Pagina 319 van 332

Re: Trek

Geplaatst: 02 jul 2022 22:58
door barverme
Bij bikeradar hebben ze de nieuwe madone van Stuyven even gewogen: 8,3 kg. Niet bepaald een lichtgewicht dus. Wel met de 62mm bontrager velgen en sram-groep.

Re: Trek

Geplaatst: 03 jul 2022 13:02
door daniel1975
Tering, dat is zwaar!! Dan slaat die prijs al helemaal nergens op.

Re: Trek

Geplaatst: 03 jul 2022 13:35
door 0475
Kijk al een paar dagen naar de zitbuis constructie…..blijf het raar vinden.

Re: Trek

Geplaatst: 03 jul 2022 14:49
door vincent75
0475 schreef: 03 jul 2022 13:35 Kijk al een paar dagen naar de zitbuis constructie…..blijf het raar vinden.
Ze hebben goed naar WC-eend gekeken😉

Re: Trek

Geplaatst: 15 aug 2022 15:05
door bakboord1
Op mijn Emonda SL5 zit een 44cm standaard stuur.
Ik wil testen hoe 42cm bevalt want mijn schouderbreedte is 43cm en ik heb soms last van slapende vingers.
Nu kan ik kiezen tussen een standaard stuur of een aero.
Ik fiets nooit met de handen wat meer naar het midden bovenop maar altijd op de shifter of in de beugels.
Is er buiten de looks een reden om voor aero te gaan?

Re: Trek

Geplaatst: 15 aug 2022 16:14
door Blo135
bakboord1 schreef: 15 aug 2022 15:05 Is er buiten de looks een reden om voor aero te gaan?
Misschien dat het meer aerodynamisch is?!? 😉

Re: Trek

Geplaatst: 15 aug 2022 16:37
door Jac
0475 schreef: 03 jul 2022 13:35 Kijk al een paar dagen naar de zitbuis constructie…..blijf het raar vinden.
Kan het ook niet echt mooi vinden.

Re: Trek

Geplaatst: 15 aug 2022 21:00
door bakboord1
Blo135 schreef: 15 aug 2022 16:14
bakboord1 schreef: 15 aug 2022 15:05 Is er buiten de looks een reden om voor aero te gaan?
Misschien dat het meer aerodynamisch is?!? 😉
Dat is een bullshit argument voor mij.
Dat stuurtje zorgt echt niet voor 50 watt extra en ook geen 5 watt verschil. Al zullen ze zelf zeggen van wel.

Re: Trek

Geplaatst: 16 aug 2022 11:20
door remkolvb
Een gewaarschuwd mens.. https://www.bicyclenetwork.com.au/newsr ... ar-recall/

Kwam op een FB groep mbt Trek al melding tegen van diverse mensen die dit dus al was overkomen. Geen idee of de Europese markt hier ook last van heeft, op Trek site zelf kon ik voor EU niets terug vinden.

Re: Trek

Geplaatst: 16 aug 2022 12:09
door gede
bakboord1 schreef: 15 aug 2022 21:00
Blo135 schreef: 15 aug 2022 16:14
bakboord1 schreef: 15 aug 2022 15:05 Is er buiten de looks een reden om voor aero te gaan?
Misschien dat het meer aerodynamisch is?!? 😉
Dat is een bullshit argument voor mij.
Dat stuurtje zorgt echt niet voor 50 watt extra en ook geen 5 watt verschil. Al zullen ze zelf zeggen van wel.
Als aerodynamica in uw ogen bullshit is, dan is de vraag waarom je een aero model zou kiezen al totaal overbodig :-).

En bij een wattagebesparing hoort ook een snelheid bij te staan... Voor de meeste wielertoeristen is de gangbare snelheid zo laag dat het aerodynamicavoordeel inderdaad erg beperkt zal zijn. En zélfs dan moet je je de vraag stellen of het voor jou relevant is of je met je poweroutput 30 km/h rijdt of 30,2 km/h.

Re: Trek

Geplaatst: 22 aug 2022 22:31
door bakboord1
Inmiddels ben ik er over uit dat ik een Aerostuur mooier vind en dus daarvoor zal gaan.
Bijvoorbeeld een Deda of 3T stuur komt vaak voorbij als een fijn stuur.
Maar de reach van deze sturen is wel een paar cm korter dan wat Trek monteert op een Emonda SL5 of 6. Dan moet ik van een 11cm stuurpen naar 13cm. Dat is wel behoorlijk lang volgens mij.

Wat is het voordeel van een Deda of 3T stuur dat een Bontrager elite aero niet heeft?

Re: Trek

Geplaatst: 23 aug 2022 00:27
door Ernie C.
Niks, behalve als je niet van het huismerk imago van Bontrager houdt. 3T ergosum heeft een reach van 89mm. Dan hoef je maar 1cm korter te gaan met je stuurpen. Verder ken ik niks wat bij Bontrager in de buurt zit.