Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Koppijn na fietsen?

wenda
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 dec 2005 17:00

wenda 08 jan 2006 15:29

Oja, wat ik hier ook eens wilde voorleggen, als ik een goede training heb gereden op de MTB, krijg ik een paar uur na t einde stevige koppijn.
Herkent iemand dat hier?Wanneer ik t rustig aan doe heb ik dat niet, maarja, zo verleg je geen grenzen. Heeft dus kennelijk met de inspanning te maken. Ik drink genoeg/goed e.d. dus daar kan t niet aan liggen.Is er een dokter in de zaal?
Wenda

sivle
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:13

sivle 08 jan 2006 15:42

goede nachtrust...?

wenda
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 dec 2005 17:00

wenda 08 jan 2006 16:16

ik slaap als een roosje hoor...........eet ook goed.....

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 08 jan 2006 16:20

Ik had tijdens lange trainingen nog weleens last van hoofdpijn, op mijn nieuwe fiets met een langere zit heb ik er zelden last van.
De houding zou dus goed invloed kunnen hebben, waarschijnlijk bij jou in verband met extra spierspanning bij volle inspanning.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

wenda
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 dec 2005 17:00

wenda 08 jan 2006 16:24

Hans, wat bedoel je dan met een andere zit, in jouw geval?
Big Rosa: na de ziekte van Pfeiffer raak ik nog maar weinig alcohol aan, ken der ook niet meer tegen, dus, dokter, hep u nog een second opinion voor me? Endorfine ofzo?
Wenda

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jan 2006 16:42

Helm is in mijn ogen geen issue. Er rijden hele volksstammen met een helm zonder problemen. Sowiso is de hoofdpijn bij een valpartij zonder helm vele malen groter....

Hoofdpijn kan gevolg zijn van verkeerde houding inderdaad, de kou, vochttekort, stress, vermoeidheid... Kan vanalles zijn.
Less is bore

wenda
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 dec 2005 17:00

wenda 08 jan 2006 16:42

Heuh, ik eigenwijze draag, nog, geen helm. Koppijn komt ook niet tijdens t rijden, maar echt paar uur nadat ik al thuis ben. Heb t al eens aan de huisarts gevraagd bij gelegenheid, die mompelde wat over wellicht een bepaalde stof die mijn lichaam aanmaakt. Vandaar dat ik endorfine riep. Krijg die koppijn dan ook alleen maar weg door te slapen.
Strontvervelend hoor, want ik wil ook wel es ff lekker flink ertegenaan op de fiets, maar de lol vergaat je af en toe wel. Dus dan maar 2 tandjes lager. Maar dat wil ik helemaal niet!
Suggesties welkom......
Wenda

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2006 16:56

Dat het uberhaupt voor sommige een optie is om zonder helm te rijden. ongelooflijk, je kan ook meteen van een gebouw afspringen of een overdosis nemen. Ik ken genoeg mensen die hier nu nog rond lopen door maar 1 ding: een helm. (of moet ik nog wat vertellen over schedelbasisfracturen, in coma liggen, hersenbeschadiging en dergelijke voordat iedereen overtuigd is).
Krijg je niet misschien die hoofdpijn doordat je hoofd te koud wordt? Ik zelf heb nooit een koud hoofd, ook met -10 niet. Maar ik kan met goed voorstellen dat je als je rustiger gaat fietsen iets (extra) op je hoofd zet, en dat je dat niet doet als je harder gaat fietsen omdat je dan meer zweet. Terwijl je hoofd naar verhouding een stuk meer afkoeld als je harder rijdt.
 
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie