Jongens,
Help me out!
Ik ga nieuwe fiets kopen maar zit te dubben over het volgende.
Ga er overigens naast wat toertochten tevens criteriums meerijden (AmaB knwu), dus van belang is stijfheid, comfort en duurzaamheid.
Twijfel tussen:
Pinarello Paris FP of Pinarello 4:13 of Colnago Carbon (wel duur Colnago) of Zelfgebouwde fiets bij Sirocco te Hoogerheide (prijs gunstiger, looks iets minder, je betaalt minder "naam"). of nog andere suggesties??
Heb wel voorkeur voor Carbon, nu alu, wel beetje bang voor kraken frame of valt dit wel mee?
Wil deze afmonteren met Campa Record, denk carbon, en twijfel nog tussen carbon wielen of mavic ksyrium SL2 of ES. Denk het laatste, geen carbon, wel lage velg ivm. criteriums, echter hoor wat slechte verhalen over de SL2?
Daarnaast Ritchey WCS en Fizik arione zadel. Andere suggesties?
Verdere suggesties voor computer?
Alvast bedankt voor jullie meedenken!!
Ron
Nieuwe fiets
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Misschien 2 fietsen?
Voor criteriums zou ik gewoon voor een alu frame gaan, voor 200-300 euro heb je een prima frame wat knal stijf is maar niet te zwaar.
Er zijn namelijk maar weinig frames die stijf en comfortabel zijn. Misschien dat Scott CR1 nog het meest comfortabel is van de stijve fietsen. Die Pina paris carbon zal echt niet uitblinken door stijfheid. Maar wil je echt met een fiets van 4000 euro of nog meer criteriums gaan rijden? De kans dat er vrij snel een behoorlijk deel van "vernietigd" wordt is toch vrij groot.
Wielen voor criteriums zou ik gewoon hand gespaakt wielen nemen. SL2's leveren alleen maar gedoe op en zijn niets beter. Als je velg scheurt moet je wiel op reis naar Frankrijk, terwijl een open pro velg zou door je fietsenmaker vervangen kan worden.
Voor criteriums zou ik gewoon voor een alu frame gaan, voor 200-300 euro heb je een prima frame wat knal stijf is maar niet te zwaar.
Er zijn namelijk maar weinig frames die stijf en comfortabel zijn. Misschien dat Scott CR1 nog het meest comfortabel is van de stijve fietsen. Die Pina paris carbon zal echt niet uitblinken door stijfheid. Maar wil je echt met een fiets van 4000 euro of nog meer criteriums gaan rijden? De kans dat er vrij snel een behoorlijk deel van "vernietigd" wordt is toch vrij groot.
Wielen voor criteriums zou ik gewoon hand gespaakt wielen nemen. SL2's leveren alleen maar gedoe op en zijn niets beter. Als je velg scheurt moet je wiel op reis naar Frankrijk, terwijl een open pro velg zou door je fietsenmaker vervangen kan worden.
Ik zou voor de Pina Paris gaan, een echt raceframe itt de F4:13.
Daarnaast snap ik niet waarom je Mavic wielen wil: duurder voor minder kwaliteit... Neem in je Record gewoon Neutron of Eurus wielen en je bespaart je een hoop problemen. Ksyriums in een criterium is om problemen vragen.
Daarnaast snap ik niet waarom je Mavic wielen wil: duurder voor minder kwaliteit... Neem in je Record gewoon Neutron of Eurus wielen en je bespaart je een hoop problemen. Ksyriums in een criterium is om problemen vragen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Je spreekt over gunstigere prijzen bij Scirocco, kijk is naar de prijzen in Italíë van Pinarello's heb nog wel een goedkoopadresje voor je.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Januari 2006
Ksyriums in een criterium is om problemen vragen.
Wat bedoel je hier precies mee? Erg slappe wielen die constant tegen de remblokken slijten wanneer je door een bocht gaat?
Ksyriums in een criterium is om problemen vragen.
Wat bedoel je hier precies mee? Erg slappe wielen die constant tegen de remblokken slijten wanneer je door een bocht gaat?
"Presteren in de winter is afzien in de zomer..."
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ron, kijk eens op www.flarer.it. De site is niet erg up-to-date maar de prijzen zijn wel erg aantrekkelijk. Ik geloof dat er al een aantal de fiets daar hebben gekocht. Ophalen kan, versturen voor 50 euri.
En als je het mij vraagt zou ik voor de PAris Carbon, record ultra en eurus wielen gaan. Ik sluit mij verder bij Casran aan.
Succes ermee!
En als je het mij vraagt zou ik voor de PAris Carbon, record ultra en eurus wielen gaan. Ik sluit mij verder bij Casran aan.
Succes ermee!
No1: Pina (behalve de lak
)<br>
No2: the rest
No2: the rest
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 03 Januari 2006
Er gaan gewoon veel ksyriums kapot. Ze zijn niet echt sterk, niet stijf, niet licht en wel duur.
Ik weet niet wat jullie doen met de Ksyriums, maar ik rijdt al twee seizoenen (17000 km) met de Ksyrium SL totaal geen problemen!
Maar ik denk dat je elk wiel in de vernieling rijdt als je niet kijkt waar je fietst!!!
Er gaan gewoon veel ksyriums kapot. Ze zijn niet echt sterk, niet stijf, niet licht en wel duur.
Ik weet niet wat jullie doen met de Ksyriums, maar ik rijdt al twee seizoenen (17000 km) met de Ksyrium SL totaal geen problemen!
Maar ik denk dat je elk wiel in de vernieling rijdt als je niet kijkt waar je fietst!!!
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie