Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Maat F4.13 ?

jjvg
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:06

jjvg 08 dec 2005 10:49

Jongens ik ben van plan een F4.13 aan te schaffen,maar kom er niet uit welke maat ik moet nemen.
Ik heb nu een Colnago maat 54 en zit nu te twijfelen tussen de 53 en de 55.
Is er iemand bekend met dit probleem ?
Jan.
 

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 dec 2005 11:23

Laat jezelf opmeten bij je dealer!!!
Op afstand kan hier niemand iets zinnigs over zeggen. Lengte van de bovenbuis is ook van invloed, valt je fiets nu wat groot of juist klein.... te veel invloeden om zomaar iets te roepen.
Less is bore

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 08 dec 2005 11:25

Hangt er allemaal wat van af hoe je op je huidige fiets zit en hoe deze afgesteld staat. Een goede fietsenmaker zal je wel correct opmeten en adviseren voor je zo'n frame aanschaft.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jjvg
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2005 00:06

jjvg 08 dec 2005 12:21

Bij Math Salden de prijs opgevraagd daar kost ie zonder inruil 1850,- ,en
gelijk gevraagd naar de maten.Volgens deze verkoper kom ik in verhouding met mijn 54 Colnago met een Pina lager uit en moet denken aan een 51 of 53 frame omdat center/ center wordt gemeten,bij Colnago is dat buiten /center.
Iemand bekend met deze ervaring ?

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 08 dec 2005 12:49

Aller eerst Join the F4.13 club. Ik heb normaal 57 heb een 55 f4.13 besteld. Je moet vooral naar de bovenbuis lengte kijken c/c en die vergelijken met je colnago.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 08 dec 2005 12:55

Quoten: Origineel geplaatst door JJvG op 08 December 2005

gelijk gevraagd naar de maten.Volgens deze verkoper kom ik in verhouding met mijn 54 Colnago met een Pina lager uit en moet denken aan een 51 of 53 frame omdat center/ center wordt gemeten,bij Colnago is dat buiten /center.
Iemand bekend met deze ervaring ?


Ik vind het nogal moeilijk om dat via internet zo allemaal te zeggen. Om een renner op een fiets te plaatsen moet je naar het volledige geometrieplaatje van de fiets kijken.
Eerst moet je je huidige Colnago uitmeten, hoe je hem gezet hebt en wat de maten zijn van die Colnago 54cm. Je bekijkt bovendien of je goed op die fiets zit of niet... maw. of dit niet voor verbetering vatbaar is.Daarna kijk je naar de Pinarello: hoogte van de zitbuis, maar ook lengte van de bovenbuis én de hoek die de zitbuis maakt... Ook dat laatste kan afhankelijk zijn van de grootte van het frame. Bovendien is de kans groot dat niet alle Pina's dezelfde geometrie hebben: ik vermoed dat de carbon modellen (immers niet op competitie gericht) een andere geometrie zullen aannemen dan bv. de Dogma.
Allemaal niet zo eenvoudig als je 't correct wil doen... daarom blijft mijn advies: laat je rustig door een vakkundige fietsenmaker uitmeten!!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 08 dec 2005 12:58

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 08 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door JJvG op 08 December 2005

gelijk gevraagd naar de maten.Volgens deze verkoper kom ik in verhouding met mijn 54 Colnago met een Pina lager uit en moet denken aan een 51 of 53 frame omdat center/ center wordt gemeten,bij Colnago is dat buiten /center.
Iemand bekend met deze ervaring ?



Ik vind het nogal moeilijk om dat via internet zo allemaal te zeggen. Om een renner op een fiets te plaatsen moet je naar het volledige geometrieplaatje van de fiets kijken.
Eerst moet je je huidige Colnago uitmeten, hoe je hem gezet hebt en wat de maten zijn van die Colnago 54cm. Je bekijkt bovendien of je goed op die fiets zit of niet... maw. of dit niet voor verbetering vatbaar is.Daarna kijk je naar de Pinarello: hoogte van de zitbuis, maar ook lengte van de bovenbuis én de hoek die de zitbuis maakt... Ook dat laatste kan afhankelijk zijn van de grootte van het frame. Bovendien is de kans groot dat niet alle Pina's dezelfde geometrie hebben: ik vermoed dat de carbon modellen (immers niet op competitie gericht) een andere geometrie zullen aannemen dan bv. de Dogma.
Allemaal niet zo eenvoudig als je 't correct wil doen... daarom blijft mijn advies: laat je rustig door een vakkundige fietsenmaker uitmeten!!
 

Natuurlijk moet je bij je FM zijn voor de juiste maat. Die kan je opmeten en het goede advies geven. Zeker
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 08 dec 2005 21:11

Quoten: Origineel geplaatst door JJvG op 08 December 2005


Jongens ik ben van plan een F4.13 aan te schaffen,maar kom er niet uit welke maat ik moet nemen.
Ik heb nu een Colnago maat 54 en zit nu te twijfelen tussen de 53 en de 55.
Is er iemand bekend met dit probleem ?
Jan.
 

Niet langer twijfelen en gewoon weer een mooie nieuwe Colnago kopen in maat 54
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 08 dec 2005 22:42

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 08 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door JJvG op 08 December 2005


Jongens ik ben van plan een F4.13 aan te schaffen,maar kom er niet uit welke maat ik moet nemen.
Ik heb nu een Colnago maat 54 en zit nu te twijfelen tussen de 53 en de 55.
Is er iemand bekend met dit probleem ?
Jan.
 

Niet langer twijfelen en gewoon weer een mooie nieuwe Colnago kopen in maat 54

nog even'tje en iedereen rijdt PINARELLO :D Pinarello veroverd de wereld en dit forum ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 dec 2005 11:38

Die 4.13 gaat hier wel hard zeg!!
Grappig dat daar nu ineens een run op komt.
Less is bore

Plaats reactie