Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

willuk
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2005 17:42

willuk 14 mei 2007 21:47

Als ik het frame in Nederland had gekocht, was ik ermee naar de fietsenmaker gegaan. Ik heb het nog wel bij de lokale fietsenmaker (Van Rossem) gecheckt. Hij denkt dat het een moeilijk verhaal is om het frame te ruilen. 1 keer rijden met nat weer en je hebt ook kans dat de putjes erin zitten van de rommel op de weg (steenjes).
Ik wil best even foto's posten, maar hoe moet ik dat doen.
 
Xander
XW

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mei 2007 22:00

Quote: Origineel geplaatst door WILLUK op 14 Mei 2007
Ik heb het nog wel bij de lokale fietsenmaker (Van Rossem) gecheckt.

Sorry, maar ik zou mij de ballen uit de broek schamen als ik dat zou doen. Bij een ander een goedkoper frame kopen wat je eigen dealer ook kan leveren en dan bij hem om de expertise vragen. Ik vind het niet kunnen!
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 mei 2007 22:10

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 14 Mei 2007


Quote: Origineel geplaatst door WILLUK op 14 Mei 2007


Ik heb het nog wel bij de lokale fietsenmaker (Van Rossem) gecheckt.

Sorry, maar ik zou mij de ballen uit de broek schamen als ik dat zou doen. Bij een ander een goedkoper frame kopen wat je eigen dealer ook kan leveren en dan bij hem om de expertise vragen. Ik vind het niet kunnen!


Helemaal mee eens, als je dan zo nodig een goedkoper frame wil bestellen in het buitenland en je eigen FM links laat liggen. Ga dan ook niet bij eventuele klachten of problemen bij zo'n man langs!Los het dan in vredesnaam ook met de desbetreffende verkoper op!
In deze weet ik nog wel een leuk verhaal, bij mijn FM stond iemand die een stel wielen nodig had, en doodleuk zei dat deze bij Salden 150 euro goedkoper waren. Waarop mijn FM zei, dan moet je maar lekker naar Salden gaan. Later die maand stond die gast op vrijdagmiddag met problemen aan zijn achterwiel (gekocht bij Salden) weer bij mijn FM, of het snel gemaakt kon worden, want hij had morgen een toertocht. Waarop mijn FM antwoordde:"weet je wat je moet doen, rij jij lekker met dat wiel naar Salden!" (ongeveer 180 km)
Eerlijk gezegd vind ik dit een begrijppelijke reactie, als je wat meer betaald bij een goede FM, zit hier meestal een stukje service in verwerkt. Waarbij ik hierbij opmerk dat mijn FM mij nog nooit 1 uur arbeid gerekend heeft.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

willuk
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2005 17:42

willuk 14 mei 2007 22:18

Sorry dames,
 
Je moeten eerst alle argumenten weten voordat je zo'n oordeel durft te vellen. Ik heb in overleg met mijn fietsenmaker het frame in italie gekocht. Tevens heb ik hem ervan op de hoogte gebracht wat de prijsstelling was. Hij is van de week in italie om te praten met flarer.
Oftewel ik heb een goede relatie met deze fietsenmaker. Hij heeft ook mijn frame opgebouwd. Hij heeft dus alles geleverd (campa chorus; mavic cosmic carbon wielen) behalve het frame.
Gewoon eerlijk zijn en hem de rest gunnen. Ik had bijvoorbeeld ook de groep voor 300 minder bij salden kunnen halen. Echter vond ik 1000 euro op een frame een beetje te gek. Hij beaamde dit zelf ook!!
 
Xander
XW

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 mei 2007 22:25

In dat geval heb je recht van spreken!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mei 2007 22:53

Oke, te vroeg aan de bel getrokken. Sorry.
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5949
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 14 mei 2007 22:54

Quoten: Origineel geplaatst door WILLUK op 14 Mei 2007


Sorry dames,
 
Je moeten eerst alle argumenten weten voordat je zo'n oordeel durft te vellen. Ik heb in overleg met mijn fietsenmaker het frame in italie gekocht. Tevens heb ik hem ervan op de hoogte gebracht wat de prijsstelling was. Hij is van de week in italie om te praten met flarer.
Xander


Als je dit al weet dat je fietsenmaker naar Flarer gaat , waarom vraag je ons dan om raad ??!! Die kan dan toch wel je fiets meenemen.
" Colnagofreak "Wel geef ik je fietsenmaker gelijk voor wat betreft die Salden kwestie, zou ik ook doen.
Ik heb trouwens eerst alleen mn frame bij de lokale dealer gekocht , en hij heeft de record van mn oude fiets overgebouwd....gratis en voor niets ...service noemt hij dat. Ook een later elders aangeschafte compact werd er kostenloos opgezet door mijn lokale dealer.
Toen ik daar was voor de montage zag ik een mooie record achterderailleur model 2007 voor een zeer nette prijs. Die heb ik er direct op laten zetten, en zo verdient m'n lokale dealer toch ook weer wat , beide blij .......
Mocht je lokale dealer nog iets kunnen regelen met je fiets mag je die man wel een borreltje geven en een goede sigaar.
Grtz Rene.
 
PS Zoek eens op foto's posten op het forum , zal je vast helpen.
 
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mei 2007 23:08

Rene, wat kostte die Record achterderailleur bij die niet nader te noemen topfietsenmaker?
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5949
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 14 mei 2007 23:35

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 14 Mei 2007

Rene, wat kostte die Record achterderailleur bij die niet nader te noemen topfietsenmaker?


Daniel , bij die niet nader te noemen fietsenmaker heb ik wel 179 Euro's betaald , kan ook 169 geweest zijn ...toch een stukkie minder dan bij diverse andere winkels. Ik zag de derailleur in de vitrine liggen bij Wim , en vroeg dus wat die moest kosten .....affin dit was het , moet je ook niet zeuren , en heb ik gezegd zet er maar op nu ben ik er toch.
Moet er wel bijzeggen dat het er 1 was via de parallel inkoop, dus zonder doosje. Weet niet of hij ze dus nog heeft.
 
Grtz Rene...
PS Prachtige fiets van je Daniel, mn complimenten voor de mooie afmontage.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mei 2007 23:49

Quote: Origineel geplaatst door Rene op 14 Mei 2007
PS Prachtige fiets van je Daniel, mn complimenten voor de mooie afmontage.




Bedankt, alleen de achterderrailleur valt voor mij een beetje uit de toon....(hint hint).
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5949
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 14 mei 2007 23:52

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 14 Mei 2007


Quote: Origineel geplaatst door Rene op 14 Mei 2007


PS Prachtige fiets van je Daniel, mn complimenten voor de mooie afmontage.


Bedankt, alleen de achterderrailleur valt voor mij een beetje uit de toon....(hint hint).


Van mij krijg je m niet ...hahahaha, gewoon kopen joh , je leeft maar 1 keer..... BTW heb je de Pina ook nog of is die al de deur uit ?
Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2007 10:00

Pinarello blijft gewoon hoor, wat dacht jij dan?
Less is bore

Plaats reactie