Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

OPGELICHT via ebay

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 31 dec 2005 11:45

Zeer jammer vind ik de toch wel serieuze financiële kater die je hebt opgelopen.Langs de andere kant is dit misschien een goed voorbeeld om velen hun ogen te laten openen betreffende e-bay verkopen ea ...
Hopelijk kan je id van e-bay nog iets recupereren al zal dat maar een kleine pleister op de wonde zijn.Zoals reeds gesteld enkele postings hiervoor zou ik ook graag eens weten waarom je het risico hebt genomen om zoiets via e-bay te kopen ? 

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 31 dec 2005 13:05

Ieder moet weten wat die doet hoor, maar ik nooit zoiets duurs via internet kopen. Dan maar iets meer betalen bij de plaatselijke FM. daar kun dan oiok terecht voor garantie e.d.
Ik heb al m'n twijfels bij de 98,-- euro die ik betaald heb voor het forum pakje.
kiekeboe

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 31 dec 2005 13:25

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 31 December 2005


Ieder moet weten wat die doet hoor, maar ik nooit zoiets duurs via internet kopen. Dan maar iets meer betalen bij de plaatselijke FM. daar kun dan oiok terecht voor garantie e.d.
Ik heb al m'n twijfels bij de 98,-- euro die ik betaald heb voor het forum pakje.

thanks !

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 dec 2005 13:31

Geld van te voren overmaken is toch vaak riskant, zoals nu maar weer blijkt. Met zulke grote bedragen probeer ik het te vermijden met bijv Paypal. Maar ja als je Paypal gebruikt ben je weer 3% kwijt, vind ik dan een beetje zonde. Maar ja als je die 25 euro vergelijkt met het bedrag dat Ifalco2004 nu kwijt is...
Maar sommige mensen zijn wel heel paranoia zeg. Als je bij een grote betrouwbare internet winkel nog niet van te vore wilt betalen. De enigste manier waarop het mis zou kunnen gaan is als de winkel failliet gaat, want dan kan je wel fluiten naar je geld. Maar hoe groot is nu de kans dat net die winkel failliet gaat?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 31 dec 2005 13:55

Mijn vader heeft eens een vergelijkbaar geval gehad met een erg duur horloge via ebay. Hij had het (post)adres van die figuur en heeft hem een stuk of drie aanmaningen gestuurd, veel e-mails. We hebben de man zelfs opgezocht. Hij deed echter niets, ondanks zijn toezeggingen. Daarna aangifte gedaan in Duitsland. Gerecht heeft persoon gevonden. Vader met twee jaar aan uitgeprinte e-mails en aangetekende brieven zaak ingedient in Duitsland (hij is zelf jurist, en is gewend om rechtzaken te winnen). Uiteindelijk werd de man veroordeeld tot het betalen van de gehele som. Na al het gepost, ge-email, gebel met de Duitse justitie was de rechtzaak eigenlijk erg eenvoudig. Paps had er nog veel aan kunnen verdienen, aangezien de Duitse justitie ruim is met reiskosten, verblijfskosten en zelfs een daginkomen (vergoeding van opname vrije dag). Dat ging hem wat ver (kon tot vele honderden euros oplopen). Kortom: Als je weet wat je doet, en je heb er het geduld en de energie voor, dan kun je het allemaal terugkrijgen.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 31 dec 2005 14:00

Paranoia in de virtuele wereld is goed! Sites worden nagebouwd om wachtwoorden te ontfutselen, phising, spoofing, sniffers, key loggers etc. Je ziet; een oplettend man wordt ook genaaid. Triest Ilfalco. @ AM classic: met Pay-Pal betaal je toch net zo goed vooruit? Of bedoel je dat je het makkelijker terug kunt laten storten? En de forum kleding lijkt me wel mee te vallen, anders heeft TS het wel erg goed aangepakt; er zitten namelijk veel mensen tussen in diverse threads op diverse tijdstippen die hem schijnen te kennen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 dec 2005 14:41

Met paypal is het een stuk makkelijker om je geld terug te krijgen. Want je hoeft dan niet zelf uit te vechten met de tegenpartij maar krijgt gewoon het geld van paypal. En die gaan daarna proberen de schade te verhalen
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 31 dec 2005 16:47

Lullig om zo je geld kwijt te raken maar eerlijk gezegd vindt ik het ook niet zo slim. Je gaat toch niet 900 euro overmaken naar een onbekend persoon in zwitserland?
Ik koop regelmatig via internet maar betaal nooit vooruit. Zeker niet naar particuliere personen!! Hierbij weet je nooit wie je voor je hebt. Bij gerenomeerde bedrijven durf ik het wel aan mits het geen grote bedragen zijn.
Lullig maar wel een beetje eigen schuld. Je kunt nu eenmaal op internet in principe niemand vertrouwen.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 02 jan 2006 11:26

Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 31 December 2005


Ik heb al m'n twijfels bij de 98,-- euro die ik betaald heb voor het forum pakje.

Tjongejonge, een beetje meer vertrouwen in je medeforummers kan geen kwaad hoor. En als je twijfelt had je het niet moeten doen. Maar ik voorspel je dat jij over een paar weken over een prachtig forumtenue beschikt.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 02 jan 2006 11:51

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 02 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 02 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 31 December 2005


Ik heb al m'n twijfels bij de 98,-- euro die ik betaald heb voor het forum pakje.

Tjongejonge, een beetje meer vertrouwen in je medeforummers kan geen kwaad hoor. En als je twijfelt had je het niet moeten doen. Maar ik voorspel je dat jij over een paar weken over een prachtig forumtenue beschikt.

Daar sluit ik mij volledig bij aan! beetje vertrouwen in TS kan geen kwaad!

laat dat beetje maar weg TS is een goeie gast

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 02 jan 2006 12:03

Quote: Origineel geplaatst door BigM op 02 Januari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 02 Januari 2006Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 02 Januari 2006 Quoten: Origineel geplaatst door Noppie op 31 December 2005 Ik heb al m'n twijfels bij de 98,-- euro die ik betaald heb voor het forum pakje.

Tjongejonge, een beetje meer vertrouwen in je medeforummers kan geen kwaad hoor. En als je twijfelt had je het niet moeten doen. Maar ik voorspel je dat jij over een paar weken over een prachtig forumtenue beschikt.


Daar sluit ik mij volledig bij aan! beetje vertrouwen in TS kan geen kwaad!

laat dat beetje maar weg TS is een goeie gast
Zeker weten!! Ik heb er de volste vertrouwen in!!

Plaats reactie