Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 15 December 2005
Ow... gelukkig...
Zit ik toch nog in de laatste rij bij "uitstekend"...
Goed voor de gemoedsrust, je was toch niet geschrokken
Nee, valt mee... mijn geweten is niet zo slecht...
Op Papendal (waar ik de test gedaan heb) zei Tjeerd de Vries al dat het behoorlijk goed was en dat ik fysiek gezien voorin moet kunnen finishen bij de dames. Maar ja, da's alleen het fysieke deel... mentaal werken we aan!
Ispanningstest vragen
Ik vind het machtig interessant allemaal.
Een clubgenoot heeft zich afgelopen week laten testen en als ik dat hoor ben ik toch benieuwd wat ik zou halen (hij had max 375 W bij 66kg).
Ik schat dat mijn VO2max niet hoog ligt, omdat ik jaren gerookt heb, of zal dat niet zoveel invloed meer hebben?
Een clubgenoot heeft zich afgelopen week laten testen en als ik dat hoor ben ik toch benieuwd wat ik zou halen (hij had max 375 W bij 66kg).
Ik schat dat mijn VO2max niet hoog ligt, omdat ik jaren gerookt heb, of zal dat niet zoveel invloed meer hebben?
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Ik vind het machtig interessant allemaal.
Een clubgenoot heeft zich afgelopen week laten testen en als ik dat hoor ben ik toch benieuwd wat ik zou halen (hij had max 375 W bij 66kg).
Ik schat dat mijn VO2max niet hoog ligt, omdat ik jaren gerookt heb, of zal dat niet zoveel invloed meer hebben?
Je zou gewoon eens een test af moeten laten nemen bij een SMC. Meeste verzekeringen vergoeden deze testen. Als je bijv. de licentiekeuring laat doen dan krijg je er ook een klein bloedonderzoek bij en vet% meting en wat van dat soort dingen. Best interessant om te weten! Wat je bij zo'n test wel in de gaten moet houden is dat het een 'momentopname' is. Mocht je op die dag niet heel best presteren voor je gevoel, laat je daardoor niet beïnvloeden want heel veel renners presteren tijdens zo'n test lager dan in de praktijk (niet diep genoeg kunnen gaan, geen wedstrijdspanning, andere houding, mondkampje voor zuurstof meting etc.). Gewoon later nog eens doen en dan vergelijken.
Of roken invloed heeft, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet niet of de nicotine afbreuk doet aan je longinhoud. Misschien staat dat wel ergens op internet of weet iemand anders het... Ik ben eigenlijk wel benieuwd daar naar!
Ik vind het machtig interessant allemaal.
Een clubgenoot heeft zich afgelopen week laten testen en als ik dat hoor ben ik toch benieuwd wat ik zou halen (hij had max 375 W bij 66kg).
Ik schat dat mijn VO2max niet hoog ligt, omdat ik jaren gerookt heb, of zal dat niet zoveel invloed meer hebben?
Je zou gewoon eens een test af moeten laten nemen bij een SMC. Meeste verzekeringen vergoeden deze testen. Als je bijv. de licentiekeuring laat doen dan krijg je er ook een klein bloedonderzoek bij en vet% meting en wat van dat soort dingen. Best interessant om te weten! Wat je bij zo'n test wel in de gaten moet houden is dat het een 'momentopname' is. Mocht je op die dag niet heel best presteren voor je gevoel, laat je daardoor niet beïnvloeden want heel veel renners presteren tijdens zo'n test lager dan in de praktijk (niet diep genoeg kunnen gaan, geen wedstrijdspanning, andere houding, mondkampje voor zuurstof meting etc.). Gewoon later nog eens doen en dan vergelijken.
Of roken invloed heeft, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet niet of de nicotine afbreuk doet aan je longinhoud. Misschien staat dat wel ergens op internet of weet iemand anders het... Ik ben eigenlijk wel benieuwd daar naar!
Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 15 December 2005
Je zou gewoon eens een test af moeten laten nemen bij een SMC. Meeste verzekeringen vergoeden deze testen. Als je bijv. de licentiekeuring laat doen dan krijg je er ook een klein bloedonderzoek bij en vet% meting en wat van dat soort dingen. Best interessant om te weten! Wat je bij zo'n test wel in de gaten moet houden is dat het een 'momentopname' is. Mocht je op die dag niet heel best presteren voor je gevoel, laat je daardoor niet beïnvloeden want heel veel renners presteren tijdens zo'n test lager dan in de praktijk (niet diep genoeg kunnen gaan, geen wedstrijdspanning, andere houding, mondkampje voor zuurstof meting etc.). Gewoon later nog eens doen en dan vergelijken.
Of roken invloed heeft, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet niet of de nicotine afbreuk doet aan je longinhoud. Misschien staat dat wel ergens op internet of weet iemand anders het... Ik ben eigenlijk wel benieuwd daar naar!
Ik twijfel nog steeds over een licentie, maar grote kans dat ik daar binnenkort toch achteraan ga. Die clubgenoot van mij heeft er nu alvast wel eentje aangevraagd, vandaar die test.
Je zou gewoon eens een test af moeten laten nemen bij een SMC. Meeste verzekeringen vergoeden deze testen. Als je bijv. de licentiekeuring laat doen dan krijg je er ook een klein bloedonderzoek bij en vet% meting en wat van dat soort dingen. Best interessant om te weten! Wat je bij zo'n test wel in de gaten moet houden is dat het een 'momentopname' is. Mocht je op die dag niet heel best presteren voor je gevoel, laat je daardoor niet beïnvloeden want heel veel renners presteren tijdens zo'n test lager dan in de praktijk (niet diep genoeg kunnen gaan, geen wedstrijdspanning, andere houding, mondkampje voor zuurstof meting etc.). Gewoon later nog eens doen en dan vergelijken.
Of roken invloed heeft, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet niet of de nicotine afbreuk doet aan je longinhoud. Misschien staat dat wel ergens op internet of weet iemand anders het... Ik ben eigenlijk wel benieuwd daar naar!
Ik twijfel nog steeds over een licentie, maar grote kans dat ik daar binnenkort toch achteraan ga. Die clubgenoot van mij heeft er nu alvast wel eentje aangevraagd, vandaar die test.
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 15 December 2005
Je zou gewoon eens een test af moeten laten nemen bij een SMC. Meeste verzekeringen vergoeden deze testen. Als je bijv. de licentiekeuring laat doen dan krijg je er ook een klein bloedonderzoek bij en vet% meting en wat van dat soort dingen. Best interessant om te weten! Wat je bij zo'n test wel in de gaten moet houden is dat het een 'momentopname' is. Mocht je op die dag niet heel best presteren voor je gevoel, laat je daardoor niet beïnvloeden want heel veel renners presteren tijdens zo'n test lager dan in de praktijk (niet diep genoeg kunnen gaan, geen wedstrijdspanning, andere houding, mondkampje voor zuurstof meting etc.). Gewoon later nog eens doen en dan vergelijken.
Of roken invloed heeft, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet niet of de nicotine afbreuk doet aan je longinhoud. Misschien staat dat wel ergens op internet of weet iemand anders het... Ik ben eigenlijk wel benieuwd daar naar!
Ik twijfel nog steeds over een licentie, maar grote kans dat ik daar binnenkort toch achteraan ga. Die clubgenoot van mij heeft er nu alvast wel eentje aangevraagd, vandaar die test.
Wat je ook kunt doen, is eerst de interclubwedstrijden hier en daar rijden. Die zijn er zowat dagelijks door heel Nederland. Bij DRC de Mol in Dordrecht heel vaak, dinsdag op Papendal, donderdags Doetinchem/Deventer geloof ik, zaterdag Sloten. Etc. Overal zijn die wel te vinden. Misschien is het een idee om dat tot bijvoorbeeld juni te doen, kijken hoe je het vindt en daarna een licentie aan te vragen. Of gewoon aanvragen voor bijvoorbeeld Amateur B en dan gaan rijden. Ik ben ervan overtuigd dat je het leuk vindt. Het enige wat wennen is, is waarschijnlijk het rijden tussen de wielen en de snelle tempowisselingen maar... alles is trainbaar! Gewoon doen!
Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 15 December 2005
Je zou gewoon eens een test af moeten laten nemen bij een SMC. Meeste verzekeringen vergoeden deze testen. Als je bijv. de licentiekeuring laat doen dan krijg je er ook een klein bloedonderzoek bij en vet% meting en wat van dat soort dingen. Best interessant om te weten! Wat je bij zo'n test wel in de gaten moet houden is dat het een 'momentopname' is. Mocht je op die dag niet heel best presteren voor je gevoel, laat je daardoor niet beïnvloeden want heel veel renners presteren tijdens zo'n test lager dan in de praktijk (niet diep genoeg kunnen gaan, geen wedstrijdspanning, andere houding, mondkampje voor zuurstof meting etc.). Gewoon later nog eens doen en dan vergelijken.
Of roken invloed heeft, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet niet of de nicotine afbreuk doet aan je longinhoud. Misschien staat dat wel ergens op internet of weet iemand anders het... Ik ben eigenlijk wel benieuwd daar naar!
Ik twijfel nog steeds over een licentie, maar grote kans dat ik daar binnenkort toch achteraan ga. Die clubgenoot van mij heeft er nu alvast wel eentje aangevraagd, vandaar die test.
Wat je ook kunt doen, is eerst de interclubwedstrijden hier en daar rijden. Die zijn er zowat dagelijks door heel Nederland. Bij DRC de Mol in Dordrecht heel vaak, dinsdag op Papendal, donderdags Doetinchem/Deventer geloof ik, zaterdag Sloten. Etc. Overal zijn die wel te vinden. Misschien is het een idee om dat tot bijvoorbeeld juni te doen, kijken hoe je het vindt en daarna een licentie aan te vragen. Of gewoon aanvragen voor bijvoorbeeld Amateur B en dan gaan rijden. Ik ben ervan overtuigd dat je het leuk vindt. Het enige wat wennen is, is waarschijnlijk het rijden tussen de wielen en de snelle tempowisselingen maar... alles is trainbaar! Gewoon doen!
Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 15 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Wat je ook kunt doen, is eerst de interclubwedstrijden hier en daar rijden. Die zijn er zowat dagelijks door heel Nederland. Bij DRC de Mol in Dordrecht heel vaak, dinsdag op Papendal, donderdags Doetinchem/Deventer geloof ik, zaterdag Sloten. Etc. Overal zijn die wel te vinden. Misschien is het een idee om dat tot bijvoorbeeld juni te doen, kijken hoe je het vindt en daarna een licentie aan te vragen. Of gewoon aanvragen voor bijvoorbeeld Amateur B en dan gaan rijden. Ik ben ervan overtuigd dat je het leuk vindt. Het enige wat wennen is, is waarschijnlijk het rijden tussen de wielen en de snelle tempowisselingen maar... alles is trainbaar! Gewoon doen!
Ik heb al een paar keer wedstrijdjes gereden op maandagavond bij de Mol in dordt. Ik vond het op zich wel leuk, kon ook wel aardig meekomen (dacht ik, ik reed alleen waarschijnlijk wel in de weg), maar of ik dat echt vaak wil doen weet ik niet. Wat ik wel eens wil proberen is tijdritjes, gewoon voor de lol, omdat dit me een leuke discipline lijkt.Als je er bij optelt dat je dit jaar voor de Marmotte ook een medische keuring nodig hebt, dat kan ik gewoon het best een licentie aanvragen.
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Wat je ook kunt doen, is eerst de interclubwedstrijden hier en daar rijden. Die zijn er zowat dagelijks door heel Nederland. Bij DRC de Mol in Dordrecht heel vaak, dinsdag op Papendal, donderdags Doetinchem/Deventer geloof ik, zaterdag Sloten. Etc. Overal zijn die wel te vinden. Misschien is het een idee om dat tot bijvoorbeeld juni te doen, kijken hoe je het vindt en daarna een licentie aan te vragen. Of gewoon aanvragen voor bijvoorbeeld Amateur B en dan gaan rijden. Ik ben ervan overtuigd dat je het leuk vindt. Het enige wat wennen is, is waarschijnlijk het rijden tussen de wielen en de snelle tempowisselingen maar... alles is trainbaar! Gewoon doen!
Ik heb al een paar keer wedstrijdjes gereden op maandagavond bij de Mol in dordt. Ik vond het op zich wel leuk, kon ook wel aardig meekomen (dacht ik, ik reed alleen waarschijnlijk wel in de weg), maar of ik dat echt vaak wil doen weet ik niet. Wat ik wel eens wil proberen is tijdritjes, gewoon voor de lol, omdat dit me een leuke discipline lijkt.Als je er bij optelt dat je dit jaar voor de Marmotte ook een medische keuring nodig hebt, dat kan ik gewoon het best een licentie aanvragen.
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 15 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Wat je ook kunt doen, is eerst de interclubwedstrijden hier en daar rijden. Die zijn er zowat dagelijks door heel Nederland. Bij DRC de Mol in Dordrecht heel vaak, dinsdag op Papendal, donderdags Doetinchem/Deventer geloof ik, zaterdag Sloten. Etc. Overal zijn die wel te vinden. Misschien is het een idee om dat tot bijvoorbeeld juni te doen, kijken hoe je het vindt en daarna een licentie aan te vragen. Of gewoon aanvragen voor bijvoorbeeld Amateur B en dan gaan rijden. Ik ben ervan overtuigd dat je het leuk vindt. Het enige wat wennen is, is waarschijnlijk het rijden tussen de wielen en de snelle tempowisselingen maar... alles is trainbaar! Gewoon doen!
Ik heb al een paar keer wedstrijdjes gereden op maandagavond bij de Mol in dordt. Ik vond het op zich wel leuk, kon ook wel aardig meekomen (dacht ik, ik reed alleen waarschijnlijk wel in de weg), maar of ik dat echt vaak wil doen weet ik niet. Wat ik wel eens wil proberen is tijdritjes, gewoon voor de lol, omdat dit me een leuke discipline lijkt.Als je er bij optelt dat je dit jaar voor de Marmotte ook een medische keuring nodig hebt, dat kan ik gewoon het best een licentie aanvragen.
Je zou eens moeten kijken op http://home.planet.nl/~divaloon/
Daar vind je de kalender van 2006 voor district Zuid Holland. Elke maand vanaf april t/m september is hier een tijdritcompetitie. Afstanden, houd me ten goede, 20-25 km. Ik weet niet precies of je daar met een AmB licentie ook mag starten of dat je een AmA of Elite licentie moet hebben. Ik ga daar volgend jaar voor 't eerst mee doen en het schijnt erg leuk te zijn.
Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 15 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Wat je ook kunt doen, is eerst de interclubwedstrijden hier en daar rijden. Die zijn er zowat dagelijks door heel Nederland. Bij DRC de Mol in Dordrecht heel vaak, dinsdag op Papendal, donderdags Doetinchem/Deventer geloof ik, zaterdag Sloten. Etc. Overal zijn die wel te vinden. Misschien is het een idee om dat tot bijvoorbeeld juni te doen, kijken hoe je het vindt en daarna een licentie aan te vragen. Of gewoon aanvragen voor bijvoorbeeld Amateur B en dan gaan rijden. Ik ben ervan overtuigd dat je het leuk vindt. Het enige wat wennen is, is waarschijnlijk het rijden tussen de wielen en de snelle tempowisselingen maar... alles is trainbaar! Gewoon doen!
Ik heb al een paar keer wedstrijdjes gereden op maandagavond bij de Mol in dordt. Ik vond het op zich wel leuk, kon ook wel aardig meekomen (dacht ik, ik reed alleen waarschijnlijk wel in de weg), maar of ik dat echt vaak wil doen weet ik niet. Wat ik wel eens wil proberen is tijdritjes, gewoon voor de lol, omdat dit me een leuke discipline lijkt.Als je er bij optelt dat je dit jaar voor de Marmotte ook een medische keuring nodig hebt, dat kan ik gewoon het best een licentie aanvragen.
Je zou eens moeten kijken op http://home.planet.nl/~divaloon/
Daar vind je de kalender van 2006 voor district Zuid Holland. Elke maand vanaf april t/m september is hier een tijdritcompetitie. Afstanden, houd me ten goede, 20-25 km. Ik weet niet precies of je daar met een AmB licentie ook mag starten of dat je een AmA of Elite licentie moet hebben. Ik ga daar volgend jaar voor 't eerst mee doen en het schijnt erg leuk te zijn.
Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 15 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Je zou eens moeten kijken op http://home.planet.nl/~divaloon/
Daar vind je de kalender van 2006 voor district Zuid Holland. Elke maand vanaf april t/m september is hier een tijdritcompetitie. Afstanden, houd me ten goede, 20-25 km. Ik weet niet precies of je daar met een AmB licentie ook mag starten of dat je een AmA of Elite licentie moet hebben. Ik ga daar volgend jaar voor 't eerst mee doen en het schijnt erg leuk te zijn.
Bedankt, ik zal eens informeren bij de organisatie.
Nu nog een goede fiets (jij gebruikt bij tijdritjes ook een gewone fiets?)
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Je zou eens moeten kijken op http://home.planet.nl/~divaloon/
Daar vind je de kalender van 2006 voor district Zuid Holland. Elke maand vanaf april t/m september is hier een tijdritcompetitie. Afstanden, houd me ten goede, 20-25 km. Ik weet niet precies of je daar met een AmB licentie ook mag starten of dat je een AmA of Elite licentie moet hebben. Ik ga daar volgend jaar voor 't eerst mee doen en het schijnt erg leuk te zijn.
Bedankt, ik zal eens informeren bij de organisatie.
Nu nog een goede fiets (jij gebruikt bij tijdritjes ook een gewone fiets?)
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 15 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Je zou eens moeten kijken op http://home.planet.nl/~divaloon/
Daar vind je de kalender van 2006 voor district Zuid Holland. Elke maand vanaf april t/m september is hier een tijdritcompetitie. Afstanden, houd me ten goede, 20-25 km. Ik weet niet precies of je daar met een AmB licentie ook mag starten of dat je een AmA of Elite licentie moet hebben. Ik ga daar volgend jaar voor 't eerst mee doen en het schijnt erg leuk te zijn.
Bedankt, ik zal eens informeren bij de organisatie.
Nu nog een goede fiets (jij gebruikt bij tijdritjes ook een gewone fiets?)
Ja, gewoon met een stuurtje erop gemonteerd (heb ik bij Salden besteld, de Jammer GT van Profile, veel schik mee). Maar... volgend jaar wil ik ook meer tijdritjes gaan rijden omdat het zo goed is als training en nog leuk ook. Mocht dat goed gaan... dan ga ik eind van het seizoen een tijdritfiets laten bouwen voor 2007... maar de meeste rijden met de gewone fiets en gewone helm maar wel met een aerosuit.
Quoten: Origineel geplaatst door Veeteetje op 15 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 15 December 2005
Je zou eens moeten kijken op http://home.planet.nl/~divaloon/
Daar vind je de kalender van 2006 voor district Zuid Holland. Elke maand vanaf april t/m september is hier een tijdritcompetitie. Afstanden, houd me ten goede, 20-25 km. Ik weet niet precies of je daar met een AmB licentie ook mag starten of dat je een AmA of Elite licentie moet hebben. Ik ga daar volgend jaar voor 't eerst mee doen en het schijnt erg leuk te zijn.
Bedankt, ik zal eens informeren bij de organisatie.
Nu nog een goede fiets (jij gebruikt bij tijdritjes ook een gewone fiets?)
Ja, gewoon met een stuurtje erop gemonteerd (heb ik bij Salden besteld, de Jammer GT van Profile, veel schik mee). Maar... volgend jaar wil ik ook meer tijdritjes gaan rijden omdat het zo goed is als training en nog leuk ook. Mocht dat goed gaan... dan ga ik eind van het seizoen een tijdritfiets laten bouwen voor 2007... maar de meeste rijden met de gewone fiets en gewone helm maar wel met een aerosuit.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03
Dit is een zeer overdreven reactie, waar misschien wel een kern van waarheid in zit
Het vermogen op het omslagpunt is zeker belangrijker.
Maar het totale vermogen zegt ook veel over hoe je door kan gaan in de verzuring bijvoorbeeld, hoeveel kracht je dan nog over hebt.
Om te zien hoe het maximum vermogen van sprinters is, dat is gewoon gruwelijk!
Het zegt dus wel degelijk iets!
Het vermogen op het omslagpunt is zeker belangrijker.
Maar het totale vermogen zegt ook veel over hoe je door kan gaan in de verzuring bijvoorbeeld, hoeveel kracht je dan nog over hebt.
Om te zien hoe het maximum vermogen van sprinters is, dat is gewoon gruwelijk!
Het zegt dus wel degelijk iets!
be Special, ride a Special
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37663
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door Veeteetje op 15 December 2005
Je zou eens moeten kijken op http://home.planet.nl/~divaloon/Daar vind je de kalender van 2006 voor district Zuid Holland. Elke maand vanaf april t/m september is hier een tijdritcompetitie. Afstanden, houd me ten goede, 20-25 km. Ik weet niet precies of je daar met een AmB licentie ook mag starten of dat je een AmA of Elite licentie moet hebben. Ik ga daar volgend jaar voor 't eerst mee doen en het schijnt erg leuk te zijn.
Wist niet dat jij ook die tijdritcompetitie ging rijden. Je moet eens wat vaker mailen
Ook ik zit te denken aan een licentie. Beetje zelfde motivatie als PFW. Keuring is toch verplicht voor LM en het lijkt mij ook wel erg leuk om te doen. Alleen die tijdritten laat ik lekker schieten...
Je zou eens moeten kijken op http://home.planet.nl/~divaloon/Daar vind je de kalender van 2006 voor district Zuid Holland. Elke maand vanaf april t/m september is hier een tijdritcompetitie. Afstanden, houd me ten goede, 20-25 km. Ik weet niet precies of je daar met een AmB licentie ook mag starten of dat je een AmA of Elite licentie moet hebben. Ik ga daar volgend jaar voor 't eerst mee doen en het schijnt erg leuk te zijn.
Wist niet dat jij ook die tijdritcompetitie ging rijden. Je moet eens wat vaker mailen
Ook ik zit te denken aan een licentie. Beetje zelfde motivatie als PFW. Keuring is toch verplicht voor LM en het lijkt mij ook wel erg leuk om te doen. Alleen die tijdritten laat ik lekker schieten...
Less is bore