Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07 jun 2007 23:40
door jazzper
harmen, wat voor bike heb je erbij? tell!

Geplaatst: 08 jun 2007 02:16
door fdegrove
Snow schreef:
LVGH schreef:
Snow schreef:Profiel zit er juist onder om water weg te werken. Wel eens Formule I gekeken? Zo gauw het nat wordt gaan de slicks eraf en komen er profiel banden onder.

Formule 1 banden zijn dan ook hartstikke breed en kunnen gaan aquaplanen.


Waarom zit er dan profiel onder Wielren banden? Alleen maar voor droog weer dus als ik je redenatie moet volgen. Alles kan aquaplanen al gaan sommige sneller.


Hoi,

Als het goed is voor een autoband zal het ook wel goed zijn voor een fiets, zeker? Profiel op een fietsband heeft daar inderdaad niks te zoeken, het is weer een van die fabeltjes maar het helpt wel banden verkopen en daar gaat het tenslotte om....

Wat de Ritchey Race Slick betreft, de band ken ik niet maar ik rij in de tussenseizoenen vaak met de tubeversie. Spotgoedkoop en toch prima tube. Voelt een beetje zoals de Pariba banden aan trouwens.

Ciao, ;)

Geplaatst: 08 jun 2007 13:31
door meeuh
meendering schreef:Ik had op mn vorige fiets Vittoria Rubino Pro, die hadden aan de zijkant een licht profiel.
Bedankt voor de info mensen.


Ik rij al ruime tijd op deze banden. Bij een nat wegdek zijn het kl*te banden. Glijden weg bij het minste.
Zelfde ervaring?

Geplaatst: 09 jun 2007 00:57
door whocares
Ik kan me niet herinneren dat ik met slicks last heb van natte wegen ( Fortezza tricomp ) , ik denk er gewoon niet aan. Want als je denkt dat het fout gaat , gaat het ook fout.

Geplaatst: 09 jun 2007 18:02
door rene1
Bij auto's geldt overigens ook; hoe breder de band hoe eerder aquaplaining. Dus smalle bandjes zijn dan veiliger.
Ik zou de snelheid op de fiets wel eens willen weten waarbij aquaplaining ontstaat, wellicht licht die een stuk boven wat normaal haalbaar is.