Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

sportbril op sterkte

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 26 feb 2006 15:02

Enigszins off topic maar ook weer niet: Ik heb voorheen ook met een bril met inzetframe gereden: Briko Sprinter Kit met 3 verwisselbare lensen. Dat beviel redelijk goed.
Nu niet meer nodig, omdat ik eind vorig jaar ben gelasered! En dat bevalt echt prima. Het is heerlijk om zonder bril te kunnen functioneren en vooral te kunnen sporten/fietsen (alhoewel ik nog steeds de Briko gebruik, maar dan zonder het inzetframe).
Nadeel: het werkt alleen wanneer je zeker bent dat je afwijking niet meer wijzigt (= meer dan 1 jaar dezelfde afwijking hebben) en het kost je een rib....en daarnaast moeten je ogen er geschikt voor zijn en je moet het natuurlijk ook durven.
Maar voor wie kan en durft een wat mij betreft absolute aanrader
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 27 feb 2006 10:37

Voor wat betreft die Racing Red glazen heeft je optieker helemaal gelijk. iK rij zelf met een Perception met deze glazen en ze zijn echt heel prettig. Ik gebruik ze bij zon en regen en heb geen andere glazen nodig. Aan die Exception heb je met deze glazen gegarandeerd een perfecte bril.
Erik
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 27 feb 2006 22:17

Niklas2,
Ik heb er al aan gedacht(nog niet overwogen dus, alleen maar aan gedacht), om ooit eens te laseren, maar mijn ogen zijn nog steeds niet 100 stabiel(het betert wel de laatste jaren) en ten tweede:ik heb er schrik van. Ik heb al eens iemand ontmoet wiens ogen waren mismeesterd door een gereputeerd chirurg, die weliswaar anderen wel zeer gelukkig had gemaakt. Ik heb ook al veel meer succesverhalen gehoord dan mislukkingen, maar toch, het zal je maar overkomen om bij die 1 of 2 procent te zijn bij wie het fout loopt. En wat met je nachtzicht? Of wat op latere leeftijd? Het blijven je ogen, een van je kostbaarste bezittingen en het blijft toch echt precisiewerk... en missen is menselijk... Misschien ooit??? Of Nooit???
M vr gr

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 27 feb 2006 22:33

Aziraphale,
Blij te horen dat je tevreden bent met je racing red glazen. Ik was er in het begin wat afkerig van - te flashy en zo - maar dat zijn de meeste fietsen en fietsaccessoires meestal ook en het oogcomfort is toch het allerbelangrijkste. Hopelijk kan ik hier binnenkort een fotootje posten.
M vr gr 

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 28 feb 2006 10:32

Quoten: Origineel geplaatst door galibier op 27 Februari 2006


Niklas2,
Ik heb er al aan gedacht(nog niet overwogen dus, alleen maar aan gedacht), om ooit eens te laseren, maar mijn ogen zijn nog steeds niet 100 stabiel(het betert wel de laatste jaren) en ten tweede:ik heb er schrik van. Ik heb al eens iemand ontmoet wiens ogen waren mismeesterd door een gereputeerd chirurg, die weliswaar anderen wel zeer gelukkig had gemaakt. Ik heb ook al veel meer succesverhalen gehoord dan mislukkingen, maar toch, het zal je maar overkomen om bij die 1 of 2 procent te zijn bij wie het fout loopt. En wat met je nachtzicht? Of wat op latere leeftijd? Het blijven je ogen, een van je kostbaarste bezittingen en het blijft toch echt precisiewerk... en missen is menselijk... Misschien ooit??? Of Nooit???
M vr gr


Galibier,
 
Lijkt me duidelijk: bij twijfel niet doen. Ik ben zeer tevreden over het resultaat en de behandeling. Maar ik ontmoet veel mensen die dezelfde bezwaren tegen ooglaseren hebben als jij. Overigens is uiteraard de kans heel klein dat er iets mis gaat bij het laseren, de kans dat er bij twee ogen iets misgaat is nagenoeg nihil. Maar dat zijn statistieken....
Ik heb mijn ogen gewoon in NL laten laseren bij een gerenomeerd instituut (de behandelende arts is lid van mijn fietsgroep!!!). Nadeel waren de kosten, voordeel de korte afstand tot de arts (letterlijk, ik zie hem minstens 1x per week....).
Mijn nachtzicht is niet slechter geworden door het laseren, de latere leeftijd heb ik al bereikt (bijna 40)....Ik was bijziend, mijn zicht in de verte is na het laseren nu perfect. Over een paar jaar zal ik wel gewoon aan de leesbril moeten. En echt: bij vooral het sporten is het ideaal om geen bril of lenzen meer te moeten dragen!
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 27 mar 2006 22:53

Quoten: Origineel geplaatst door galibier op 23 Februari 2006


Zo, mijn allereerste foto op het net geplaatst, dankzij de info van Casran in 'hoe een plaatje op het forum plaatsen?'
Dit is dus de Rudy Project Exception, titanium versie. De mijne is de matt black versie met racing red glazen, maar daarvan nog geen plaatje gevonden. Straks mss zelf maar fotograferen.
 




Nu een maand verder......hoe bevalt de bril (qua zicht, last van beslaan etc)?

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 30 mar 2006 00:54

Net terug van 14-daagse fietsvakantie in Majorca. De Rudy Project Exception met racing red glazen bevalt me uitstekend en voldoet volkomen aan al mn verwachtingen. Geen beslagen glazen tot nu toe en we hebben toch een dag wat regen gehad. Het omhoogklikken van het zonneschermpje is doodsimpel. De racing red glazen voldoen zowel bij zon als regen en in tunnels klik je het scherm gewoon naar boven, hoewel je dan in zo'n tunnel nog bijna niets ziet behalve het licht aan het einde. Ook door de hogere stand van de glazen tov een gewone correctiebril heb je een scherp beeld bij het rijden in de beugels zonder dat je je hoofd tot achter in je nek moet slaan om niet over je bril te kijken. Hoe het kliksysteem het uithoudt zullen we moeten afwachten, maar tot hiertoe kan ik deze bril echt wel aanbevelen. Misschien zet ik van de mijne binnenkort wel een fotootje op dit forum maar momenteel nt zoveel tijd daarvoor.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 30 mar 2006 01:07

Quoten: Origineel geplaatst door galibier op 29 Maart 2006

... De Rudy Project Exception met racing red glazen bevalt me uitstekend en voldoet volkomen aan al mn verwachtingen....

Goed te horen galibier. Zelf heb ik sinds gisteren de Rudy Project Perception, althans sinds gisteren zitten er geslepen glazen in. Heb er vandaag voor het eerst mee gereden en ik moet zeggen: superbril. Zit helemaal vast op m'n hoofd, dus geen last van schuiven schudden of wat dan ook. Het zicht is prima. Toen ik de bril voor het eerst opzette dat ik dat het beeld enigszins vertekend was (en dat is volgens m'n opticien ook zo, vanwege de gebogen glazen), maar daar wen je snel aan; ik zie het nu al niet meer.  Ik heb er de Smoke-glazen inzitten en die bevallen tot nu toe goed. Wat is eigenlijk het grote voordeel van de racing-red-glazen?

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 30 mar 2006 11:04

TIP: Wielerhuis Liessel (Patrick Claessens) in Liessel (Noord-Brabant) heeft hele goeie brillen in zijn assortiment. Ik heb hier zelf geen ervaringen mee (draag zachte lenzen wat héél goed bevalt).
Naar ik heb vernomen zéér tevreden klanten en uitstekend geholpen. Hij draagt zelf ook een bril, misschien vandaar. Bel hem op wie weet wat het wordt.
Succes ermee!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 31 mar 2006 03:28

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 29 Maart 2006


      ...Wat is eigenlijk het grote voordeel van de racing-red-glazen?

Leuk te horen dat het met de Perception ook goed gaat. Voor de echt technische gegevens verwijs ik naar de Rudy Project site, daar heb ik ooit eens de info gelezen. Ook van andere mensen, waaronder mijn optieker kreeg ik de raad om racing red te monteren. Dat racing red glazen superieur zijn heeft te maken met het feit dat ze in tegenstelling tot bruine en andere gekleurde glazen het zicht niet echt 'verdonkeren', maar ze een heel helder en scherp beeld blijven geven. Je ziet dus geen ver-rood beeld zoals je een ver-bruind of ver-zwart beeld ziet bij dit soort verkleuringen.(Kan je nog volgen?) Bovendien kan je deze glazen ook blijven dragen bij ongure weertypes, daar waar je met een bruin glas(van andere kleuren weet ik het niet) toch dadelijk te donker ziet. Het is dus een goed compromis voor ieder weertype. RP Belgium vertelde me bovendien dat racing red uitstekend geschikt is om mee te skieën. Ik heb de raad opgevolgd en ben tot nu toe (zeer) tevreden, voilà. Als dit zo blijft heb ik een bril uit de duizenden gevonden, het gouden ei waarnaar ik lang heb gezocht.  Als morgen het kliksysteem het begeeft zal ik het ook laten weten.

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 31 mar 2006 16:48

Dit is hij dan: de Rudy Project Exception met racing red glazen, in amateuristische fotoweergave, maar ik ben er wel erg tevreden mee.
 
 

 

 
 

 
 

 

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 21 mei 2006 14:48

In de fiets van mei 2006 zag ik een advertentie staan voor rodenstock brillen.
Heeft er iemand ervaring met deze brillen op de racefiets? Ik ben op zoek naar een fietsbril op sterkte, maar ik heb het liefst geen dubbele glazen.
Als ie gaar is kom ik terug

Plaats reactie