Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Andere sporten gedaan vandaag?

Stancke
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 25 dec 2022 13:38

remkolvb schreef: 25 nov 2022 15:09 Sinds paar weken toch het hardlopen weer opgepakt, Start2Run with Evy - prima schema om niet al te hard van stapel te lopen, en met 3x in de week goed op te bouwen. Eerste 3 wkn van de in totaal 10 zitten der op (en gelukkig nog geen last van de linkerknie gehad) - daarbij samen met een maatje het padel ook helemaal gevonden. Vanavond in Hoorn (Zwaag) weer x partij spelen bij The Padellers.
Ja, hier ook terug aan het Start to Run verhaal begonnen. Kan het momenteel niet echt opbrengen om in dit weer te fietsen.

De laatste weken toch al een 15 - 25km per week gelopen. Probeer geregeld 2 lessen achter elkaar te lopen in 1 training. Zit ik steeds rond de 10km per training.

Zal wel beter zijn dan niets te doen :P
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1039
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 29 jan 2024 22:46

Eens een oud topic afstoffen: net terug van een weekje skiën in de Dolomieten. Verbleven in Selva di Val Gardena. Absolute aanrader! Snel eens terugkomen om te fietsen.
Gazelle Team TVM \'99

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 jan 2024 23:15

Ja Dolomiti Superski is geweldig. Zeker 12 keer geweest. Sellarondje (heb ik ook gelopen en gefietst natuurlijk) blijft leuk maar de Grande Guerra (historie WWI) is helemaal geweldig. Minder spectaculair maar nog steeds leuk is ook de Val Gardena Ronda.

Zelf vanavond wezen indoor skien. Vrouwlief was jarig en vond dat leuk om met de "kids" te doen. Overigens altijd lekker al een keer op de skis te hebben gestaan voor je op wintersport gaan. Dit jaar wordt het voor ons Oostenrijk want in de Dolomieten ken ik het nu wel een beetje maar heel snel vervelen ga je je daar niet. En de keuken met die mix van Oostenrijk en Italië is ook niks mis mee.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1692
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 30 jan 2024 13:27

Gisteren heerlijk 4 uur gewandeld en gestruind door een klein natuurgebied in de Betuwe. Goede schoenen aan, verrekijker en spottingscope mee en gaan met die banaan. Of nouja, gaan.... de afstand was niet de opzet, een goede ochtend in de natuur was dat wel.
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jan 2024 14:35

Verrekijker thuislaten is een doodzonde. Zaterdag op de De Engherkade (graspad in de polder bij Montfoort) heel veel biddende roofvogels.............kijker op de eettafel laten liggen :-(
En ik sleep niet meer met telelenzen. Er is altijd iemand die betere vogelfoto's maakt.
Ik heb of een groothoek voor landschap of een macro voor bloemen, insecten, peddelstoelen. Slepen met 400mm doe ik niet meer want als ik door de polder trek wil ik lekker over hekjes kunnen klimmen en over slootjes kunnen springen of door het ijs zakken zoals 2 weken terug :mrgreen:

Stiekem wil ik wel weten wat dat gebiedje is ;)

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1692
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 30 jan 2024 16:16

Was niet zo spannend, hoor. Zaten wat roodborstjes, meesjes, wilde eenden, aalscholvers. Gebied zelf is een oude zandafgraving wat jaren geleden gebruikt werd als (gedoogde) natuurlijke zwemplas. Maar sinds een jaar of 10 nu echt natuurgebied.

Foto's maken doe ik eigenlijk al jaren niet meer. Té veel gedoe met objectieven én je kijkt alleen maar door de zoeker voor een mooie compostie. Sinds een paar jaar met een handzame kijker op pad: bevalt veel beter. Je kan je omgeving veel beter in je opnemen en als je dan wat ziet, kan je het met een verrekijker of telescoop beter bekijken.

https://www.ivn.nl/afdeling/west-betuwe ... rgebieden/
Tichelgaten Buren was ik gisteren. https://www.ivn.nl/afdeling/west-betuwe ... van-buren/
WiND 56 - 2020

1094
Forum-lid
Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 30 jan 2024 16:22

Ik zou ook wel weer eens wat willen hardlopen, nu is het natuurlijk niet handig om gewoon te gaan ivm de belasting (want de conditie is in orde) maar ik vroeg me af hoe ik dit kan opbouwen. Heb ooit wel dat start2run gedaan maar dat is wel heel langzaam in de opbouw. Ben van plan niet meer dan 1x per week te gaan lopen. Iemand wat tips?

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1039
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 30 jan 2024 22:10

Gastheerg schreef: 29 jan 2024 23:15 Ja Dolomiti Superski is geweldig. Zeker 12 keer geweest. Sellarondje (heb ik ook gelopen en gefietst natuurlijk) blijft leuk maar de Grande Guerra (historie WWI) is helemaal geweldig. Minder spectaculair maar nog steeds leuk is ook de Val Gardena Ronda.

Zelf vanavond wezen indoor skien. Vrouwlief was jarig en vond dat leuk om met de "kids" te doen. Overigens altijd lekker al een keer op de skis te hebben gestaan voor je op wintersport gaan. Dit jaar wordt het voor ons Oostenrijk want in de Dolomieten ken ik het nu wel een beetje maar heel snel vervelen ga je je daar niet. En de keuken met die mix van Oostenrijk en Italië is ook niks mis mee.
Zal nog eens terug moeten voor de Grande Guerra Ski route. Heb vanuit Selva geprobeerd alle uithoeken aan te doen die volgens het kaartje rondom het Sella-massief per piste/lift verbonden zijn. Het gedeelte richting San Cassiano / Armentarola / Lagazuoi ben ik helaas niet aan toe gekomen. Wel richting Marmolada/Punta Rocca geweest, dat gedeelte vanaf Arabba was een mooi stuk met betrekkelijk rustige pistes. De sfeer vond ik overigens vergelijkbaar met de 'gemütlichkeit' van Oostenrijk/Tirol.
Gazelle Team TVM \'99

pino
Forum-lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 30 jan 2024 22:17

Voor winter 2025 al geboekt bovenop de Passo Sella. Nu al zin in.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 jan 2024 10:52

Zit je echt op de top of iets lager in Plan De Gralba?

Overigens op de Sella met fietsen eens een pak sneeuw op ons kop gekregen dat ze de pas zelfs sloten. We moesten naar Corvara maar waren maar net op tijd door..........en op de Gardena gelukkig gewoon natte sneeuw :o

Blijft toch een geweldig gebied om te zijn wat voor sport je er ook doet. Zelfs op je kont zitten is daar geweldig :mrgreen:

pino
Forum-lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 31 jan 2024 10:59

Iets verder dan de top. We moeten daar parkeren en worden met een snowscooter opgehaald.
Waanzinnig is hoe veel langer het licht blijft. De nodige locals komen daar dan ook als laatste bestemming van de dag heen.

https://www.friedrichaugust.it

Niet altijd even handig als de liften dicht gaan wegens slecht weer en je beneden bent.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 jan 2024 11:31

GEWELDIGE plek :!:
Met skiën gingen we daar heel vaak lunchen. Heb er 10tallen keren gegeten.
De bistecca fiorentina is een van de beste buiten Toscana maar ze hebben ook geweldige ravioli, etc, etc
En onze dochter

Met skieen doen wij een paar keer luxe lunchen en DAT was wel een van onze favoriete plekken. Geweldige keuken!
Ook voor skiën een topplek.
Vooral als je Sellaronda tegen de klok wil doen Tussen Sella en Pordoi zit dan zo'n overgangslift die toch een beetje als flessenhals werkt en wel lekker als je daar wat eerder kan zijn.

Goeie keuze! Bijna jaloers ;)

Plaats reactie