Trek
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37654
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tering, dat is zwaar!! Dan slaat die prijs al helemaal nergens op.
Less is bore
Op mijn Emonda SL5 zit een 44cm standaard stuur.
Ik wil testen hoe 42cm bevalt want mijn schouderbreedte is 43cm en ik heb soms last van slapende vingers.
Nu kan ik kiezen tussen een standaard stuur of een aero.
Ik fiets nooit met de handen wat meer naar het midden bovenop maar altijd op de shifter of in de beugels.
Is er buiten de looks een reden om voor aero te gaan?
Ik wil testen hoe 42cm bevalt want mijn schouderbreedte is 43cm en ik heb soms last van slapende vingers.
Nu kan ik kiezen tussen een standaard stuur of een aero.
Ik fiets nooit met de handen wat meer naar het midden bovenop maar altijd op de shifter of in de beugels.
Is er buiten de looks een reden om voor aero te gaan?
Dat is een bullshit argument voor mij.
Dat stuurtje zorgt echt niet voor 50 watt extra en ook geen 5 watt verschil. Al zullen ze zelf zeggen van wel.
Een gewaarschuwd mens.. https://www.bicyclenetwork.com.au/newsr ... ar-recall/
Kwam op een FB groep mbt Trek al melding tegen van diverse mensen die dit dus al was overkomen. Geen idee of de Europese markt hier ook last van heeft, op Trek site zelf kon ik voor EU niets terug vinden.
Kwam op een FB groep mbt Trek al melding tegen van diverse mensen die dit dus al was overkomen. Geen idee of de Europese markt hier ook last van heeft, op Trek site zelf kon ik voor EU niets terug vinden.
Als aerodynamica in uw ogen bullshit is, dan is de vraag waarom je een aero model zou kiezen al totaal overbodig .
En bij een wattagebesparing hoort ook een snelheid bij te staan... Voor de meeste wielertoeristen is de gangbare snelheid zo laag dat het aerodynamicavoordeel inderdaad erg beperkt zal zijn. En zélfs dan moet je je de vraag stellen of het voor jou relevant is of je met je poweroutput 30 km/h rijdt of 30,2 km/h.
Inmiddels ben ik er over uit dat ik een Aerostuur mooier vind en dus daarvoor zal gaan.
Bijvoorbeeld een Deda of 3T stuur komt vaak voorbij als een fijn stuur.
Maar de reach van deze sturen is wel een paar cm korter dan wat Trek monteert op een Emonda SL5 of 6. Dan moet ik van een 11cm stuurpen naar 13cm. Dat is wel behoorlijk lang volgens mij.
Wat is het voordeel van een Deda of 3T stuur dat een Bontrager elite aero niet heeft?
Bijvoorbeeld een Deda of 3T stuur komt vaak voorbij als een fijn stuur.
Maar de reach van deze sturen is wel een paar cm korter dan wat Trek monteert op een Emonda SL5 of 6. Dan moet ik van een 11cm stuurpen naar 13cm. Dat is wel behoorlijk lang volgens mij.
Wat is het voordeel van een Deda of 3T stuur dat een Bontrager elite aero niet heeft?
Niks, behalve als je niet van het huismerk imago van Bontrager houdt. 3T ergosum heeft een reach van 89mm. Dan hoef je maar 1cm korter te gaan met je stuurpen. Verder ken ik niks wat bij Bontrager in de buurt zit.
Campagnolo Ultra Dork