Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

fiets januari

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 jan 2006 12:14

Ik heb dit keer maar een probleem kunnen ontdekken aan de nieuwe uitgave van fiets. En wel dat het ze weer gelukt is om een mooie omslagfoto te plaatsen waarvan in het hele magazine niets te zien is. Ik dacht altijd dat een kaft de lezer uit moest nodigen het blad te kopen want die spullen zouden besproken worden.

Lijkt mij wel een goed idee als de redaktie daar een antwoord op heeft.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 07 jan 2006 12:46

Het blad zelf heb ik alleen nog maar even doorgebladerd en nog geen commentaar op.
Op de koopgids echter wel. Het stond altijd mooi van goedkoop naar duur gesorteerd, maar nu op het alfabet.. Dat vind ik wat minder handig, want nu moet je dat hele ding doorzoeken om wat tekst en uitleg te vinden over bepaalde fietsen. Ook vind ik het jammer dat er zowat alleen nog maar dure fietsen in staan, met duur bedoel ik fietsen van boven de €1000 euro (alleen de Target is onder de €1000 volgens mij). Best jammer, nu ga ik maar op zoek naar de koopgids van Tour.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 07 jan 2006 12:47

Die Bianchi zou wel eens de Webtest Bianchi van december kunnen zijn. Maar die Scott kan ik ook niet plaatsen. Ze plaatsen wel vaker foto's van artikelen die nog moeten komen. Misschien is het wel een kwestie van sponsoring? Lijkt me een beetje vergezocht natuurlijk.
Wat mij opvalt is de Concorde op voorkant van de Koopgids. Toen ik nog niets van fietsen afwist, ergens in de jaren 90, zag ik wel eens een platte, oversized Concorde langskomen. Wat een prachtige fietsen. Waar ging het mis?
Opvallend: Vorig jaar werden we nog doodgegooid met Shimano WHR500 en 550 op alle fietsen tussen 500 en 3000 euro (!!!!!). SAAAAAAAAAAI. Tegenwoordig hebben we Aksium, Rodi (GIANT), Ritchey (veel te zien als systeemwiel in Duitse zaken, kijk maar eens in TOUR), Easton Circuits en Vista's, af en toe een FSA RD200 / 400. Meer afwisseling (naast veel eigen merk wielen (ook Giant, 4 by 6). Maar waar zijn de handgespaakte CXP22 en 33 gebleven?
Nog een dingetje: Die vraag over een kunstheup en hardlopen... Mijn moeder heeft ook een kunstheup. Nu is het zo dat die dingen gemaakt zijn voor oudere, minder mobiele mensen. Als je veel beweegt, zou een kunstheup wel eens na 10 jaar al aan vervanging toe zijn. Mijn moeder had er eigenlijk al een nodig op haar 40e. Dat kon echter niet door de beperkte levensduur van het ding. Ze ging pas achterin de 50 onder het mes!! Bij 58 jaar (de man die de vraag stelt) is het dus zaak om je heup zo min mogelijk te laten slijten. Immers, je wilt niet nog 2 keer zo'n operatie. Met dat in het achterhoofd zou ik hardlopen toch echt afraden. Zeker aangezien is een veel beter alternatief is (fietsen natuurlijk, maar er zijn veel meer sporten die de heup minder belasten dan hardlopen).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jan 2006 12:56

En dit blijft een frustratie waar ik ook graag een reactie op zou willen hebben van de redactie: hoe kun je het nu toch ooit aan je lezers verkopen dat de FIETS als wel in de winkel ligt en ik hem vanmiddag pas krijg??
Less is bore

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 07 jan 2006 13:01

Bij mij lag hij heel keurig vrijdag ochtend op de mat   .
Oh ja, nog iets: In de koopgids geen enkele Duitse prijsvechtersfiets. Centaur en Ultegra voor 900 euro? Niet mogelijk als je op de koopgids afgaat. Alleen Stevens, RedBull en Cube staan er in, maar die zijn al veel te duur voor echte prijsvechters.

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 07 jan 2006 13:12

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 07 Januari 2006

En dit blijft een frustratie waar ik ook graag een reactie op zou willen hebben van de redactie: hoe kun je het nu toch ooit aan je lezers verkopen dat de FIETS als wel in de winkel ligt en ik hem vanmiddag pas krijg??


Volgens mij  werkt het syteem zo vanaf donderdag worden de bladen naar de bezorgers gedistribueerd. Deze bezorgen ze dan vrijdag of zaterdag.
Bij bladen die via de post worden gestuurt ontvangen de abonnee's de bladen wel eerder dan de losse nummers kopers.
In de winkel liggen ze op het moment dat de eerste bezorger zijn fiets door de bus gooit al in het schap. Ik moet zeggen dat ik het echt geen probleem vind om een dagje te wachten op mijn fiets!
Dat de coverfoto niet meer in het blad voorkomt vind ik ook totaal niet belangrijk.
Ik heb de koopgids nog niet gezien maar kan me goed vinden in het commentaar van wesley. vooral het feit dat er bijna geen fietsen onder de 1000 euro te zien zijn vind ik niet te begrijpen!
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 07 jan 2006 13:58

Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 07 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 07 Januari 2006

En dit blijft een frustratie waar ik ook graag een reactie op zou willen hebben van de redactie: hoe kun je het nu toch ooit aan je lezers verkopen dat de FIETS als wel in de winkel ligt en ik hem vanmiddag pas krijg??


Volgens mij  werkt het syteem zo vanaf donderdag worden de bladen naar de bezorgers gedistribueerd. Deze bezorgen ze dan vrijdag of zaterdag.
Bij bladen die via de post worden gestuurt ontvangen de abonnee's de bladen wel eerder dan de losse nummers kopers.
In de winkel liggen ze op het moment dat de eerste bezorger zijn fiets door de bus gooit al in het schap. Ik moet zeggen dat ik het echt geen probleem vind om een dagje te wachten op mijn fiets!
Dat de coverfoto niet meer in het blad voorkomt vind ik ook totaal niet belangrijk.
Ik heb de koopgids nog niet gezien maar kan me goed vinden in het commentaar van wesley. vooral het feit dat er bijna geen fietsen onder de 1000 euro te zien zijn vind ik niet te begrijpen!



Mooi NIet!!! Hij lag vanmorgen pas bij de post.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 07 jan 2006 15:43

Quote: Origineel geplaatst door thunderroad op 07 Januari 2006
voor mij hoeven die goedkope prijsvechters er niet tussen ...ik zie liever mooie fietsenin de gids (maar ja het blijft een koop gidd) ....voorlopig blijf ik nog wel op mijn fiets rijden ....ik vind de TOUR gids leuker en veel uitgebreider maar..te veel prijsvechters dus en allleen maar voor de duitse markt)
Heb jij toevallig de nieuwe (die voor 2006)? Ik ben juist weer wel geïnteresseerd in de prijsvechters.. Het licht denk ik gewoon het budget dat je hebt.

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 07 jan 2006 18:03

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 07 Januari 2006

En dit blijft een frustratie waar ik ook graag een reactie op zou willen hebben van de redactie: hoe kun je het nu toch ooit aan je lezers verkopen dat de FIETS als wel in de winkel ligt en ik hem vanmiddag pas krijg??

Ik zou hem opzeggen als ik jouw was.
kiekeboe

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 jan 2006 18:40

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 07 Januari 2006
En dit blijft een frustratie waar ik ook graag een reactie op zou willen hebben van de redactie: hoe kun je het nu toch ooit aan je lezers verkopen dat de FIETS als wel in de winkel ligt en ik hem vanmiddag pas krijg??


Heb je al geklaagt bij de ledenadministratie dan? want volgens mij zijn de bezorgers wel degelijk verplicht het blad op vrijdag in de bus te gooien, en alleen met een direkte klacht krijgt de bezorger dat ook te horen en zal hij daar wat aan moeten doen.

sospiro
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 mar 2005 22:27

sospiro 07 jan 2006 19:33

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 07 Januari 2006


Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 07 Januari 2006

En dit blijft een frustratie waar ik ook graag een reactie op zou willen hebben van de redactie: hoe kun je het nu toch ooit aan je lezers verkopen dat de FIETS als wel in de winkel ligt en ik hem vanmiddag pas krijg??

Heb je al geklaagt bij de ledenadministratie dan? want volgens mij zijn de bezorgers wel degelijk verplicht het blad op vrijdag in de bus te gooien, en alleen met een direkte klacht krijgt de bezorger dat ook te horen en zal hij daar wat aan moeten doen.

Ik werk zelf als postbezorger op zaterdagen voor de TPG en bezorg ook altijd de Fiets. Dat hij pas op zaterdag op de mat valt heeft niks te maken met de bezorger. Wij krijgen ze gewoon niet eerder geleverd. Ik denk dat het eerder iets te maken heeft met het contract dat Sanoma met TPG heeft gesloten. Bijna alle maand- en weekbladen worden immers op zaterdag bezorgt.

Plaats reactie