder, die glazen waar maar 30 of 40 euro.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

.marcel.
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 aug 2005 23:01

.marcel. 30 sep 2005 20:52

heef iemand nog ervaring met de bbb winner de bril van tom boonen.vind hem erg mooi en zit me lekker dus denk dat ik hem voor me verjaardag vraag
 
hit the road jack

Plaats reactie