Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Slicks op de racer, gevaarlijk?

jazzper
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 sep 2005 01:58
Locatie: Zeist

jazzper 07 jun 2007 23:40

harmen, wat voor bike heb je erbij? tell!
Deda U2 // Eeuwige held: Sheldon Brown (1944-2008)

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 08 jun 2007 02:16

Snow schreef:
LVGH schreef:
Snow schreef:Profiel zit er juist onder om water weg te werken. Wel eens Formule I gekeken? Zo gauw het nat wordt gaan de slicks eraf en komen er profiel banden onder.

Formule 1 banden zijn dan ook hartstikke breed en kunnen gaan aquaplanen.


Waarom zit er dan profiel onder Wielren banden? Alleen maar voor droog weer dus als ik je redenatie moet volgen. Alles kan aquaplanen al gaan sommige sneller.


Hoi,

Als het goed is voor een autoband zal het ook wel goed zijn voor een fiets, zeker? Profiel op een fietsband heeft daar inderdaad niks te zoeken, het is weer een van die fabeltjes maar het helpt wel banden verkopen en daar gaat het tenslotte om....

Wat de Ritchey Race Slick betreft, de band ken ik niet maar ik rij in de tussenseizoenen vaak met de tubeversie. Spotgoedkoop en toch prima tube. Voelt een beetje zoals de Pariba banden aan trouwens.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 08 jun 2007 13:31

meendering schreef:Ik had op mn vorige fiets Vittoria Rubino Pro, die hadden aan de zijkant een licht profiel.
Bedankt voor de info mensen.


Ik rij al ruime tijd op deze banden. Bij een nat wegdek zijn het kl*te banden. Glijden weg bij het minste.
Zelfde ervaring?

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 09 jun 2007 00:57

Ik kan me niet herinneren dat ik met slicks last heb van natte wegen ( Fortezza tricomp ) , ik denk er gewoon niet aan. Want als je denkt dat het fout gaat , gaat het ook fout.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 09 jun 2007 18:02

Bij auto's geldt overigens ook; hoe breder de band hoe eerder aquaplaining. Dus smalle bandjes zijn dan veiliger.
Ik zou de snelheid op de fiets wel eens willen weten waarbij aquaplaining ontstaat, wellicht licht die een stuk boven wat normaal haalbaar is.

Plaats reactie