Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 25 okt 2005 16:19

Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 21 Oktober 2005


He wat goed! Ik wilde het zelf ook al doen maar had even geen beschikking over internet. Zal dan nu maar mijn Bianchi posten! Hier geen celeste..........behalve de letters en een subtiel streepje.......Bianchi 1885, Campa Veloce, Rigida DP18. +/-10 kg
 
 

is deze fiets niet gewoon 2 maten te klein? n.a.v. de hoogte van het stuur e.d.
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 25 okt 2005 16:43

Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 25 Oktober 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 21 Oktober 2005


He wat goed! Ik wilde het zelf ook al doen maar had even geen beschikking over internet. Zal dan nu maar mijn Bianchi posten! Hier geen celeste..........behalve de letters en een subtiel streepje.......Bianchi 1885, Campa Veloce, Rigida DP18. +/-10 kg
 
 

is deze fiets niet gewoon 2 maten te klein? n.a.v. de hoogte van het stuur e.d.


Viel mij ook gelijk op! aan de andere kant.....het belangrijkste is dat de afstand zadel-stuur in orde is.
Maar dan nog.. dat had ook best met een groter frame en een kortere stuurpen bereikt kunnen worden.
Verder niets mis met dat fietsje natuurlijk
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 25 okt 2005 17:23

Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 25 Oktober 2005

is deze fiets niet gewoon 2 maten te klein? n.a.v. de hoogte van het stuur e.d.

Als ik het zo even snel bekijk lijkt me dit al een maat 61... groter zijn ze er toch niet bij Bianchi? Dan had dus een ander merk een optie geweest.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 25 okt 2005 18:10

Heb bij FM de bianchi van FG Lite in Di Luca kleuren gezien is wel een erg mooie fiets, wat me opviel was de naloop die was volgens mij langer dan de "normale" bianchi's.
 
 
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 okt 2005 20:49

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 25 Oktober 2005

Heb bij FM de bianchi van FG Lite in Di Luca kleuren gezien is wel een erg mooie fiets, wat me opviel was de naloop die was volgens mij langer dan de "normale" bianchi's.


De Di Luca kleuren (zo volledig wit) vind ik ook heel erg mooi.
100 de geometrie van Di Luca zal je 'r wel niet op krijgen. Di Luca krijgt bij Bianchi een custom made en heeft in de Ronde van Lombardije onlangs weer een nieuwe geometrie getest (vandaar het andere kleurtje):
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

delsol
Forum-lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 25 okt 2005 20:51

is dat niet het titanium frame?
deze? of is het een alu frame

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 okt 2005 20:57

Quoten: Origineel geplaatst door delsol op 25 Oktober 2005

is dat niet het titanium frame?


Het kan ook tegelijkertijd het titanium zijn, maar hij verschilt nogal wat van de titanium van Bianchi; kleur lijkt idd wel titanium, al kan het ook een unpainted alu frame zijn. Bianchi maakte in ieder geval bekend dat Di Luca zijn nieuwe geometrie zou testen in Lombardije:
" The Italian took a close look at the brand-new 2006 FG Lite in the product department, where the frames are assembled. Then, the "Killer" checked his sizes. "We projected the geometry of Danilo’s FG Lite bicycle at the beginning of the year and we changed it little later to satisfy his requests," Luca Minesso, R&D Manager of Bianchi explained. "We talked about some other changes he would like to make already for the upcoming Giro di Lombardia. In particular, Danilo wants to sit lower on the saddle. The geometry will increase the stiffness of the frame." "
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 25 okt 2005 23:05

@Sparko: dat witte ding om de voorvork is een stukje tape.
Ik kreeg de fiets zeer kort voordat ik ermee op vakantie ging en had toen geen tijd om mijn snelheidsmetertje over te zetten. Dit moest dus nog de eerste dag van de vakantie. Dit lukte niet netjes omdat ik alleen maar een oud setje voor dunne (stalen) voorvorken bij me had, ik wilde echter zo snel mogelijk gaan fietsen (Vogezen) en had het dus maar even snel met een tapeje gedaan....daarna is 't er niet meer van gekomen netter te doen....'t blijft zo ook zitten....
Over de maat: Dat heeft al wel eens eerder iemand hier gezegd. De foto is wel wat van onder genomen. Het frame is 63 cm. Ik ben op een meetframe opgemeten, degene die dat gedaan heeft (Dupree in Utrecht) vertrouw ik wel in de zin dat hij weet wat ie doet. Voor wat betreft andere merken etc....hij heeft meerder merken maar zei dat hij alleen maar een offerte kon maken voor een Cube en een Bianchi omdat dat de enige frames zijn die hij in een maat voor mij heeft. Wat zou ik dan volgens "jullie" voor framemaat moeten hebben? Ik ben 196? Als je nog groter dan een 63 wilt kom je al snel bij een 66 oid en dan is de keuze qua frames al meteen een stuk kleiner....zoals bij forumlid "66cm" te merken is. Groter dan 63 is toch ook meer voor mensen over de 2 meter? De fiets rijdt in ieder geval lekker! Mijn oude Koga is ook een 63.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

staph
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:24

staph 25 okt 2005 23:11

hoe bevalt de carbon uitvoering? Is de fiets strak in de bochten?

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 26 okt 2005 01:17

@Cas: dat hangt ook sterk van je verhouding benen-bovenlichaam af. Als je vooral lange benen hebt, kun je met kleinere frames uit de voeten als je maar een zadelpen hebt die lang genoeg is. Zit je vaak wel diep als je geen enorme spacer-toren wil maar da's dan wel weer aerodynamisch . Als je vooral en lang bovenlijf hebt moet je kijken of een 14cm stuurpen nog lang genoeg is, anders moet je naar een langer frame over.
Ik vind het nu wel gaan zoals het eruit ziet. Het hoogteverschil tussen zadel en stuur zit er niet eens zo extreem uit (meet eens op anders) dus mss kan je wel je stuurpen omdraaien, kijken hoe dat voelt. Zal er iig een stuk beter uitzien. En dan moet je toch echt ook eens dat tape vervangen door een paar nette tie-wraps.

>Dupree, ben je ook lid van de Domrenner dan? Of had ik dat al eens gevraagd...

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 27 okt 2005 00:06

o.a @ Bike_add1ct:
Ja, ik heb vooral erg lange benen. Het zit nu allemaal op zich best goed....ik zou idd voor nog wel iets lager kunnen zitten....probeer ik ooit nog wel eens.Nee, ik zit niet bij de Domrenner, sinds kort wel bij Skits (Amsterdam) en wordt ook nog wel lid van Olympia, alleen krijg ik weinig of zeer langzaam reacties van hen daar. Raar want op hun website zeggen ze dat ze een zeer actieve vereniging zijn......Via Skits kan je geen licentie krijgen (best vreemd eigenlijk voor een stud. wielerver.) dus daarom wordt ik ook nog lid van Olympia....en ook om misschien af en toe op de baan te kunnen rijden.
Ik heb mij fiets bij Dupree gekocht, mijn vader kende hem al. Verder komen daar een heleboel studenten en roeiers etc......Hij is ook wel goedkoper dan de gemiddelde " reguliere" wielerzaak.
owh ja; dat tape.....tja....mij stoort het niet zo....en het zit......zal d'r ooit nog wel 's wat aan doen....moet ik natuulijk wel eerst carbon tie-wraps zien te vinden........of iig zwarte...
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 27 okt 2005 13:51

heeft iemand testen liggen van de bianchi 928 lugged carbon? ik zou graag willen weten of dit een goed koers frame is of echt een toerders frame bijvoorbeeld... ik ben nogal een sprintertje dus wil ik graag een stijf frame... heeft bianchi in zijn nieuwe collectie wel stijve frame's? van carbon/titanium/scandium?

Plaats reactie