Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 apr 2017 09:55

Foto is complete mislukking. Te laag en met een groothoeklens. Zo maak je de mooiste fiets nog lelijk, zeker als het stuur onder deze vreemde hoek is gemonteerd.
En op deze fiets horen Bora's! Niet die mavicprut.
Less is bore

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 30 apr 2017 10:10

boswielrenner schreef:Aantal spacers is inderdaad nogal fors, maar je gaat volledig voorbij aan het feit dat deze fiets fantastisch rijdt. Er zijn echt niet zo veel fietsen die alles in zich verenigen. Heel aero, waanzinnig goede klimeigenschappen, fantastische daaleigenschappen. Kortom; een fiets met een zeer goede stijfheid waar het moet, comfort, handling en rijeigenschappen. Een Pinarello is inderdaad te duur, maar dat is bijvoorbeeld een De Rosa of een Iphone ook en over smaak valt inderdaad niet te twisten.
Wat zijn fantastisch goede klimeigenschappen? :lol:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 apr 2017 10:41

Als ik die kon kopen deed ik het direct; scheelt een berg training en lijnen :lol:
Less is bore

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 30 apr 2017 20:06

boswielrenner schreef:Aantal spacers is inderdaad nogal fors, maar je gaat volledig voorbij aan het feit dat deze fiets fantastisch rijdt. Er zijn echt niet zo veel fietsen die alles in zich verenigen. Heel aero, waanzinnig goede klimeigenschappen, fantastische daaleigenschappen. Kortom; een fiets met een zeer goede stijfheid waar het moet, comfort, handling en rijeigenschappen. Een Pinarello is inderdaad te duur, maar dat is bijvoorbeeld een De Rosa of een Iphone ook en over smaak valt inderdaad niet te twisten.
Het is niet aan mij om te beoordelen of iets te duur is, dat moet ieder voor zich bepalen. Het gaat mij erom dat je zoveel geld neertelt voor een fiets die qua geometrie overduidelijk niet bij je past. Ook dat moet je uiteraard lekker zelf weten, maar merkwaardig vind ik het wel.
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 01 mei 2017 07:26

Mooie fietsen die Pinarello's, gisteren nog een peleton van F8's en F10's gezien, niks mis mee. Daarbij het zijn hele mooie afgewerkte frame's, en iets is pas te duur als het niet aan je verwachtingen voldoet ;-)
YFood !!!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2017 08:23

csteenbe schreef: iets is pas te duur als het niet aan je verwachtingen voldoet ;-)
Die kan zo op een tegeltje :winkthumb:
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 01 mei 2017 23:50

De F10 op de foto komt zo rechtstreeks van de Pinarello fabriek, er zijn nog geen (of heel weinig) F10s in omloop welke als frame geleverd worden. (behalve dan die op Aliexpress) Pina zet er bewust vel spacers onder, om elke potentiele klant te kunnen bedienen, de FM haalt het teveel eruit en kort de vork in bij verkoop. Zo, met die spacers, zal hij dus waarschijnlijk niet de weg op gaan.

De foto is een toonbeeld van slecht fotografie werk, van veel te dicht bij genomen met een sterk vervormende groothoeklens. Geen enkel frame onderdeel, noch het stuur lijkt op hoe het er in het echt uitziet.
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 02 mei 2017 06:52

Nou als je op de fb pagina van Vos kijkt gaan ze zelden weg met weinig spacers :(
Maak joe woar

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2017 07:44

Kwaaltje waar veel merken last van hebben: de mensen die dit kunnen betalen zitten vaak niet meer zo racy-diep. Dus kom je uit op spacers.
Less is bore

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 02 mei 2017 18:42

boswielrenner schreef:Aantal spacers is inderdaad nogal fors, maar je gaat volledig voorbij aan het feit dat deze fiets fantastisch rijdt. Er zijn echt niet zo veel fietsen die alles in zich verenigen. Heel aero, waanzinnig goede klimeigenschappen, fantastische daaleigenschappen. Kortom; een fiets met een zeer goede stijfheid waar het moet, comfort, handling en rijeigenschappen. Een Pinarello is inderdaad te duur, maar dat is bijvoorbeeld een De Rosa of een Iphone ook en over smaak valt inderdaad niet te twisten.
Ik vrees dat je je wensen voor werkelijkheid neemt. De door jou genoemde kwaliteiten zullen toch vooral afhangen van wie er op het fietsje zit.
Overigens in zowat alle testen van fietsbladen lees je van die dingen voor eender welk merk : deze fiets wil écht vooruit, elke trap is raak, de fiets gaat als een mes door de bocht, stijf maar toch comfortabel.....
Ik weet wel, ze moeten iets schrijven en bovenstaande blabla leest wel iets fijner dan : aan dit frame kun je onderdelen bevestigen en dan kun je er zo hard op fietsen als de berijder wil (kan).

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 03 mei 2017 09:07

evilhomer schreef: Het is niet aan mij om te beoordelen of iets te duur is, dat moet ieder voor zich bepalen. Het gaat mij erom dat je zoveel geld neertelt voor een fiets die qua geometrie overduidelijk niet bij je past. Ook dat moet je uiteraard lekker zelf weten, maar merkwaardig vind ik het wel.
Dit is voor een groot deel te wijten aan onwetendheid als ook gebrekkig advies. Het mooie van de fiets gaat in mijn ogen verloren als die echt passend gemaakt moet worden!
No pain no gain, no guts no glory!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 08 mei 2017 16:59

Weet iemand waar ik de kabelstopper voor achter in het frame bij de achterderailleur SNEL kan krijgen? Die van mij zat er niet bij en ik zit nu al een eeuwigheid te wachten tot dit wordt geleverd.

dit ding dus:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie