Pagina 481 van 745

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 00:30
door Robson
Die goede service van Vos heb ik niet meegemaakt, had een FP3 uit 2011 waarvan de vork verkleurde, hij heeft een paar foto's gemaakt en een kopie vd garantiekaart en ik wacht er nu al 8 maanden op, fiets is inmiddels verkocht. Maar voor mij geen fiets meer van Vos, haal ze wel zelf uit Italië.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 10:59
door Jaap Telder
Robson schreef:Die goede service van Vos heb ik niet meegemaakt, had een FP3 uit 2011 waarvan de vork verkleurde, hij heeft een paar foto's gemaakt en een kopie vd garantiekaart en ik wacht er nu al 8 maanden op, fiets is inmiddels verkocht. Maar voor mij geen fiets meer van Vos, haal ze wel zelf uit Italië.
Ben je wel veel duurder uit?
Service bij de Vos tot nu toe bij mij prima, kom er al jaren, vaste klanten hebben streepje voor?
FP3 uit 2011 nu al zo snel verkleurd? Zo'n proces duurt toch wel een paar jaar!
Als je nu al 8 maanden wacht, en gekocht in 2011 dan is hij dus al vrijwel direct verkleurd bij aankoop?
Plaats die foto's eens, ben benieuwd.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 11:53
door amclassic-fan
Nee hoor dat verkleuren kan best snel gaan. Bijv bij bepaalde Willier's verkleurde het wit naar geel binnen een half jaar.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 12:31
door ItalianJob
amclassic-fan schreef:Nee hoor dat verkleuren kan best snel gaan. Bijv bij bepaalde Willier's verkleurde het wit naar geel binnen een half jaar.
Lakken verkleuren sowieso na verloop van tijd. Fluor kleuren vaak al binnen een jaar. Ik heb wel eens van een autolak specialist gehoord dat snelle(re) verkleuringen ontstaan door toevoegingen om de lak te verdunnen (dus om vernevelbaar te maken). Ook bestaat er een verband met de glansgraad in verhouding tot de toevoegingen. Nu heb ik begrepen dat met al die milieu vriendelijke verven de verkleuringen op zich wel meevallen (zelfs beter zijn dan vroeger) maar dat met name die glansgraad erg tegenvalt. Dus om die glansgraad te verbeteren zijn nogal wat experimenten uitgevoerd, wat misschien bij Wilier / Pinarello in dit geval is gebeurd (of de spuiter van dienst was die ochtend niet helemaal wakker bij het verf mengen). Het zou me trouwens ook niet verbazen dat de hechting bij carbon heel anders is dan bij staal / aluminium wat misschien ook weer tot ontwikkeling van andere - en misschien meer gevoelige - laksoorten (heeft ge)noodzaakt.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 12:37
door dickygiovanni
Hoop dat er op dit forum ook nog een leuke inbreng van jouw kant komt naast het, op een argwaan-wekkende manier, veren in de reet steken van de slinkse Vos Jaap.. (en wil je op het gebruik van je leestekens letten, het is nogal onduidelijk of je je dingen afvraagt of dit met klem zegt)

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 13:15
door daniel1975
Voor alle duidelijkheid: het gaat niet om de LAK die verkleurd, maar de lijm/decals!

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 13:25
door Jaap Telder
dickygiovanni schreef:Hoop dat er op dit forum ook nog een leuke inbreng van jouw kant komt naast het, op een argwaan-wekkende manier, veren in de reet steken van de slinkse Vos Jaap.. (en wil je op het gebruik van je leestekens letten, het is nogal onduidelijk of je je dingen afvraagt of dit met klem zegt)
Zo alles naar uw wens met deze foto?
Spelling oke?
Mijn nieuwste racer. (heb ik deze al eerder gepost?)
Zadel staat inmiddels een stukje lager.

Afbeelding
Afbeelding

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 14:06
door ItalianJob
daniel1975 schreef:Voor alle duidelijkheid: het gaat niet om de LAK die verkleurd, maar de lijm/decals!
Ok dacht inmiddels die vork van bij Vos gekochte FP3 wel over de lak ging (evenzo het Wilier verhaal). Maar dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben. Maar voor decals zal ook wel gelden. Dunnere laklaag, minder bescherming. Dunnere laklaag dunnere decals (want je wilt die overgangsverdikking in de blanke laklaag niet zien) wat betekent dat de lijmlaag er ook eerder doorkomt. Als je kijkt naar die plastic modelbouwdozen van vroeger werden de decals al geel voordat er ook maar 1 glimpje zon op scheen. Nu is er in Italië een bedrijfje Tameo die schaal 1/43 F1 bouwdoosjes maakt en die decals vergelen na 10 jaar (volledig in de zon) nul, nada niks. Daar gaat gewoon blanke lak over en zijn flinterdun. Dus het kan wel. Pinarello cs zouden daar eens mee moeten gaan praten.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 16:05
door colnagofreak
Het gaat inderdaad om de decals die verkleuren dit een combinatie van de gebruikte lijm en de toegepaste blanke lak, deze is niet UV bestendig.
Helaas is bij een mijn Prince al het wit op het frame stickers/decals met uitzondering van de bovenkant van de bovenbuis, deze is dan ook nog spierwit.

Afbeelding

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 16:31
door Robdebruin
Schrik ik best van. Vind die Pina's zeker mooi maar licht geel niet.....
Heb zelf een Cannondale Supersix die spierwit is. Ook na 1,5 jaar vol in de zon is hij nog steeds spierwit.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 17:53
door Kiekeboe
Het wit van mijn Specialized is ook nog altijd zo wit als maagdelijke sneeuw. Pina moet dat gewoon oplossen vind ik, punt uit.

Re: Pinarello topic

Geplaatst: 20 dec 2012 22:59
door fietsernl
Die F4:13 van mij heeft ook deze verkleuring. Ik ben er eigenlijk nooit mee aan de slag gegaan.