Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merckx

cruizer78
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2010 13:05

cruizer78 22 apr 2011 11:41

Mijn EMX-1 is er eindelijk. Door het hoge aantal bestellingen had de FM een beetje moeite om te kunnen volgen maar hij is er nu dan toch.

Ik heb er al gelijk een ritje mee gemaakt en ik moet zeggen een geweldig fietsje. Geen hardcore racer, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Wel een zalig fietsje om kilometers mee te vreten samen vrienden. De geometrie is een beetje relaxter dan die van echte racemachines, schokken opvangen doet hij ook zeer goed en bovendien ziet hij er fantastisch uit. Sommige van mijn collega's vroegen zich af of Merckx overgenomen was door Italianen. Kortom een comfortracer met stijl.

Spijtig genoeg was de fiets standaard niet meer leverbaar met Athena, maar gelukkig wou mijn FM een Centaur versie ombouwen met Athena, gewoon het verschil in prijs tussen de 2 groepen als meerprijs, vandaar de Vento Reaction wielen ipv de Sciroco's die je meestal bij een Athena mag verwachten. Ergens in de toekomst zullen die vervangen worden door een beter setje maar dat kan voorlopig wachten.
The point about having a bike is riding it ...

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 16 dec 2012 15:13

Waarschijnlijk gaat dit mijn nieuwe fiets worden ,
Twijfel nog over de rode hoods en kabels , wat vinden jullie mooier rood of alles zwart ?
zadel word de nieuwe selle italia lite flow wel met rood er in, in het frame zit ook wat rood ,
en de groep is campa centaur red, komt wel terug dus.

Afbeelding
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Daantje92
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 02 aug 2011 22:12

Gebruikersavatar Daantje92 16 dec 2012 17:01

Ik zou toch voor de rode kabels gaan :D
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 16 dec 2012 17:35

rode hoods vind ik nooit mooi,... voor de rest is die fiets best OK !
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 16 dec 2012 18:59

teamorange schreef:rode hoods vind ik nooit mooi,... voor de rest is die fiets best OK !
Rode hoods vind ik in het echt ook niet mooi, dat worden wel zwarte,
daardoor begon ik weer te twijfelen over de kleur van de kabels.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

MartijnVisser
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2011 21:43

MartijnVisser 16 dec 2012 19:51

zwarte hoods doen en wel gewoon met rode kabels ;)
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 16 dec 2012 21:17

Bedankt voor de reacties, alleen de hoods in zwart en de rest zo laten ,
er zit een nette afmontage op, campa centaur en rotor 3d crankset ,verder alles 3T.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 17 dec 2012 11:24

Mooie fiets zodra er zwarte hoods op zitten.. Wie verzint zoiets?!

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 17 dec 2012 19:39

dickygiovanni schreef:Mooie fiets zodra er zwarte hoods op zitten.. Wie verzint zoiets?!
Ik heb vorige maand op de wielershow bij piegersport, een vertegenwordiger gesproken van Merckx,
deze zij dat ze wat rode accenten wilden om het geheel wat te breken.
Maar in het echt vond ik de rode hoods goedkoop ogen ,
Gelukkig is alles vervangbaar :D
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 jan 2013 18:25

Het lijken meer zusjes. Maar mooi hoor! En lekker fietsen zullen ze ook wel, ik heb zelf een Gara gehad en dat was het fijnste aluminium frame waar ik mee gereden heb. Helaas was ie een maatje te klein voor mij waardoor ik problemen kreeg met de korte balhoofdbuis (oftewel ik werd te oud om helemaal plat op mijn fiets te liggen). Maar anders had ik hem niet weggedaan.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 25 jan 2013 11:27

Ernie C. schreef:Het lijken meer zusjes. Maar mooi hoor! En lekker fietsen zullen ze ook wel, ik heb zelf een Gara gehad en dat was het fijnste aluminium frame waar ik mee gereden heb. Helaas was ie een maatje te klein voor mij waardoor ik problemen kreeg met de korte balhoofdbuis (oftewel ik werd te oud om helemaal plat op mijn fiets te liggen). Maar anders had ik hem niet weggedaan.
Ik heb ook al spijt dat ik mijn "Team SC" en mijn "Corsa" heb weggedaan uit plaatsgebrek in het verleden :(

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jan 2013 21:45

Met de carbon frames van Merckx heb ik nooit zo veel gehad maar de stalen en aluminium fietsen van hem zijn echt super. Mijn Gara was een instapmodelletje met Campagnolo Comp Triple afmontage en trok desondanks altijd veel bekijks, net of dat het de nieuwste Pinarello Dogma was. Het lakwerk was ook van zeer hoge kwaliteit.
Ik vind het alleen jammer dat de duurdere custom made aluminium fietsen (AMX5 en 4) niet op de site staan, volgens Jos Feron nog wel leverbaar. Ik had liever gezien dat ze vol de aanval openden op de Caad10 en Canyon Ultimate AL, als hier een bedrijf toe in staat is moet het Merckx zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie