Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Loslopende Honden

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 11 dec 2005 20:01

Quoten: Origineel geplaatst door stefanvd op 11 December 2005


Ik ben het eens met de meesten hier. Heel veel mensen denken dat als ze zeggen ''kom eens hier'' dat die hond dat even snel doet. Ze houden hele verhalen tegen die beesten. Ik heb wel eens gehad dat ik langs een baasje reed en die gooide op dat moment een tennisbal tegelijk met mij mee zodat die hond erachter aan ging. Ik snap ook wel dat het fietspad niet alleen voor wielrenners is. Laatst reed er een klein kind op een driewieler met ouders ernaast, dan wil ik best langzaam gaan rijden. Maar bij honden.....Het ligt inderdaad niet aan de hond, dat is ook maar een wild dier, maar aan de mensen met een hond.


Een hond is nou juist geen wild dier. Anders zou het een stuk lastiger zijn om de bezitter aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van het gedrag van het dier. Over een hond heeft de bezitter doorgaans enige macht. Bij een wild dier is die macht er per definitie niet. (Sorry, dit is een juridische inhoud die aan het woord is gegeven. Net als het feit waar ik en met mij vele juridisch geschoolden een licht jeukend gevoel bij krijgen: het door elkaar heen gebruiken van de termen eigenaar, houder en bezitter. Volgens mij valt dit onder de term: beroepsdeformatie.  )
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 11 dec 2005 20:25

Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 11 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door stefanvd op 11 December 2005


Ik ben het eens met de meesten hier. Heel veel mensen denken dat als ze zeggen ''kom eens hier'' dat die hond dat even snel doet. Ze houden hele verhalen tegen die beesten. Ik heb wel eens gehad dat ik langs een baasje reed en die gooide op dat moment een tennisbal tegelijk met mij mee zodat die hond erachter aan ging. Ik snap ook wel dat het fietspad niet alleen voor wielrenners is. Laatst reed er een klein kind op een driewieler met ouders ernaast, dan wil ik best langzaam gaan rijden. Maar bij honden.....Het ligt inderdaad niet aan de hond, dat is ook maar een wild dier, maar aan de mensen met een hond.


Een hond is nou juist geen wild dier. Anders zou het een stuk lastiger zijn om de bezitter aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van het gedrag van het dier. Over een hond heeft de bezitter doorgaans enige macht. Bij een wild dier is die macht er per definitie niet. (Sorry, dit is een juridische inhoud die aan het woord is gegeven. Net als het feit waar ik en met mij vele juridisch geschoolden een licht jeukend gevoel bij krijgen: het door elkaar heen gebruiken van de termen eigenaar, houder en bezitter. Volgens mij valt dit onder de term: beroepsdeformatie.  )

Ik bedoel dat het oorspronkelijk een wild dier is. Dus als een hond iets ziet bewegen (bijvoorbeeld een fiets) zal ie erachter aan gaan rennen etc.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 11 dec 2005 21:18

>Laatst reed er een klein kind op een driewieler met ouders ernaast, dan wil ik best >langzaam gaan rijden. Maar bij honden.....
Waarom bij kinderen wel en bij honden niet? Dat vind ik niet erg logisch. Er zijn ook mensen die zelf geen kinderen hebben, maar wel een hond. Stel je nou voor dat die zouden zeggen: "voor honden rem ik wel, maar voor kinderen....."

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 dec 2005 22:00

Ik heb ook heel wat dingen meegemaakt met honden. 1 van de raarste was vorig jaar in de winter. Ik rij met een paar vrienden in het bos, we moeten stoppen omdat ouwe vrouw met honden de boel blokkeert. Die honden meteen blaffen en tegen ons opspringen, zegt die vrouw van "niet bijten he" tegen die hond, en tegen ons van normaal doet ie niets.
Kennis van me heeft op z'n crossfiets aantal jaar geleden euthenasie toegepast bij een hond. Beest sprong voor hem terwijl ie hard door reedt in het bos, hij kon maar 1 ding doen en dat was proberen te springen, maar het beest was niet echt klein (ong midden maatje zeg maar). Gelukkig voor hem en de hond vloog het voor wiel er overheen, helaas voor de hond landen het achterwiel iets te vroeg. Hij voelde dat ie het beest had geraakt, wat gekerm en hij is maar door gereden. (om allerlei rompslomp te verkomen)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 11 dec 2005 22:41

Allemaal spannende verhalen over honden hier!?. Nou heb ik zelf ook z'n mormel en loop regelmatig in duin met dat beest. Nu luistert die wel aardig en blijft altijd bij mij in de buurt, ik weet de weg en bij de gevaarlijke plekken en roep ik hem ruim van te voren bij me zodat die niet zomaar de weg oversteekt. Zelf heb ik gelukkig nog nooit problemen gehad met honden, waarschijnlijk voelen die beesten aan bij wie ze wel en bij wie ze niet in de weg moeten lopen.
Maar nu even over wielrenners, als ik vertel dat ik aan wielrennen doe, krijg ik gelijk de vraag, ben jij ook zo'n eikel die denkt dattie met de Tour de france bezig is. Dit geeft al aan dat wielrenners geen beste naam hebben.
Ook een keer meegemaakt in zandvoort op een drukke zondagochtend in de zomer, dat een eikel van een wielrenner bijna een kind op een driewieler aanreed, en schelden dattie deed. Maar ja ik reed daar ook en je ziet van te voren dat het erg druk is en ik weet ook wel dat dat kind door zijn ouders van de weg moet worden gehaald, maar ik pas mijn snelheid aan, maar die andere wielrenner reed alsof die net in de sprint zat naar de eindstreep van een koers. Nou sorry hoor, maar die mogen ze van mij ook afschieten. door dit soort figuren krijgen wielrenners een slechte naam. Opzouten met die lui.
kiekeboe

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 11 dec 2005 22:45

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 11 December 2005


Nou sorry hoor, maar die mogen ze van mij ook afschieten. door dit soort figuren krijgen wielrenners een slechte naam. Opzouten met die lui.

Precies, oog om oog, tand om tand. Jij schiet alle foute wielrenners af, ik alle foute honden en hondenbezitters (ben wel bang dat ik het iets drukker krijg, maar het is voor een goed doel zullen we maar denken).

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 11 dec 2005 23:03

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 11 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 11 December 2005


Nou sorry hoor, maar die mogen ze van mij ook afschieten. door dit soort figuren krijgen wielrenners een slechte naam. Opzouten met die lui.


Precies, oog om oog, tand om tand. Jij schiet alle foute wielrenners af, ik alle foute honden en hondenbezitters (ben wel bang dat ik het iets drukker krijg, maar het is voor een goed doel zullen we maar denken).


Ik ben alvast begonnen!
kiekeboe

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 11 dec 2005 23:05

Ik heb een gruwelijke pokke hekel aan mensen met honden die hun hond niet de baas zijn en hun beest los laten lopen. Heb ook enkele leuke ervaringen op dit gebied. Zowel op de racer als op mijn gewone fietsje.
De verhalen die ik net las over schreeuwende en scheldende wielrenners komen mij ook bekend voor. Enkele jaren geleden nog eens ruzie met zo'n gast gehad. Deze vond het nodig om tegen mij en mijn dochtertje te gaan schreeuwen (kwam van een bekende wielerclub uit Schijndel....hoe kan het ook anders...) omdat wij niet snel genoeg aan de kant gingen op een fietspad. Mij 1 grote bek geven ok...maar in het bijzijn van mijn dochtertje dat ging mij toch echt te ver. Verzocht hem vriendelijk om ff terug te komen en mij te vertellen waar dat voor nodig was. Nou dat durfde onze grote held niet aan hij fietste snel door....of te wel een echte aso........!
"Afstappen is geen optie"

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 11 dec 2005 23:09

Pas op voor deze hond, hij schiet op fietsers.
kiekeboe

Plaats reactie