Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Lekke Bandenstand 2006

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 27 sep 2006 11:16

Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 27 September 2006

Hoe kan je 12 keer lek rijden? je kan altijd een keer pech hebben maar 12 x, ik rij gem. 1 x per 10.000 km lek, en als ik in ons groepje kijk, is dat niet vreemd.


???? op de MTB misschien, met (heel) veel geluk.
Ik rijd zo'n 15.000 km per jaar maar een jaar op de racefiets zonder lek heb ik echt nog nooit mee gemaakt. Ook als ik bekijk hoe vaak we met de club banden staan te vervangen is 12 x lek rijden op een jaar helemaal niet zo vreemd. 1x lek rijden per 10.000 km komt mij ongeloofwaardig over.
Ik geloof ook niet dat Michelin pro 2 race banjes nu zo bekend staan dat je er snel mee lek rijdt.
Waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders en dat gaat zeker op voor race bandjes.

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 27 sep 2006 11:42

Quoten: Origineel geplaatst door Toni op 27 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 27 September 2006

Hoe kan je 12 keer lek rijden? je kan altijd een keer pech hebben maar 12 x, ik rij gem. 1 x per 10.000 km lek, en als ik in ons groepje kijk, is dat niet vreemd.


???? op de MTB misschien, met (heel) veel geluk.
Ik rijd zo'n 15.000 km per jaar maar een jaar op de racefiets zonder lek heb ik echt nog nooit mee gemaakt. Ook als ik bekijk hoe vaak we met de club banden staan te vervangen is 12 x lek rijden op een jaar helemaal niet zo vreemd. 1x lek rijden per 10.000 km komt mij ongeloofwaardig over.
Ik geloof ook niet dat Michelin pro 2 race banjes nu zo bekend staan dat je er snel mee lek rijdt.
Waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders en dat gaat zeker op voor race bandjes.

Nee echt waar, 1 keer lek in 2 jaar, op een brug een opstaand randje. Maar als je zorgt dat je bandjes op spanning zijn een s in de zoveel rijd de stukjes verwijderd en om de 4000 km ze verwisseld voor nieuwe, is dat niet zo vreemd, nou moet ik zeggen ik ken er ook die bijna elke week lek staan, maar dat komt omdat die bij  het verwisselen de binnenband al zo beschadigen dat het nooit lang kan duren voor een nieuwe lekkage
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 27 sep 2006 12:32

Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 27 September 2006


Nee echt waar, 1 keer lek in 2 jaar, op een brug een opstaand randje. Maar als je zorgt dat je bandjes op spanning zijn een s in de zoveel rijd de stukjes verwijderd en om de 4000 km ze verwisseld voor nieuwe, is dat niet zo vreemd, nou moet ik zeggen ik ken er ook die bijna elke week lek staan, maar dat komt omdat die bij  het verwisselen de binnenband al zo beschadigen dat het nooit lang kan duren voor een nieuwe lekkage


Ik vrees dat dit voor mij een utopie blijft .
Ook een kwestie van geluk natuurlijk. Mijn motto is: "Soms valt het mee maar meestal valt het tegen"

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 27 sep 2006 15:36

Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 27 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Toni op 27 September 2006



Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 27 September 2006

Hoe kan je 12 keer lek rijden? je kan altijd een keer pech hebben maar 12 x, ik rij gem. 1 x per 10.000 km lek, en als ik in ons groepje kijk, is dat niet vreemd.

Ik rijd met men racefiets naar school en moet dan door leuven stad, niet echt racebandvriendelijk, wetende dat ik er 2 x per dag passeer en dit dan 10 keer per week en dit nog eens maal de aantal weken school, sidder en beef... Jij zou het ook voorhebben ;-)
 
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

eef_
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:51

eef_ 29 sep 2006 23:22

1.Pietalala_________________122. Swind___________________113. Toni_____________________114. Silvan___________________84.Fiedoo------------------------------8 (dit jaar; vorige 4 jaar 0)5. krommenek ______________6   Cascarsi_________________66. Cor01___________________4                                                                                          eef*_____________________4    7. Trek OCLV_______________3   Noppie__________________3   Cristallo_________________3   joren ___________________38. Balenaar_________________2   who cares________________2   Dinie ___________________2   Coño Morales_____________2   Ridley Rijder______________29. Speric___________________1   Ottie___________________ 1   zever___________________1   Michiel05_________________1   Rolandt__________________1   Juri_____________________1   Antoni __________________1   Tour du senegal___________1   The Riddler_______________1   Rien____________________1   Chevalier________________1   Cas*___________________1   Bianchi rider___________1  Rene1___________________1   Ron Engels_______________110. Eddie Bouncer____________0   Casran__________________0   Squadra_________________0   Marcel___________________0   Diogenes_________________0   de bolle__________________0   Kikkie___________________0
 
Dit jaar 2 keer met mn Trek, de eerste keer door slecht wegdek, andere keer stuk ijzerdraad in mijn band. 
En dan vorige week 2 keer met mn nieuwe Bianchi, gewoon ineens plat zonder echte reden.  Blijkbaar toch niet echt goede kwaliteit van banden.
<br>
<br>

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 02 okt 2006 00:37

Quoten: Origineel geplaatst door eef* op 29 September 2006


1.Pietalala_________________13. Swind___________________113. Toni_____________________114. Silvan___________________84.Fiedoo------------------------------8 (dit jaar; vorige 4 jaar 0)5. krommenek ______________6   Cascarsi_________________66. Cor01___________________4                                                                                          eef*_____________________4    7. Trek OCLV_______________3   Noppie__________________3   Cristallo_________________3   joren ___________________38. Balenaar_________________2   who cares________________2   Dinie ___________________2   Coño Morales_____________2   Ridley Rijder______________29. Speric___________________1   Ottie___________________ 1   zever___________________1   Michiel05_________________1   Rolandt__________________1   Juri_____________________1   Antoni __________________1   Tour du senegal___________1   The Riddler_______________1   Rien____________________1   Chevalier________________1   Cas*___________________1   Bianchi rider___________1  Rene1___________________1   Ron Engels_______________110. Eddie Bouncer____________0   Casran__________________0   Squadra_________________0   Marcel___________________0   Diogenes_________________0   de bolle__________________0   Kikkie___________________0
doe er voor mij nog maar eentje bij, een splinternieuwe tube te verstaan, eentje van 40 euro... ook leuk, op naar 14...
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 02 okt 2006 10:32

@Pietalala , ik zou er dan toch eens aan gaan denken een ander soort band te nemen.
Nou zal het wel niet 13 x 40 euro hebben gekost , maar als dat wel zo zou zijn dan ging ik toch iets anders zoeken. Iets breders en minder gevoelig voor lekke banden.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 05 okt 2006 10:12


Tja, nat weer, meer lekke banden. Ga nu toch maar nieuwe buitenbanden omleggen...
1.Pietalala_________________132.Toni_____________________123.Swind___________________114. Silvan___________________84.Fiedoo------------------------------8 (dit jaar; vorige 4 jaar 0)5. krommenek ______________6    Cascarsi_________________66.Cor01___________________4    eef*_____________________47. Trek OCLV_______________3   Noppie__________________3   Cristallo_________________3   joren ___________________38. Balenaar_________________2   who cares________________2   Dinie ___________________2   Coño Morales_____________2   Ridley Rijder______________29. Speric___________________1   Ottie___________________ 1   zever___________________1   Michiel05_________________1   Rolandt__________________1   Juri_____________________1   Antoni __________________1   Tour du senegal___________1   The Riddler_______________1   Rien____________________1   Chevalier________________1   Cas*___________________1   Bianchi rider___________1  Rene1___________________1   Ron Engels_______________110. Eddie Bouncer____________0   Casran__________________0   Squadra_________________0   Marcel___________________0   Diogenes_________________0   de bolle__________________0   Kikkie___________________0

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 06 okt 2006 10:20

Verdorie staat mijn voorband gister avond slap! Gisteren dus 2 lekke banden in 1 rit, het moet niet gekker worden. Meteen maar even nieuwe michelin pro's omgelegd. Was overigens hard nodig na 5000 km met de vorige set te hebben gereden. Op sommige plaatsen was het canvas zichtbaar
1.Pietalala_________________132.Toni_____________________133.Swind___________________114. Silvan___________________84.Fiedoo------------------------------8 (dit jaar; vorige 4 jaar 0)5. krommenek ______________6    Cascarsi_________________66.Cor01___________________4    eef*_____________________47. Trek OCLV_______________3   Noppie__________________3   Cristallo_________________3   joren ___________________38. Balenaar_________________2   who cares________________2   Dinie ___________________2   Coño Morales_____________2   Ridley Rijder______________29. Speric___________________1   Ottie___________________ 1   zever___________________1   Michiel05_________________1   Rolandt__________________1   Juri_____________________1   Antoni __________________1   Tour du senegal___________1   The Riddler_______________1   Rien____________________1   Chevalier________________1   Cas*___________________1   Bianchi rider___________1  Rene1___________________1   Ron Engels_______________110. Eddie Bouncer____________0   Casran__________________0   Squadra_________________0   Marcel___________________0   Diogenes_________________0   de bolle__________________0   Kikkie___________________0

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 10 okt 2006 18:14

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 02 Oktober 2006

@Pietalala , ik zou er dan toch eens aan gaan denken een ander soort band te nemen.Nou zal het wel niet 13 x 40 euro hebben gekost , maar als dat wel zo zou zijn dan ging ik toch iets anders zoeken. Iets breders en minder gevoelig voor lekke banden.


Ja, ik ga al men banden niet vervangen hoor, ik heb gewoon een superpech jaar. Ik rijd koersen met Deda tre rs, Veloflex corsa, vredestein fortezza pro, michelin pro race en continental ultra sport (25 mm voor de extreem slechte wegen, 0 x plat btw)
Dus om al men banden te vervangen... naaaah
Tenzij je wil sponsoren natuurlijk
 
greets
 
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 21 nov 2006 09:23

He, Pietalala, waar blijf je nou?
1.Toni_____________________142.Pietalala_________________133.Swind___________________114. Silvan___________________84.Fiedoo------------------------------8 (dit jaar; vorige 4 jaar 0)5. krommenek ______________6    Cascarsi_________________66.Cor01___________________4    eef*_____________________47. Trek OCLV_______________3   Noppie__________________3   Cristallo_________________3   joren ___________________38. Balenaar_________________2   who cares________________2   Dinie ___________________2   Coño Morales_____________2   Ridley Rijder______________29. Speric___________________1   Ottie___________________ 1   zever___________________1   Michiel05_________________1   Rolandt__________________1   Juri_____________________1   Antoni __________________1   Tour du senegal___________1   The Riddler_______________1   Rien____________________1   Chevalier________________1   Cas*___________________1   Bianchi rider___________1  Rene1___________________1   Ron Engels_______________110. Eddie Bouncer____________0   Casran__________________0   Squadra_________________0   Marcel___________________0   Diogenes_________________0   de bolle__________________0   Kikkie___________________0

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 24 nov 2006 12:45

Hey, zitten hier toevallig ook tube-rijders bij? Of zweren jullie allemaal bij bandjes?

Plaats reactie