Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon wielen voor criteriums

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 02 dec 2005 00:11

Waarschijnlijk ga ik een paar nieuwe wielen kopen met carbon aero-velgen, voor tubes. Dit voor o.a. het rijden van criteriums. Wat is nu de beste keus, voor maximaal 2000 euro. Ikzelf denk aan easton, campagnolo of mavics.
Welke renner heeft er ervaringen met zulke wielen?
Wat zijn de beste tubes om erop te leggen? En wie gebruikt die antilekgel van tufo?
 
Bij voorbaat dank.
 
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 dec 2005 00:16

Als je zoveel geld uit wil geven zou ik er nog maar die laatste 200 of 300 bij leggen en LW's kopen. Anders zou ik denk voor Bora's of Hyperon's gaan, waar hyperon's een lichte voorkeur hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 dec 2005 00:31

LWs zijn schitterend ja. Anders, voor die prijs ga voor Campagnolo Bora of Hyperon, Bontrager XXX Lite of X Lite Aero Carbon, of Mavic Cosmic Carbone. Dat laatste vind ik wel iets minder voor criteria met constant optrekken: de Cosmic Carbone is wat zwaarder en komt prima tot z'n recht eenmaal ie op gang is, minder bij acceleraties.
Easton carbon wielen zou ik mijden. Deze maken gebruik van Zipp velgen, en daar zijn behoorlijk wat problemen mee. TS-Biker heeft deze Easton carbons gehad, en niet al te beste ervaringen mee.
Qua tubes lijken me Continental 22 tubes heel mooi voor criteria: bolt super, lekker veel grip, niet al te duur.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 02 dec 2005 00:31

Even gecheckt wat bora's kosten, bij Salden staan ze voor 1800 in de prijslijst en de LW voor 2300. Toch nog een verschil van ongeveer 500 euro. Zijn de LW dan echt zoveel beter?
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 dec 2005 00:34

Quoten: Origineel geplaatst door dream-plus op 01 December 2005

Even gecheckt wat bora's kosten, bij Salden staan ze voor 1800 in de prijslijst en de LW voor 2300. Toch nog een verschil van ongeveer 500 euro. Zijn de LW dan echt zoveel beter?


Dat ga ik je binnen afzienbare tijd eens weten te zeggen: dan zal ik rij-ervaring met beide wielensets hebben.
Eerlijk gezegd vind ik het een vrij groot budget voor "maar" criteria. Maar als je 't ervoor over hebt, hoh, why not!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 02 dec 2005 00:47

Laten deze Lightweights nou precies 2000 euro kosten..... http://koopjes.marktplaats.nl/fietsen_e ... 14987.html?
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 02 dec 2005 00:57

Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 01 December 2005

Laten deze Lightweights nou precies 2000 euro kosten..... http://koopjes.marktplaats.nl/fietsen_e ... 14987.html?


 
Deze LW's zijn uitgerust met shimano, ik rij met campagnolo. Kan er dan een andere body op gezet worden?
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 dec 2005 01:05

Ligt aan de versie of je de body kan verwisselen.
Sharkman had nog 2 setjes LW's te koop..
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 dec 2005 01:35

Quoten: Origineel geplaatst door dream-plus op 01 December 2005

Deze LW's zijn uitgerust met shimano, ik rij met campagnolo. Kan er dan een andere body op gezet worden?


Dit is een recente versie (te zien aan manier waarop LW-logo erop gedrukt is); een nieuwe body monteren is heel eenvoudig hier.
Kijk idd ook eens naar de LW-sets die Sharkman in de aanbieding heeft (Te Koop sectie van dit forum).
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 02 dec 2005 22:03

Sowieso zijn hoge velgen voor criteriums niet super geschikt (altijd zwaarder dan laag profiel velgen) enkel de bling faktor gaat omhoog.
Alle Hoge carbon wielen en Lightweights in het bijzonder raad ik eigenlijk gewoon af voor dit gebruik. Ten eerste lopen wielen snel schade op bij dit soort wedstrijden en lightweights zijn niet te repareren: een stoeprand of een pedaal/ketting in de spaken betekend einde Lightweights. Ten tweede dempen hoge velgen de schokken minder (stugger/harder) en hebben ze meer massa waardoor je sneller moe wordt en da's nou net wat je niet wil.....

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 03 dec 2005 08:19

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 02 December 2005


Sowieso zijn hoge velgen voor criteriums niet super geschikt (altijd zwaarder dan laag profiel velgen) enkel de bling faktor gaat omhoog.
Alle Hoge carbon wielen en Lightweights in het bijzonder raad ik eigenlijk gewoon af voor dit gebruik. Ten eerste lopen wielen snel schade op bij dit soort wedstrijden en lightweights zijn niet te repareren: een stoeprand of een pedaal/ketting in de spaken betekend einde Lightweights. Ten tweede dempen hoge velgen de schokken minder (stugger/harder) en hebben ze meer massa waardoor je sneller moe wordt en da's nou net wat je niet wil.....

Veel respect voor deze eerlijke verkoper / adviseur. Kom je niet vaak tegen iemand die iets te koop heeft en het de koper afraad te doen. Als hij iets van mijn gading heeft dan ben ik koopman.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 03 dec 2005 08:59

Elk produkt heeft zijn kwaliteit en geen enkel produkt is voor alles geschikt. Deed in het verleden bijvoorbeeld meer met Zipp maar deze firma heeft het in de laatste jaren gewoon verprutst (slechte service, matige velgen een de binnen een paar maanden vergelende stickers):
Zie ook:
http://weightweenies.starbike.com/phpBB ... 4cc554a421
In mijn ogen heeft het geen enkele zin iemand iets te verkopen waar hij later spijt van krijgt dus.......
 
 

Plaats reactie