Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 19 okt 2005 20:12

Naar analogie van de topic Nog gefietst vandaag? wil ik deze topic openen. Ik ga vanavond even zwemmen en duik ook 'ns de sauna in...
Bij deze wil ik een lans breken voor hardlopen (jogging) voor fietsers/wielrenners. Dit is heel interessant in de conditieopbouw, vormt tegelijk ook een krachttraining en is bovendien efficiënter in tijdsbesteding (handig om conditie op peil te houden als je slechts weinig kan trainen).
Zwemmen is ook leuk, maar zelf denk ik niet dat het zo erg veel bijdraagt tot specifieke fietsconditie.
En hoe zit het met andere sporten die jullie doon? Schaatsen, skeeleren, niet-duursporten?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 19 okt 2005 20:29

nou, ik voetbal vrij veel, en nog op een redelijk niveau ook (2e klasse), probleem is dat de duurlooptraining wel degelijk bijdraagt aan de fietsconditie, maar de wedstrijden met zijn korte sprintjes, slechte velden en de schoppen voor je poten, zijn eigenlijk funest. Heel vaak met zere poten op zaterdag naar bed, waardoor je de dag erna de hele dag tegen de kramp aan fietst!
Ondanks dat ik fietsen heel leuk vind gaat er niets boven de geur van het gras op zaterdag!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 19 okt 2005 21:02

Schaatsen!, af en toe hardlopen (als echt niks anders kan) en snowboarden!.
Ging een tijd geleden ook nog wel eens naar de klimhal, nu bijna nooit meer.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 19 okt 2005 21:44

ik ben nu (na 2 weken rustig aan) ook begonnen met 1x per week te zwemmen (1000m) en ook met 1x per week te lopen (1/2 uur) Ik hoop ook hiermee mijn conditie op pijl te houden en tevens sterker aan het nieuwe fietsseizoen te beginnen. we zullen zien.
RIDLEY the speed weap&#111;n

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 19 okt 2005 21:48

2x in de week heb ik ski-les t/m half november, daarna wil ik wel regelmatig naar zo'n grote skihal met echte sneeuw voordat ik op wintersport ga.
Van november tot / met maart zit ik weer fanatiek bij de sportschool , denk zo'n 3 a 5 x per week (gedeeltelijk gesponsord en geregeld door mijn fietsclub)
En ook nog steeds regelmatig een stukkie sportief toeren op de motor, wat ook best inspannend kan zijn, maar zodra de eerste pekel gestrooid wordt komt dat schatje naast mijn andere schatje (de racefiets)  te staan.
(en uiteraard regelmatig ATB-en, wat onder fietsen vvalt en juist hiet niet gevraagd wordt ;) )

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 19 okt 2005 22:17

Voetbal! Op maandagavond studentencompetitie...afgelopen maandag eerst nog 100 km met alleen tegenwind gefietst en daarna een wedstrijd vol knallen. DodelijK!  
Ik wil ook meer gaan zwemmen...es kijken of een triatlon wat is. Maar dan moet je wel weer voor 3 sporten gaan trainen, wordt waarschijnlijk teveel van het goede...
Mijn fiets is bezeten!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4310
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 19 okt 2005 22:24

Zal ook wel wat gaan zwemmen dit jaar (net als casran gevolgd door een sauna) en ook body balance om weer wat beweging in dit stramme lichaam te krijgen. (wat worden je spieren kort van fietsen)

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 19 okt 2005 22:27

Lekker drie maal per week 8a 10 kilometer hardlopen en af en toe op de schaatsen.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 19 okt 2005 22:45

3 keer per week fietsen, 3 keer per week hardlopen en 1 keer per week sportklimmen in een klimhal.
Fietsen gemiddeld zo'n 150km per week, hardlopen 30km per week. En na het klimmen lekker in het turks stoombad en afdampen met een lekker koud biertje. Totaal zo'n 10 uur per week.
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 19 okt 2005 22:47

Ja, vergeet ik het belangrijkste. Ga zo hardlopen 6 km. voor het eerst sinds 6 weken. Ben nl net terug van een klimexpeditie in de Noord-India. Eens kijken of ik nog vooruit kom...
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

Plaats reactie