Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 22 apr 2011 20:49

GT56 schreef:[inderdaad, ik baseer m'n uitspraak op het aantal spacers onder de stuurpen.

voor zover ik weet hadden we afgesproken dat niet meer dan 2,5 cm aan spacers onder de stuurpen te monteren. meer zijn technisch en esthetisch onacceptabel ! over het technisch aspect is hier al genoeg geschreven, en over het esthetisch element valt niet te twisten.

vele fietsenmakers verkopen voor goed wat ze in voorraad hebben of vlot uit voorraad bij een grootverdeler kunnen betrekken



Ik weet niet we zijn maar ik in ieder geval niet; dus als binnenkort een spacer eraf gaat volgens afspraak dan is de maat wel goed?

Verder houd je er maar een vreemd idee over na dat iets estetisch niet te betwisten is.
Dus als je bv een extra spacer laat monteren vanweg ik zeg maar iets rugproblemen moet je dat niet doen omdat het niet estetisch is.

Verder ook nog raar dat je blijkbaar mijn fm voor het gemak maar even onderuit haald zonder dat je weet wie het is of er ervaringen mee hebt.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 22 apr 2011 20:56

Over spacers maak ik geen afspraken. En nu maar weer lekker fietsen!!!
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2011 21:12

Henk, het is een fraaie fiets.
Maar ook ik twijfel toch wel een beetje of dit het frame is wat echt bij je past. Als je die stuurhoogte nodig hebt, moet je dan geen frame zoeken waarbij je minder spacers nodig hebt? Even buiten het visuele aspect om denk ik echt dat dit technisch toch wel de grens opzoekt.

@gt56: wie is "we"?
Less is bore

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 22 apr 2011 21:16

Daniel1975 schreef:Henk, het is een fraaie fiets.
Maar ook ik twijfel toch wel een beetje of dit het frame is wat echt bij je past. Als je die stuurhoogte nodig hebt, moet je dan geen frame zoeken waarbij je minder spacers nodig hebt? Even buiten het visuele aspect om denk ik echt dat dit technisch toch wel de grens opzoekt.

@gt56: wie is "we"?


Er gaan spacers tussenuit; het is alleen nog even bekijken of we het over een hele, halve of anderhalve hebben.

Dat laatste ben ik niet met je eens. Mijn winterfiets heeft agv toenmalige rugproblemen nog meer spacers gehad en geen enkel probleem technisch gezien. In ieder geval goed genoeg voor een paar Dolomieten Marathonnen ed.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 24 apr 2011 18:08

@pinarello:
Mooi fietske. Inderdaad wel nogal wat spacers maar daar zal wel een reden voor zijn. Je deed wat 'minnetjes' over Bianchi toen je je hier meldde. Meen ik me te herinneren... Nog steeds dat idee?
@snowjunk:
Leuk framepje wat je vader in de schuur had staan. Ik denk echter wel dat je vader een stukje kleiner is dan dat jij dat bent? Je stuurpen steekt er wel erg ver uit en ik vraag me af of dit niet gevaarlijk is?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 24 apr 2011 18:38

Farelli schreef:@pinarello:
Je deed wat 'minnetjes' over Bianchi toen je je hier meldde. Meen ik me te herinneren... Nog steeds dat idee?


Dan is je geheugen niet helemaal juist, dus hoef ik ook niet van mening te veranderen nu:p:D

Vandaag erg lekker 105km gereden op de Bianchi tot volle tevredenheid.

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 24 apr 2011 20:27

@ Snowjunk: voor zover ik kan inschatten lijkt me dit een Bianchi uit 1993 of 1994. Jammer van de lakbeschadigingen, maar het blijft altijd een fijne archeologische vondst natuurlijk!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

benvdv
Forum-lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:13

benvdv 25 apr 2011 00:42

Hey luitjes,

Sinds vorige week een Bianchi Sempre in mijn bezit, wat een waanzinnig fijne fiets! Heb wel de Reparto corse wielen vervangen door mijn fulcrum's 5 die ik nog had. Heb er (nog) geen plaatje van (krijg wellicht de celeste politie op mijn dak). Wel heb ik voor jullie twee Sempre modellen waar ik eventueel ook uit kon kiezen. Volgens de FM zijn het 2 Limited Edition fietsen met 105 en Ultegra. Wat de 'special occasion' is, is mij overigens onduidelijk. Wel vond ik ze niet mooier dan de Sempres die al bestonden.

Afbeelding
Afbeelding
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"

dodgie
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 apr 2011 00:47

dodgie 29 apr 2011 11:42

Na de aanschaf van een 2de hands Cannondale wil ik nu een nieuwe renfiets gaan kopen.
Mijn keuze is daarbij gevallen op een Bianchi Nirone 7 uit '11.

Zit alleen nog te twijfelen uit 2 kleuren met de bijbehorende groep.


Afgemonteerd met Campa Veloce
Afbeelding

Afgemonteerd met Shimano 105
Afbeelding

Is die groene de eigenlijke Bianchi kleur ???

En ja een Sempre is mooier maar ik heb maar een beperkt budget ;-)
Cannondale caad3

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 apr 2011 13:10

Neem de bovenste kleur, dan val je in ieder geval altijd in de smaak bij de bianchi puristen. Een echte bianchi heeft maar een echte kleur en dat inderdaad die groene:)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

dario
Forum-lid
Berichten: 3822
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 apr 2011 21:46

Èn kent maar één echte afmontage! ;)
Uiteraard de bovenste dus. Die heeft bovendien ook een carbon achtervork, en de onderste niet: hoegenaamd geen moeilijke keuze lijkt mij!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 29 apr 2011 22:07

the student schreef:Neem de bovenste kleur, dan val je in ieder geval altijd in de smaak bij de bianchi puristen. Een echte bianchi heeft maar een echte kleur en dat inderdaad die groene:)


Als je bij de puristen in de smaak wilt vallen, moet je het geen groen noemen he, tis celeste. Ben overigens geen purist.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie