Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

welke schoenen rijden jullie?

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 22 dec 2007 13:01

mcf1 schreef:
mike biker schreef:En dit zijn mijn nieuwe. Vanochtend nog even omgeruild, want had een maat te klein meegekregen. Wat is ontzettend:rolleye:moeilijk om goede schoenen te vinden als je doorgezakte voeten en ook nog eens twee ongelijke voeten hebt....tijd voor 'mutant shoes'!:D[img=http://img514.imageshack.us/img514/8459 ... verur9.jpg]
Ik schrok met terugwerkende kracht nog wel even van de prijs, maar ja liever 3 jaar lang met € 80,- minder en veel plezier, dan met € 80,- meer op zak balend je schoenen aantrekken.
Tip voor mensen die ook ongelijkheid in de voeten hebben, door het soepele leer van sidi heb je minder snel last van net te groot aan de ene kant of net te klein aan de andere...

fdegrove schreef:Hoi,

Heb dezelfde Sidi Ergo1 Limited Edition als Ron Engels maar dan in Sidi maat 43.
Merkwaardigerwijs zitten ze aan de linkervoet perfect terwijl ik aand de rechtervoet (mijn ex-voetbalvoet) me het gevoel geven alsof de hiel niet goed omsloten is.
Daardoor lijkt het alsof je met je ene been mooi kracht kan zetten terwijl het andere werkloos lijkt toe te kijken.
Heel vervelend is dat want voor de rest zijn ze prima.

Het gekke is dat ik daar met mijn oude gele Time CX-jes helemaal geen last van bleek te hebben.
Ik meen te begrijpen dat het nieuwe heel cup systeem dat bij deErgo2 wordt toegepast hier soelaas zou bieden.
Kan iemand dat bevestigen en zo ja, is de hielomsluiting instelbaar?

Ciao, :)



eej jongens. Ik rijd nu met shimano R215 schoenen maar zit ook met ongelijke voeten en een hoop gezeik met mijn linkervoet. Mijn linkervoet is namelijk een stukje kleiner dan mijn rechter. Ik trek mijn fietsschoenen dus met enige tegenzin altijd aan. Zouden de sidi's ergo 2 enige uitkomst kunnen bieden? (wat houd het ergo eigenlijk in tov van andere sidi's?



Hoi mcf1,

Ik heb in elk geval shimano's en specialized geprobeerd en deze zijn ofwel te groot aan de rechtervoet ofwel te klein aan de linkervoet (ik heb dus de omgekeerde afwijking van jou). Het te groot zijn merk ik nu duidelijk bij mijn oude specialized schoenen. Shimano's en specialized schoenen lenen zich er eigenlijk niet voor om deze bij een voet op het krappe af te kopen. Bij sidi's kan dat, heb ik ervaren, beter. Ik heb ook (heeele) oude mtb schoentjes (sidi) - ik had al wel jarenlang een mtb in de schuur staan te roesten- die ik destijds te klein heb gekocht. Deze oude schoentjes gebruik ik nu ook op mijn nieuwe mtb. Ik zit met mijn tenen tegen de voorkant. Na een half uur merk ik er niks meer van, maar heb ik wel goed contact. Johan cruijff zegt ook dat je beter iets te kleine dan iets te grote schoenen kan hebben, zo geldt dat bij fietsen i.m.o ook.
Om een lang verhaal kort te houden. De sidi ergo 2 zitten bij mijn linkervoet aan de kleine kant, maar hier heb ik totaal geen last van, door de soepelheid van het leder. De ergo's 2 zouden bij jou dus ook een oplossing kunnen zijn. Bovendien zorgt het heel cup system er voor dat bij mijn kleinere voet er niet al te gemakkelijk uitfloept.
Waar ergo voor staat weet ik niet precies, maar als afkorting van ergonomisch kun je je hier vanalles bij voorstellen natuurlijk....op de vormen van het lichaam afgestemd. Ik heb overigens ook goedkopere sidi's aangepast. Die zaten me een stuk minder, dus wellicht zijn ze idd ergonomischer, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.
Groet,
Mike

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 22 dec 2007 19:06

Heb de sidi's ergo 2 aangehad en ze zaten idd lekker maar vond deze nog net iets lekkerder zitten! Kan niet aangeven waarom maar had hier op 1 of andere manier links minder ruimte over (bijna niks) en rechts zitten ze perfect.

Specialized pro carbon...


http://bikemart.com/images/library/site ... e_04_p.jpg

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 22 dec 2007 19:43

welke schoen raden jullie aan bij wedstrijden???

max 150

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 22 dec 2007 19:43

schoenen zijn weer eens te klein ;)

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 22 dec 2007 21:13

In ieder geval schoenen die aan een aantal eisen voldoen, namelijk:
- stijve (carbon)zool
- strak aan de voet zittend dmv minimaal 1 "ratel"gesp en verder 2 klittenband straps
- de schoenen moeten tijdens het fietsen makkelijk strakker te doen zijn

Elk merk heeft zo wel een aantal typen die aan deze eisen voldoen, waarbij ik de schoenen met een draaisysteem (Sidi bij sommige typen en ook Specialized) niet ideaal vind om tijdens het fietsen bij te stellen. Ik denk dat je vanaf zo'n 125 euro schoenen moet kunnen vinden dia aan de bovenstaande eisen voldoen.
Gang is alles!!

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 26 dec 2007 18:05

oke bedankt,

heb bij salden 125 euro scott pro road met ''ratel'' gesp gevonden leek mij wel een redelijke schoen

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 27 dec 2007 22:43

@Ghisallo: de Pro Road van Scott hebben trouwens geen carbon zool...
Bij www.bobshop.de hebben ze volgens mij nog wel Nike (Altea 2 Plus is een goede schoen) en Scott schoenen in de aanbieding...goede zaak, snelle levering.
Gang is alles!!

fredericdavid
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43

fredericdavid 28 dec 2007 10:53

Ik rijd met Northwave Aerator 3; blauw-wit; zonder click systeem.
2e paar, heel tevreden van ;)
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 28 dec 2007 11:05

Wellicht ten overvloedde ghisallo, bij fietsschoenen is het niet zo - de voeten van GastheerG daarvan uitgezonderd:) - dat je zonder ze te passen kunt kiezen voor een schoen met een leuk kleurtje op enkel en alleen op advies van een ander. Ik raad je aan de schoenen die je op het oog hebt allemaal zelf aan te passen, want ze verschillen allemaal.
Groet,
Mike

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 28 dec 2007 12:48

Net een paar sneeuwwitte Vittoria Zeta's gekocht. Bevallen mij prima. Voorgaande Sidi's hielen het 8 jaar vol aan een regime van 10 a 11.000 km/jaar winter en zomer.
Dan ga ik niet eens bij een ander merk zoeken.
Tweede paar in het zwart is onderweg, nieuwe fiets met Keo uitgerust en woon/werk met campa. Was dus wel verplicht een tweede paar aan te schaffen.
Heb ook een paar geprobeerd met zo een ratel, voor mij niet, liever 3 velcrostrips.
Schoenen zijn echter nog meer gevoelsgebonden dan en een zadel volgens mij. Je kan iets zeggen over de kwaliteit en afwerking, de hardheid van de zool maar hoe lekker hij zit kan je enkel voor jezelf bepalen. Wat jezelf als gegoten past is misschien te strak voor een ander.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

sting
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 nov 2007 17:32

sting 29 dec 2007 12:13

Ik heb Sidi Zeta, de Megaversie. Ik leef door deze hobby namelijk op megagrote voet (goh wat stond die deur ver open :)). Pedalen zijn Look Keo Carbon.

Voor de mtb heb ik Adidas i.c.m. shimano spd. Die gebruik ik in de winter ook vaak op de racefiets.

Plaats reactie