Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 30 okt 2005 11:04

Quoten: Origineel geplaatst door Composite op 30 Oktober 2005


Ben ik nou de enige die Bianchi's gewoon niet mooi vindt?? Ik vind ze allemaal (inclusief die 928 carbon fiets..) erg "El Cheapo" er uit zien!!
Op bike motion natuurlijk wel even over de stand gelopen en daar in mijn mening gesterkt. Ik krijg het er totaal niet warm van...de kerel/vrouw die bij Bianchi de kleurenschema's/designs/graphics ontwerpt moeten ze gelijk een schop onder zijn/haar hol geven!!
Technisch gezien zullen het best ok fietsen zijn hoor (neem ik aan..) maar optisch gezien zeer smakeloos en goedkoop ogend. Als je dan toch een Italiaanse fiets wil, neem dan een mooie (bijv. Pinarello, de Rosa, Opera etc.)!!


Als je dat vind, waarom zit je dan rond te neuzen op het Bianchi gedeelte, dan ga je toch lekker bij andere gedeelten kijken?
De kleurstellingen van de laatste jaren zijn idd wat minder, daarvoor vond ik ze ook beter, maar smakeloos en goedkoop vind ik ze zeker niet!

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 30 okt 2005 12:24

Is inmiddels bekend op dit forum maar voor de Bianchi-thread nog maareens mijn 1998 Bianchi in de enige kleuren die horen. Vele fietsen verder heb ik hem nog. Hij doet dienst op de rollenbank...

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 30 okt 2005 13:34

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 30 Oktober 2005


Is inmiddels bekend op dit forum maar voor de Bianchi-thread nog maareens mijn 1998 Bianchi in de enige kleuren die horen. Vele fietsen verder heb ik hem nog. Hij doet dienst op de rollenbank...


strakke fiets. hij ziet er kaal uit. (wat ik mooi vind)
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 30 okt 2005 13:35

ik vind de mtb's van bianchi wel supermooi (die wit/beige achtige). op bikemotion stonden een paar hele gave. maar de wegfietsen vind ik helaas wat saaj. omdat het altijd maar dezelfde (leijke) groene kleur is.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 30 okt 2005 17:18

Nou wat voor een historie heeft bijvoorbeeld TREK, geen toch. Bianchi is al 120 jaar top. Als je celeste (wat overigens zee blauw is en niet groen!) niet mooi vindt is jou mening, ik vind dat aan die kleur een vleug emotie en historie hangt. 
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 30 okt 2005 17:24

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 30 Oktober 2005


Nou wat voor een historie heeft bijvoorbeeld TREK, geen toch. Bianchi is al 120 jaar top. Als je celeste (wat overigens zee blauw is en niet groen!) niet mooi vindt is jou mening, ik vind dat aan die kleur een vleug emotie en historie hangt. 


Je mag het dan wel zee blauw noemen, maar het blijft natuurlijk gewoon groen!
En Bianchi, als je groen mooi vindt en van geschiedenis houdt, waarom niet!

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 30 okt 2005 17:47

Het is wel spijtig dat ze die "traditionele" kleur om de zoveel jaar aanpassen en dat ze tegenwoordig geen fietsen meer leveren die gewoon helemaal Celeste zijn.

delsol
Forum-lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 30 okt 2005 17:47

dat gevoel heb ik met TREK  mooie fietsen voor de rest spreekt het merk me
niet aan.
update
record shifters+chorus derailleurs gemonteerd komt de fiets op 7,002 kg.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 30 okt 2005 19:31

Oeps....... Celeste betekent HEMELS BLAUW.
Als ik BIANCHI was zou ik alleen maar de frames celeste spuiten. Puur zoals gios dat ook al jaren doet. Ik begrijp natuurlijk wel dat dit uit commercieel oogpunt niet aantrekkelijk is.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 30 okt 2005 19:51

maar historie en emotie kan mij niet echt boeien aan een fiets. hij moet gewoon mooi zijn. maar ieder zijn idee daarover..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

gijslokker
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:43

gijslokker 30 okt 2005 20:39

Quote: Origineel geplaatst door delsol op 30 Oktober 2005
dat gevoel heb ik met TREK  mooie fietsen voor de rest spreekt het merk me niet aan.update record shifters+chorus derailleurs gemonteerd komt de fiets op 7,002 kg.






Begrijp me niet verkeerd maar 7 kilo is wel erg licht met deze opzet. Je frame is natuurlijk wel maatje smurf :-) maar niet het lichtste. Ik zie lichte pedalen, hele lichte remmen en de wielen zien er niet zwaar uit. Het is pure interesse en ik ben gewoon benieuwd naar wat alles zo weegt. Mijn 58cm Carbon L komt op 7,3 incl Keo pedalen. Zou ik het zadel (Arione) en de Ksyriums vervangen dan kan ik nog wat winnen, zo ongeveer 250 tot 400 gram. De rest is zo ongeveer het meest lichte bruikbare spul.

Ik zie dat jij op je stuur en pen ook nog wat kunt winnen. Mij lijkt 7 kilo wat laag voor deze opzet. Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten natuurlijk maar mijn ervaring met een SL is dat ik hem niet zo licht kreeg. De framemaat was wel wat groter maar dat scheelt geen halve kilo.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 30 okt 2005 20:47

Quoten: Origineel geplaatst door Gijs Lokker op 30 Oktober 2005


Quote: Origineel geplaatst door delsol op 30 Oktober 2005
dat gevoel heb ik met TREK  mooie fietsen voor de rest spreekt het merk me
niet aan.
update
record shifters+chorus derailleurs gemonteerd komt de fiets op 7,002 kg.


Begrijp me niet verkeerd maar 7 kilo is wel erg licht met deze opzet. Je frame is natuurlijk wel maatje smurf :-) maar niet het lichtste. Ik zie lichte pedalen, hele lichte remmen en de wielen zien er niet zwaar uit. Het is pure interesse en ik ben gewoon benieuwd naar wat alles zo weegt. Mijn 58cm Carbon L komt op 7,3 incl Keo pedalen. Zou ik het zadel (Arione) en de Ksyriums vervangen dan kan ik nog wat winnen, zo ongeveer 250 tot 400 gram. De rest is zo ongeveer het meest lichte bruikbare spul. Ik zie dat jij op je stuur en pen ook nog wat kunt winnen. Mij lijkt 7 kilo wat laag voor deze opzet. Ik kan natuurlijk helemaal fout zitten natuurlijk maar mijn ervaring met een ML3 is dat ik hem niet zo licht kreeg. De framemaat was wel wat groter maar dat scheelt geen halve kilo.

is het gewicht gewogen of opgeteld? en als het opgeteld is via weightweenies of gewoon fabrieksopgave? en je kan ook dingen vergeten zijn als kabels vet stuurlint en dat soort kleine dingen. de 7 kilo is moeilijk te halen met die fiets.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie