Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

welke schoenen rijden jullie?

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 19 aug 2007 17:15

Fraaie schoenen. Mijn voeten wilden de nieuwe specialized niet meer, maar als je de goede voeten hebt zijn het heerlijke schoenen. Ook het bg system is goed.

Groet,
Maikel
Groet,
Mike

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 19 aug 2007 19:56

zeer binnenkort deze:

[img=http://www.bike24.com/images/products/p043607.jpg]

Shimano R151L, goede prijs/kwaliteitverhouding mijns inziens (€100,- voor betaald)
t.a.f.k.a.e.h.

chielbraam
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2007 20:19

chielbraam 19 aug 2007 20:48

Nike poggio cyclings shoes, met carbon zool. In de zilvere versie

jellesch
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 mei 2007 21:43

jellesch 30 nov 2007 21:37

ik twijfel nog tussen de sidi ergo 2's of de Sworks BG road.

heb de Sworks al aangehad en die zaten super, maar zou ook graag de ergo2's passen.

hebben jullie enige ervaring?

thanks
Jelle S.

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 30 nov 2007 22:04

Heb afgelopen jaar op Shimano RT-30 gereden,ga het volgende jaar met Shimano RT-50 fietsen grijs met zwart.
Vind ze lekker lopen lekker vlakke zool en je gaat met deze niet zo gauw op je b.....................!!!! :rolleye: enne lekker met korting gekocht,de fietshobby moet wel leuk blijven

gr :D:p

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 01 dec 2007 00:52

@ericpeters

Hey, Ik heb diezelfde schoenen nu ook al een klein maandje, via wiggle.co.uk gekocht, 160 euro uiteindelijk. Ze zitten zo goed en vooral ook de BG-inlegzool, dat ik geen eens mijn eigen steunzolen nodig heb!
Ten opzichte van Sidi's, die ik hiervoor had, zijn ze een stuk breder, waardoor ik gewoon m'n eigen maat kon nemen.
Verder zitten ze ook super stevig, kortom: Specialized maakt buiten heel veel goede accesoires, kleding en fietsen ook nog 'ns goede schoenen! :)

@ jellesch

Ik wilde eerst ook graag nieuwe Sidi's nemen, zoals de Genius 6, maar met die nieuwe "stevige" hak zaten ze NOG smaller en ik moest wederom een maat groter nemen, zoals altijd wordt aangeraden bij Sidi's.
Toen ik de Specialized's pastte, zaten ze meteen perfect en ze zijn naar mijn inziens ook gewoon beter (stijver, lichter en steviger voor minder geld)

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 04 dec 2007 13:00

Komende winter met deze schoenen.

Afbeelding

Dirk

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 04 dec 2007 20:42

Die specializeds zijn inderdaad heerlijk, rijdt er nu ook alweer een dik half jaar op rond. Heb laatst bij m'n nieuwe mtb een setje witte shimano R122 (meen ik) gehaald, opzich wel lekkere schoenen maar vond mn 7 jaar oude Carnacs eigenlijk ook wel net zo fijn. Ben benieuwd of die Shimano's net zolang meegaan.

rickreijnders
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2007 22:37

rickreijnders 12 dec 2007 23:32

Mijn nieuwe schoentjes

Helaas zijn overschoenen met dit weer geen overbodige luxe :D
Gr;)[img=http://i10.ebayimg.com/08/i/000/c0/07/58c0_12.JPG]

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 20 dec 2007 12:02

Welke schoenen kunnen jullie me aanraden op het gebied van triatlon? Ik rijd nu op sidi Genius maar ben op zoek naar schoenen met een wijde opening en een makkelijke instap. Ik wil namelijk zo min mogelijk tijd verliezen in de transition. Zijn er hier Tri atleten die me verder kunnen helpen?
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

maartentjes
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 27 mar 2007 14:15

maartentjes 20 dec 2007 13:44

De Shimano SH-TR30 is wel een fijne schoen. Wijde opening, zo'n lipje aan de hielcup, en één brede klitteband strap. Ben zelf geen triatleet, maar leken me wel erg fijne schoenen, zaten ook erg goed...

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 20 dec 2007 14:08

mike biker schreef:En dit zijn mijn nieuwe. Vanochtend nog even omgeruild, want had een maat te klein meegekregen. Wat is ontzettend:rolleye:moeilijk om goede schoenen te vinden als je doorgezakte voeten en ook nog eens twee ongelijke voeten hebt....tijd voor 'mutant shoes'!:D[img=http://img514.imageshack.us/img514/8459 ... verur9.jpg]
Ik schrok met terugwerkende kracht nog wel even van de prijs, maar ja liever 3 jaar lang met € 80,- minder en veel plezier, dan met € 80,- meer op zak balend je schoenen aantrekken.
Tip voor mensen die ook ongelijkheid in de voeten hebben, door het soepele leer van sidi heb je minder snel last van net te groot aan de ene kant of net te klein aan de andere...

fdegrove schreef:Hoi,

Heb dezelfde Sidi Ergo1 Limited Edition als Ron Engels maar dan in Sidi maat 43.
Merkwaardigerwijs zitten ze aan de linkervoet perfect terwijl ik aand de rechtervoet (mijn ex-voetbalvoet) me het gevoel geven alsof de hiel niet goed omsloten is.
Daardoor lijkt het alsof je met je ene been mooi kracht kan zetten terwijl het andere werkloos lijkt toe te kijken.
Heel vervelend is dat want voor de rest zijn ze prima.

Het gekke is dat ik daar met mijn oude gele Time CX-jes helemaal geen last van bleek te hebben.
Ik meen te begrijpen dat het nieuwe heel cup systeem dat bij deErgo2 wordt toegepast hier soelaas zou bieden.
Kan iemand dat bevestigen en zo ja, is de hielomsluiting instelbaar?

Ciao, :)



eej jongens. Ik rijd nu met shimano R215 schoenen maar zit ook met ongelijke voeten en een hoop gezeik met mijn linkervoet. Mijn linkervoet is namelijk een stukje kleiner dan mijn rechter. Ik trek mijn fietsschoenen dus met enige tegenzin altijd aan. Zouden de sidi's ergo 2 enige uitkomst kunnen bieden? (wat houd het ergo eigenlijk in tov van andere sidi's?

Plaats reactie