Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Trainingswielen

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 08 dec 2005 15:27

Omdat ik mijn wedstrijdwielen "netjes" wil houden, ben ik op zoek naar een stel trainingswielen en heb hier en daar al wat informatie aangevraagd. Ik ben een beetje blijven hangen bij Rigida DXP wielen met 105 naaf en Vittoria Rubino bandjes... Ik ben dan voor ongeveer 100 euro klaar (cassette heb ik al). Weet iemand nog andere wielen rond deze prijsklasse?
Tussen (): ook aan het denken over de Shimano WH-R500 / 550...
Het gaat dus echt om wielen alleen voor trainingen!!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 08 dec 2005 15:54

Voor die prijs lijkt me dat een prima setje. Nooit voor die Shimi wielen gaan, is gewoon geen goed spul.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 08 dec 2005 16:05

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 December 2005

Voor die prijs lijkt me dat een prima setje. Nooit voor die Shimi wielen gaan, is gewoon geen goed spul.

Vreemd dat zoveel mensen een uitgesproken mening over 550's hebben. Vaak niet uit eigen ervaring, maar van "horen zeggen". Mijn ervaring is dat ze voor toer of training prima geschikt zijn.

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 08 dec 2005 16:11

Ik moet zeggen dat ik er geen idee van heb. Ik weet wel dat ze in onze fietsen van de sponsor standaard zaten, maar ik wilde persé de Ksyriums. Een aantal ploeggenoten heeft wel de Shimano wielen en ik heb er nooit klachten over gehoord. Ik geloof dat zo'n setje rond 120 euro komt...
Rond de kerst maar eens gaan shoppen!!
Nog meer tips en ideeën altijd welkom.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 08 dec 2005 16:24

Ik heb ook zon setje en toen ik ze kocht dacht ik dat het zeer mooie wielen waren voor die prijs (225,- euro). Later bleek dat ze rolden als een hanzeworst in een pannenkoek en dat het vet er na twee regenbuitjes al niet meer in zat. Ik heb er inmiddels ook een slagje in zitten, maar ja wat wil je ik ben 95kg. Anyway, later bleek de adviesprijs 185,- te zijn, dus ik verhaal halen en kreeg inderdaad een ultegra-cassette kado (nooit je wielen bij Profile kopen dus). Ik heb ze toen ook onder het mom van 1 jaar fabrieksgarantie uit elkaar laten halen en opnieuw laten invetten en afstellen. Inmiddels zijn ze gedowngraded tot trainingswielen, en dat gaat prima, bovendien zie je ze hier en daar staan voor 100-125 euro, en daar kun je je geen buil aan vallen; koop je gewoon elk jaar een paar nieuwen. Maar ze rollen i.i.g. stukken minder dan gewone Ultegra-naven!!! Maar dat weet je nu vantevoren als je ze koopt. Gewoon trainingswielen dus, en het liefst bij droog weer...........

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 08 dec 2005 16:30

Da's duidelijke informatie, bedankt.
Ik weeg zelf 58 kg dus wat dat betreft hoef ik me weinig zorgen te maken. Als ik het zo hoor verder niet echt de ideale wielen voor een materiaalzeikerd als ik... dan toch maar de Rigida's denk ik. Iets zwaarder misschien maar wel degelijker... of CXP-33 of Mavic Open Pro... zucht...

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 08 dec 2005 16:35

@Auke: over welke wielen heb je het nu...?

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 08 dec 2005 16:38

http://www.bikexperto.com/
 
Misschien dat Zoran nog een leuke aanbieding heeft. Hij heeft verstand van wielen en low-budget. Resideert in Assen, dat dan weer wel

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 08 dec 2005 16:42

Oja inderdaad vergeten te noemen
Ik had het dus over de WHR550 wielset van Shimano, wellicht is de WHR-600 stukken beter, maar dan wel alleen in 10-speed (toch)

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 08 dec 2005 17:07

die rigida velgen zijn inderdaad voor bijna iedere rijder onverwoestbaar, de cxp's zijn bijna even sterk, en de openpro's doen weinig voor deze laatste onder.
Gezien je gewicht zou ik kiezen voor open pro's, deze zijn sterk zat, de lichtste van de 3 en bovendien rijden ze wat confortabeler dan de eerder genoemde velgen.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 08 dec 2005 17:12

Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 08 December 2005


die rigida velgen zijn inderdaad voor bijna iedere rijder onverwoestbaar, de cxp's zijn bijna even sterk, en de openpro's doen weinig voor deze laatste onder.
Gezien je gewicht zou ik kiezen voor open pro's, deze zijn sterk zat, de lichtste van de 3 en bovendien rijden ze wat confortabeler dan de eerder genoemde velgen.


Oké, zal ik daar ook eens naar gaan kijken tijdens mijn shoptoer... maar die Open Pro's zijn denk ik wel wat duurder dan de andere genoemde velgen? Comfort is belangrijk maar geen prioriteit voor mij. Is net zoiets als in trainingen je banden net niet hard genoeg op pompen en met een wedstrijd wel doen... je bent dan 'gewend' aan het ploeteren op te zachte banden en in een wedstrijd vlieg je dan zgn ineens... lamaar... dat zit vast tussen de oren...
Bedankt voor alle tips!

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 08 dec 2005 22:02

Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 08 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 08 December 2005


die rigida velgen zijn inderdaad voor bijna iedere rijder onverwoestbaar, de cxp's zijn bijna even sterk, en de openpro's doen weinig voor deze laatste onder.
Gezien je gewicht zou ik kiezen voor open pro's, deze zijn sterk zat, de lichtste van de 3 en bovendien rijden ze wat confortabeler dan de eerder genoemde velgen.


Oké, zal ik daar ook eens naar gaan kijken tijdens mijn shoptoer... maar die Open Pro's zijn denk ik wel wat duurder dan de andere genoemde velgen? Comfort is belangrijk maar geen prioriteit voor mij. Is net zoiets als in trainingen je banden net niet hard genoeg op pompen en met een wedstrijd wel doen... je bent dan 'gewend' aan het ploeteren op te zachte banden en in een wedstrijd vlieg je dan zgn ineens... lamaar... dat zit vast tussen de oren...
Bedankt voor alle tips!

open pro's heb je ook nog een goede set aan voor criteriums en kasseienkoersen
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie