Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mei 2023 12:36

fgrs schreef: 17 mei 2023 09:24 ......
Wat me momenteel wat tegenhoud is het gewicht van de fiets, of wordt dit gecompenseerd door rijggedrag.
.
Je krijgt bij de Trek Domane inderdaad meer gewicht voor je Euro's. :)
Zadel, wielset en stuur/stuur- en zadelpen is wel wat op te winnen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

toonp
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 dec 2018 13:48

toonp 17 mei 2023 13:41

Helemaal eens. Toch voelt-ie niet lui aan en vind ik hem best goed reageren. Super wegligging en och… wedstrijden win ik niet meer. Een paar uurtjes langer door kunnen gaan is belangrijker geworden.

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 17 mei 2023 17:54

1 kg meer gewicht tov mijn Bianchi infinito met Di2 en remblokken.

Verdedigbaar?
Voel je dat vanuit de fiets bij klimwerk?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mei 2023 18:44

Volgens kan je met een fiets waar je perfect op past, waar je blij van wordt die één kg meer weegt beter klimmen dan met een lichtgewicht waar je niet zo goed op zit.
En wat ik schreef, wielen, zadel stuur en stuur- en zadelpen vervangen heb je zo meer dan een kilo verloren.

Mijn Domane met Sram Red Etap, XXX wielset en Pro vibe stuur/stuurpen woog waarschijnlijk meer dan een kg minder dan de Domane uit de prijslijst.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 706
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 17 mei 2023 19:43

Zit ook wel tussen de oren denk ik.
Uiteindelijk kan ik op mezelf een kilo inwinnen (maar die kan ik in principe ook doorrekenen op mijn Bianchi)

Schijfrem tov clincher draagt ook wat extra gewicht mee, zal dit met gelijk welke overstap mee moeten nemen.

Had ondertussen ook al een ouder draadje gelezen van iemand met een gelijkaardige "gewichtige" vraag.

Ben wel op het moment dat gewicht van fiets wat meer ondergeschikt is aan comfort en daar zou de Domane meer dan genoeg van hebben.

toonp
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 dec 2018 13:48

toonp 18 mei 2023 08:13

fgrs schreef: 17 mei 2023 09:24 Wist niet dat ze de Domane SL7 Gen4 ook in blauw hadden, dacht enkel in dat gravel grijs kleur.
Wat me momenteel wat tegenhoud is het gewicht van de fiets, of wordt dit gecompenseerd door rijggedrag.

Afbeelding
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een SL6, zo blauw als maar kan! Met een 7 wordt het vast genieten in het kwadraat!
Sorry voor de verwarring.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 26 mei 2023 20:30

Sinds november staat er hier ook Checkpoint in de garage.
Ik moet zeggen dat ie mij veel meer bevalt als ik gedacht had. In de wintermaanden heb ik meer buiten gefietst doordat er vlotjes vaste spatborden op kunnen, met de bredere banden is het ook gewoon prettiger op natte en vuile wegen. En nu het droger geworden is is het de ideale fiets om wat de toerist uit te hangen in eigen land. Afgelopen week zo een prachtig rondje door het Zoniënwoud gemaakt tot aan de Leeuw van Waterloo.
Ik twijfel alleen nog om er een setje carbon wielen in steken. Heb ik het nodig? Nope. Zou het leuk zijn? Absoluut :P

Afbeelding

Yellow_guy
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2018 09:11

Yellow_guy 06 jun 2023 12:39

NoChain schreef: 26 mei 2023 20:30 Ik twijfel alleen nog om er een setje carbon wielen in steken. Heb ik het nodig? Nope. Zou het leuk zijn? Absoluut :P
Ik had het geluk om via het forum een set Bontrager Aeolus Pro 3V over te kunnen nemen en ben daar super blij mee in mijn Checkpoint. Naast het gewicht en looks vind ik de Rapid Drive naaf die erin zit geweldig. Is voor velen misschien wat luid maar het voelt alsof je met een fixed gear fietst. Direct respons zodra je aanzet waardoor je nog meer controle hebt over je fiets.

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 30 jun 2023 13:03

This Chroma Ultra-Iridescent Madone SLR is race ready ⏩ Le Tour de France (alleen die lidl bidions dan ook,maar ja dat zijn die tenues ook van ze :o )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 30 jun 2023 13:05

wat andere foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jun 2023 15:25

De tijd van de zwarte fietsen is blijkbaar voorbij.
Alhoewel ik het nooit, alhoewel, zelf zou kopen is het wel een eye catcher.
I know myself like no one else
Nothing to defend

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 30 jun 2023 17:49

Die zwarte banden zijn wel veel fraaier dan die skinwall versie. Ik vind het over de top, maar prachtig.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie