Trek
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
35 tot 45% op een fiets is echt niet zoveel.
Denk dat dealers voor zo'n marge in de rij staan.
Denk dat dealers voor zo'n marge in de rij staan.
bladejanjmagic schreef:35 tot 45% op een fiets is echt niet zoveel.
Denk dat dealers voor zo'n marge in de rij staan.
Ik snap je zin niet eerst zeg je dat het niet veel is en daarna dat de dealers in de rij staan voor z`n marge ???
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 jan 2014 14:07
De marges zijn lager, veel dealers zouden in de rij staan als er zoveel marge te "verdienen" zou zijn.
Najah ik weet niet welke merken die dealer hebben maar wij hadden echt wel 35% op de adviesprijs.
Dat de meeste onder de adviesprijs verkopen komt dus door al die stunters en dan gaat de marge idd omlaag.
En ook voor de fietsenzaak waar ik gewerkt heb ging ook op dat je altijd 10% korting moest geven en dat is op de incl BTW prijs en de marge van 35% zit op de ex BTW prijs dus eigenlijk gaf je nog iets meer.
Bij de meeste gaat sowieso vanaf 50 stuks de marge omhoog en als je bijv 300 fietsen van een merk verkoop ziet de marge nog beter uit.
Zo kunnen de grote stunters van het land dus vaak voor veel minder verkopen en dan is er nog een stukje rechtstreekse inkoop waardoor er sommige zijn die voor absurde prijzen kunnen aanbieden
Dat de meeste onder de adviesprijs verkopen komt dus door al die stunters en dan gaat de marge idd omlaag.
En ook voor de fietsenzaak waar ik gewerkt heb ging ook op dat je altijd 10% korting moest geven en dat is op de incl BTW prijs en de marge van 35% zit op de ex BTW prijs dus eigenlijk gaf je nog iets meer.
Bij de meeste gaat sowieso vanaf 50 stuks de marge omhoog en als je bijv 300 fietsen van een merk verkoop ziet de marge nog beter uit.
Zo kunnen de grote stunters van het land dus vaak voor veel minder verkopen en dan is er nog een stukje rechtstreekse inkoop waardoor er sommige zijn die voor absurde prijzen kunnen aanbieden
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Het gaat mij niet over wat een dealer aan mijn aankoop wint...voor mij gaat het over een dure aankoop waarvan nu de conclusie is dat die "mijne pointe de vue " niet veilig is. Trek had mij de kop kunnen kosten en dat blijft wel plakken.
Het Departement Garantie Trek waant zich op de maan..ver van alle problemen. Trek is een ontgoocheling. Het vernieuwd vertrouwen is SPECIALIZED...als het zakken van het zadel the only problem is...er bestaat toch Loctite-:)
Deze Trek heeft mij 5300 euro gekost..amper km..jaarlijkse controle door dealer..en dan zo afgescheept worden..by by Trek.
Het Departement Garantie Trek waant zich op de maan..ver van alle problemen. Trek is een ontgoocheling. Het vernieuwd vertrouwen is SPECIALIZED...als het zakken van het zadel the only problem is...er bestaat toch Loctite-:)
Deze Trek heeft mij 5300 euro gekost..amper km..jaarlijkse controle door dealer..en dan zo afgescheept worden..by by Trek.
M`n berichten waren niet op jou maar op iemand die dacht dat er zoveel wordt verdiend .
Maar ik snap je punt wel alleen moet je wel snappen dat fietsen nu eenmaal relatief gevaarlijk is.
Een pad afbreken kan ook met andere merken gebeuren.
Feit is wel dat de pad moet afbreken en niet je frame maargoed dat staat los van je laatste bericht want als de pad alleen was afgebroken had het net zo goed je kop kunnen kosten.
Dat je geen Trek meer wilt kopen kan ik opzich wel heel goed begrijpen maar je moet niet denken dat het met een ander merk niet kan gebeuren.
Een veilige hobby is natuurlijk heel iets anders
Maar ik snap je punt wel alleen moet je wel snappen dat fietsen nu eenmaal relatief gevaarlijk is.
Een pad afbreken kan ook met andere merken gebeuren.
Feit is wel dat de pad moet afbreken en niet je frame maargoed dat staat los van je laatste bericht want als de pad alleen was afgebroken had het net zo goed je kop kunnen kosten.
Dat je geen Trek meer wilt kopen kan ik opzich wel heel goed begrijpen maar je moet niet denken dat het met een ander merk niet kan gebeuren.
Een veilige hobby is natuurlijk heel iets anders
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
Dank dat bedoel ik dus.Ekstralars schreef:De marges zijn lager, veel dealers zouden in de rij staan als er zoveel marge te "verdienen" zou zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 jan 2014 14:07
Even voorstellen, mijn Madone 6.9SSL:
Volledig Dura Ace, Bontrager RXXXL wielen en Bontrager stuur, stuurpen, zadel en bidonhouders.
Compleet zoals afgebeeld een nette 6,84 kg.
Volledig Dura Ace, Bontrager RXXXL wielen en Bontrager stuur, stuurpen, zadel en bidonhouders.
Compleet zoals afgebeeld een nette 6,84 kg.
Prachtige fiets! Is dat een verlengde seatmast?Ekstralars schreef:Even voorstellen, mijn Madone 6.9SSL:
Volledig Dura Ace, Bontrager RXXXL wielen en Bontrager stuur, stuurpen, zadel en bidonhouders.
Compleet zoals afgebeeld een nette 6,84 kg.
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 jan 2014 14:07
Thanks, nee dit is een standaard 62cm H2 frame. Hij is ook leverbaar in een '+' versie daarvan is de seatmast inderdaad iets langer.
De seatcap zit op de foto nog ruimschoots beneden de max, hij moet zelfs nog een kleine cm naar beneden omdat ik net het zadel omgeruild heb van een SLR naar een Bontrager Paradigm.
De seatcap zit op de foto nog ruimschoots beneden de max, hij moet zelfs nog een kleine cm naar beneden omdat ik net het zadel omgeruild heb van een SLR naar een Bontrager Paradigm.