Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

FietsBril

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 sep 2005 04:07

Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 02 September 2005
Nee, maar een smal glas ziet er wel smaller uit (en die boogjes van het frame steken altijd wel uit, da's ook de bedoeling)




Oh. Ja maar het moet dus niet teveel uitsteken, zeg maar.

solex
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2005 14:11

solex 03 sep 2005 12:04

Ik heb ook een half jacket.
Zit perfect en mocht hij onverhoopt stuk gaan, dan ga ik direct terug naar de shop om er een te kopen.
 
 

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 sep 2005 22:44

Ik heb de adidas evil eye en daar zweer ik bij. is in 2 breedte maten te verkrijgen speciaal onwikkelt voor fietsen en voor mij als brildrager is het de enigste bril die met inzetbril nog lekker zit. Enigste nadeel (maar dat hebben wel veel brillen denk ik) doordat het dubbel glas is(inzet bril weten jullie nog) kan ik eigenlijk niet in de regen rijden daar de bril dan snel beslaat. (of in het engels mijn bril is dan fogged up)

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 03 sep 2005 23:09

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 03 September 2005

Ik heb de adidas evil eye en daar zweer ik bij. is in 2 breedte maten te verkrijgen speciaal onwikkelt voor fietsen en voor mij als brildrager is het de enigste bril die met inzetbril nog lekker zit. Enigste nadeel (maar dat hebben wel veel brillen denk ik) doordat het dubbel glas is(inzet bril weten jullie nog) kan ik eigenlijk niet in de regen rijden daar de bril dan snel beslaat. (of in het engels mijn bril is dan fogged up)

Dat heb ik met m'n Rudy Project Perception nooit. En als ik er al last van zou hebben kan ik hem ff opklappen en schoonvegen. Perfecte bril, vooral met Racing Red glazen. Met die glazen zie ik altijd perfect, of het nou zonnig is of bewolkt.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 04 sep 2005 15:03

Iemand ervaring met de Rudy Project Rydon?

Ik heb hem zojuist besteld in de carbon uitvoering bij futurumshop voor € 89,95.



Eigenlijk ben ik niet zo'n voorstander om een bril via internet te kopen (je moet hem toch passen) maar bij mij in de buurt zit geen enkele winkel die Rudy verkoopt.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 sep 2005 21:29

Quote: Origineel geplaatst door Aziraphale op 03 September 2005
Dat heb ik met m'n Rudy Project Perception nooit. En als ik er al last van zou hebben kan ik hem ff opklappen en schoonvegen.


Ja en die bril heb ik dus ook opgehad dat ik op zoek was, maar daar zat de inzetbril hinderlijk tegen mijn gezicht aan. Maar niet getreurt ik zal binnenkort wel voor een stel lenzen kijken kan ik de wintertoertochten ook een rijden met zicht.

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 04 sep 2005 23:22

volgens de omschrijving op roseversand schijnt ook de Oakley "UNKNOWN" en "MINUTE" smal te zijn, staan ook op http://www.oakstore.de/indexmain.asp Deze hebben echter geen verwisselbare lenzen... Heb sinds kort lenzen en ben nu ook op zoek naar een bril [om te fietsen dus] en heb ook een smal hoofd. Maar met een helm op ziet het er ook al niet uit...
Mijn fiets is bezeten!

onamihs
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 mei 2004 23:58

onamihs 05 sep 2005 00:08

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 September 2005


Zoals veel renners zweer ik bij Oakley M-frames om mee te koersen: zitten heel vast terwijl je ze helemaal niet voelt zitten (je vergeet haast dat je een bril ophebt), je ziet geen frame (handig als je even omkijkt uit je ooghoeken), lensen zijn gemakkelijk vervangen (kosten tussen 25 en 40€).
Nadeel voor jou is dat zo'n Oakley nóg duurder is dan de 100€ die jij daar zegt! Ik vind het de moeite waard omdat ik heel veel uren op de fiets doorbreng en steeds (winter en zomer) mét bril.



Inderdaad een mooi brilletje, maar ja nog meer geld..., Ik moet zggen dat ik de verstelbaarpootjes en neusvleugels van de R-P erg mooi vind. De Racing Red glazen lijken mij ook erg goed. En ik moet zeggen in de winter is het wel lekker om een bril op te hebben als het koud is dan gaan de ogen niet zo tranen en houd je je gezicht toch net iets warmer.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen...

held
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mar 2005 20:08

held 05 sep 2005 01:10

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Rudy Project Kerosene? Die vind ik er mooi uitzien en is met 2 paar glazen zo'n 130 €.http://www.rudyproject.com/images/prodo ... ENE.jpgWie weet er adressen van internetwinkels waar ze voor een goede prijs brillen verkopen?
postamble();

gunter
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jun 2005 18:03

gunter 07 sep 2005 10:15

Heb me gisteren een nieuwe bril aangeschaft in Decathlon.  Slechts 12 euro en met verwisselbare glazen (donker / gele) en een beschermhoesje.

leich
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 mei 2004 14:52

leich 07 sep 2005 13:55

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 01 September 2005


Zoals veel renners zweer ik bij Oakley M-frames om mee te koersen: zitten heel vast terwijl je ze helemaal niet voelt zitten (je vergeet haast dat je een bril ophebt), je ziet geen frame (handig als je even omkijkt uit je ooghoeken), lensen zijn gemakkelijk vervangen (kosten tussen 25 en 40€).
Nadeel voor jou is dat zo'n Oakley nóg duurder is dan de 100€ die jij daar zegt! Ik vind het de moeite waard omdat ik heel veel uren op de fiets doorbreng en steeds (winter en zomer) mét bril.
 
  


Zijn inderdaad goeie brillen, maar ik vind de prijs niet helemaal in verhousding staan tot de kwaliteit; mag mezelf wel ervaringsdeskundige noemen denk ik, gezien het feit dat ik er toch wel een paar of 10 heb versleten de laatste tien jaar. Over de lenzen eigenlijk niks dan goeds, scherp zicht, geen frame dat je zicht blokkeert en variatie mogelijk.
 
Maar verder....Kwaliteit van de kunsstof is echt om te janken, kan het aantal gebroken frames langzamerhand niet meer tellen. Idem voor de lak/verf; een maand oude M-frame, en de zilveren lak begint er nou al weer af te komen, gaat natuurlijk nergens over, idem voor de lens die er af en toe wel erg makkelijk uit komt zetten.
 
En ik weet het wel, gewoon opsturen naar Frankrijk (?), paar Euro's lappen en het komt wel weer in orde, maar het is toch niet helemaal wat je hoopt van een bril van 200 Euries (Vierhonderdenveertig OudHollandsche Florijnen!!).
En toch blijf ik het kopen, dom he. Komt voornamelijk doordat ik de designs gewoon erg mooi vind en ik de bedrijfsmentaliteit bij oakley een beetje ken (Hoofdkantoor Oakley in US is een grote vergaarbak van ex-Navy Seals, pro athletes enzovoort enzovoort, 't is een echte clan..)
 
Maar objectief beschouwd denk ik dat je net zoveel plezier beleeft aan een BB brilletje van 35 Euro.
Maar ja, ieder voor zich!

Plaats reactie