Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

sportbril op sterkte

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 21 mei 2006 22:02

Je kan natuurlijk overal brillen met correctie in zonnenbriluitvoering bestellen. Het punt is dat op de fiets een echte fietsbril ook de ogen en het hoofd omsluit en zo de rijwind buiten de ogen te houden. Dát mis je bij een gewone zonnenbril met correctieglazen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 22 mei 2006 02:15

Quoten: Origineel geplaatst door swind op 21 Mei 2006


........Ik ben op zoek naar een fietsbril op sterkte, maar ik heb het liefst geen dubbele glazen.

Wat bedoel je met dubbele glazen. De correctieglazen en het klikzonnescherm? Ik rij nu al enkele maanden met dit systeem tot grote tevredenheid. De rit of koers is gedaan. Je klikt je zonneschermpje omhoog (of je haalt het er helemaal af, maar voor wat is dat nodig) en je kan rustig de cafe binnen of de plee bezoeken. Dan heb ik nog niet gesproken over het binnenrijden ve tunnel, tenzij je tunnelangst hebt en er nooit een zal induikelen. Rij daar maar eens met je zonneglazen door... Tevens heb je een reservebril naast je gewone correctiebril. Nee, voor mij is het systeem van de Rudy Project Exception of Perception  perfect. Mvgr

smeller
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2006 01:56

smeller 27 aug 2006 18:49

Quote: Origineel geplaatst door Ruud63 op 30 November 2005
Hallo,Ik ben brildragend (glazen + 5 met cylinder 2,25) Ik heb al meerdere sportbril op sterkte gekocht maar op moment dat ik van gewone naar sportbril wissel geeft dit een totaal ander beeld. Heeft iemand ervaring met dit soort problemen en misschien ook nog wel een oplossing. Groet Ruud


Ik weet niet of je er al uit bent, had geen zin om alles te lezen, maar ik heb zelf ervaring nu met een cheape 'ProRace' bril, met apart montuurtje voor de versterkte glazen achter de 'normale' lenzen.

Ik ben er tevreden over. Liefst lenzen, maar die kan ik niet hebben, versterkte glazen heel duur, en deze was maar 30 euro, dus...
A flatterer is a friend who is your inferior, or pretends to be so.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 28 aug 2006 13:14

In de Vuelta rijdt Vinokourov  met een opklapbare zonnenbril waarschijnlijk een opklapbaar type zoals die van Rudy Project. Ik meende dat gezien te hebben  toen hij op de hometrainer zat warm te rijden voor de proloog en de donkere voorzijde opklapte. Wat mij opviel was dat het opklapbare deel vrij sterk gebogen was aan de zijkant. Bijna haaks om. Weet iemand welke bril dit kan zijn?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

flipper
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2006 23:04

flipper 28 aug 2006 13:51

De bril die Vino bij de opwarming droeg was een Oakley Thump

Vooral om promotionele redenen gedragen neem ik aan. De Oakley Thump bevat een mp3-speler. De meeste renners maken gebruik van een gewone mp3-speler bij het opwarmen, sommigen (al dan niet door Oakley gesponsord neem ik aan) dragen zulke Oakley brillen.
En dat opklapbare heeft niets te maken met glazen op sterkte. Oakley heeft geen "voorzetstukken", maar zet glazen op sterkte in de bril. Zelf heb ik een Oakley M-frame en een Racing Jacket met glazen op sterkte. Niet goedkoop, maar zijn geld waard. Vroeger reed ik met een Briko rond (met stukje achter de gekleurde glazen om de glazen op sterkte in te plaatsen), maar als het regende kroop er altijd water tussen de glazen in.

Hier bij Julich zie je de glazen op sterkte duidelijk zitten, ingewerkt in de bril.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 29 aug 2006 23:57

Tsjeez ! Beam me up Scotty ! Is dat een bril uit Startrek?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 30 aug 2006 18:46

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 29 Augustus 2006
Tsjeez ! Beam me up Scotty ! Is dat een bril uit Startrek?

Ik moet natuurlijkk wel een beetje respekt hebben voor de ouderen maar dit is gewoon een bril met mp-3 speler ingebouwd in het montuur hoor marconi.

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 01 sep 2006 00:57

Nee, Oakley RX. Persoonlijk vind ik het de mooiste oplossing voor brildragende wielrenners. Die rudy's en briko's kunnen mij echt niet bekoren. Dit ziet er nog goed uit!
Science of Performance!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 02 sep 2006 17:28

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 30 Augustus 2006


Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 29 Augustus 2006

Tsjeez ! Beam me up Scotty ! Is dat een bril uit Startrek?


Ik moet natuurlijkk wel een beetje respekt hebben voor de ouderen maar dit is gewoon een bril met mp-3 speler ingebouwd in het montuur hoor marconi.


Ik mis nog de ruitenwissers, infra rood en de communicatie set met de ploegleider !   Zitten die lui naar muziek te luisteren tijdens "het werk " ? Moest verboden worden! Nog even en dan krijgen ze ook nog een hulpmotortje merk EPO !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 02 sep 2006 21:25

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 02 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 30 Augustus 2006Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 29 Augustus 2006
Tsjeez ! Beam me up Scotty ! Is dat een bril uit Startrek?



Ik moet natuurlijkk wel een beetje respekt hebben voor de ouderen maar dit is gewoon een bril met mp-3 speler ingebouwd in het montuur hoor marconi. Ik mis nog de ruitenwissers, infra rood en de communicatie set met de ploegleider ! Zitten die lui naar muziek te luisteren tijdens "het werk " ? Moest verboden worden! Nog even en dan krijgen ze ook nog een hulpmotortje merk EPO !



Beetje domme opmerking die laatste.. Maar als LA met een iPod op muziek luistert tijdens het warmrijden is dat toch ook niet gek? En trouwens, met muziek rijden is soms een stuk fijner. Spinnen doen ze toch ook op muziek?
Science of Performance!

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 02 sep 2006 21:30

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 28 Augustus 2006

In de Vuelta rijdt Vinokourov  met een opklapbare zonnenbril waarschijnlijk een opklapbaar type zoals die van Rudy Project. Ik meende dat gezien te hebben  toen hij op de hometrainer zat warm te rijden voor de proloog en de donkere voorzijde opklapte. Wat mij opviel was dat het opklapbare deel vrij sterk gebogen was aan de zijkant. Bijna haaks om. Weet iemand welke bril dit kan zijn?

Vino reed vandaag met een Specialized bril. Ploeg wordt hierdoor gesponserd...

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 03 sep 2006 02:29

Maar die bril bij de opwarming was definitely 100 sure een Oakley Thump
Science of Performance!

Plaats reactie