Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

welke schoenen rijden jullie?

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 07 mar 2006 15:23

Quoten: Origineel geplaatst door sandra w op 07 Maart 2006

Dag allemaal,ik ben nieuw hier en heb een vraag aan jullie als ervarings-experts;zijn er fietsschoenen (dus flinke stugge zool) zonder clickers te gebruiken?Ik zal het even uitleggen.Ik ben een spinner en ga ook les geven. Mijn huidige aerobicsschoenen buigen zo door, dat ik er last van begin te krijgen. Maar....onze nieuwe spinning fietsen hebben geen click-pedalen. Dus ik zoek een schoen met voldoende profiel om grip te hebben op de pedaal in de bandjes gesnoerd én die een flinke stugge tot zeer stugge zool hebben. Bestaat dit? Zijn er onder de buitenfietsers ook mensen die geen clickers gebruiken? Nog 2 vraagjes hierbij...- Ik heb smalle voeten en lees dat Shimano wat breder is over het algemeen klopt dit?- Wie weet er voor mij een fietsenzaak met ruime keus in schoenen in Haarlem, beverwijk of Alkmaar bijvoorbeeld?Ik dank jullie alvast hartelijk voor de antwoorden!!!!Groetjes sandra!


Sandra,
Nieuwe spinningfietsen zonder de mogelijkheid om van spd schoenen gebruik te maken? Bestaan blijkbaar nog, maar bij mij op de sportschool (waar we dubbelzijdige pedalen hebben: gewoon met toeclip en met spd) gebruikt meer dan de helft van de spinners spd schoenen.
Maar om te proberen 2 van je vragen te beantwoorden:
- Echte mountainbike schoenen hebben een behoorlijk stijve zool, terwijl er toch profiel onder zit. Dat zou wellicht een aanrader zijn. Mocht je sportschool toch nog het licht zien, kun je er alsnog spd plaatjes onder zetten.
- Schoenen van italiaanse leest (bijv Sidi, Diadora) vallen smal.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

sandraw
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2006 11:59

sandraw 07 mar 2006 16:57

Bedankt Niklas, het zijn geen ' nieuwe' nieuwe fietsen, maar tweedehands van een grote sportschool in Amsterdam geloof ik, waar ze stoppen met spinning...onze vorige fietsen (die van ellende uit elkaar vielen) hadden ook van die dubbelzijdige pedalen. Maar er bestaan dus geen speciale fietsschoenen speciaal bedoeld voor gewoon toeclips? Die mountainbike schoenen zijn dan misschien een goede tip! Zal eens gaan neuzen. Had zoekend op de site al gevonden dat er een grote zaak in Haarlem zit, Dasia. Daar ga ik maar eens kijken denk ik.
Bedankt hoor, als er nog mee mensen met tips of ardressen zijn, graag!

Groetjes Sandra

arjanh
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:01

arjanh 07 mar 2006 17:30

Quoten: Origineel geplaatst door sandra w op 07 Maart 2006

Bedankt Niklas, het zijn geen ' nieuwe' nieuwe fietsen, maar tweedehands van een grote sportschool in Amsterdam geloof ik, waar ze stoppen met spinning...onze vorige fietsen (die van ellende uit elkaar vielen) hadden ook van die dubbelzijdige pedalen. Maar er bestaan dus geen speciale fietsschoenen speciaal bedoeld voor gewoon toeclips? Die mountainbike schoenen zijn dan misschien een goede tip! Zal eens gaan neuzen. Had zoekend op de site al gevonden dat er een grote zaak in Haarlem zit, Dasia. Daar ga ik maar eens kijken denk ik.Bedankt hoor, als er nog mee mensen met tips of ardressen zijn, graag!Groetjes Sandra


Er zijn ook schoenen voor toerfietsers met stijvere zool maar ook nog redelijk geschikt om te lopen. Kijk op de shimano site bijvoorbeeld eens naar de SH-MT40WB, speciale damesuitvoering (smaller) van zo'n schoen. Zijn een soort mountainbike schoenen maar met minder grof profiel en zo. En er kunnen ook nog plaatjes op mocht dat ooit nodig zijn.
http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cyc ... 1745101454
Zelf heb ik jaren geleden fietsenschoenen van AGU gehad, waar niet eens plaatjes op konden, gebruikte ik op een racer met toeclips. AGU heeft misschien nog wel wat.

sandraw
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2006 11:59

sandraw 07 mar 2006 17:58

Dank je Arjan, zoiets moet het wel gaan worden ja denk ik....

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 07 mar 2006 18:20

Schoenen speciaal voor toeclips zullen nog wel bestaan. Het baanwielrennen gebruikt ze immers. Maar gangbaar is het idd niet.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mar 2006 20:29

@Sandra Kan je niet gewoon zelf een setje goedkope Spd pedalen kopen? Wisselen van die pedalen is zo gedaan, gewoon met een steeksleutel losdraaien en de andere erop. Dan kan je gewoon met mtb/spin schoenen rijden. Lijkt mij wel zo fijn, die toe clips zijn ook niet echt alles.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 07 mar 2006 21:24

dit zijn mijn nieuwe schoenen
Ben er heel tevreden van, mag wel ook voor die prijs...
Het verschil met een kunsttof zool is enorm, door de volledig carbonne zool win je toch wel een beetje kracht, echt prachtige schoenen en licht, en mooi en....
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

6:13freak2
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:16

6:13freak2 07 mar 2006 21:26

Quoten: Origineel geplaatst door sandra w op 07 Maart 2006

onze vorige fietsen (die van ellende uit elkaar vielen) hadden ook van die dubbelzijdige pedalen.

Haal ze er dan maar snel vanaf. Spinning zonder clipless pedalen komt ook volgens mij niet veel meer voor. Dus als je (in de winter) gemotiveerde klanten wil aantrekken kom je er niet omheen.

t.trapper
Forum-lid
Berichten: 409
Lid geworden op: 20 feb 2006 11:49

t.trapper 08 mar 2006 12:05

Quoten: Origineel geplaatst door sandra w op 07 Maart 2006

Maar er bestaan dus geen speciale fietsschoenen speciaal bedoeld voor gewoon toeclips? Die mountainbike schoenen zijn dan misschien een goede tip!

De fietsschoenen om met toeclips te rijden hebben gewoon plaatjes met een dwarse sleuf eronder. Die plaatjes passen onder elke fietsschoen hoor. Maar om die te kunnen gebruiken moeten de pedalen op jouw spinfiets een opkant hebben waar die sleuf in past. Als dat zo is, laat je maar iets weten, ik heb nog van die plaatjes liggen.

leich
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 mei 2004 14:52

leich 08 mar 2006 12:26

Waar heb je deze gekocht en hadden ze ook de wit/rode uitvoering?

leich
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 mei 2004 14:52

leich 08 mar 2006 12:26

Quoten: Origineel geplaatst door LEICH op 08 Maart 2006

Waar heb je deze gekocht en hadden ze ook de wit/rode uitvoering?

Bedoel de Northwaves...

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 08 mar 2006 13:53

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 26 November 2005


race:Sidi Iron

Worden deze nog nieuw verkocht? Op de Sidi-website staan ze niet meer, dus ik neem aan dat deze van het seizoen 2004-2005 zijn?

Plaats reactie