Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

ariehrrbt
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2022 12:10

ariehrrbt 10 okt 2022 15:18

Aaaah, dat bedoel je. Heel mooi! Die van mij gaat alleen weg als ik hem in de prak rij, ik wil dat spijt-gevoel niet ;)

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 10 okt 2022 17:05

ariehrrbt schreef: 10 okt 2022 14:09 Mechanisch schakelen, velgremmen, kabels zichtbaar, binnenbandjes: mijn Dogma 60.1 blijft heerlijk fietsen...

Dogma foto-min (2).jpg
Daar is allemaal niks op tegen. Een goede (en goed afgestelde) mechanische groep doet bijna hetzelfde als elektronisch schakelen. Velgremmen zijn in veel gevallen ook volgens mij de betere keuze, stukje lichter. Hooggebergte rijden er niet veel in NL en nat weer ook niet.
Met fully integrated cabling kom je "eigenlijk" niet om draadloos schakelen en hydraulisch remmen heen, is in de krappe ruimte makkelijk om daar niet veel slijtage gevoelig spul te hebben liggen.
Dogma F

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 11 okt 2022 17:18

NoChain schreef: 02 sep 2022 22:11 Dealerinfo. Prince/Paris verdwijnt en wordt F5, F7, F9 naargelang de afmontage.
Qua maten Prince 2022 versus de nieuwe F 2023. Er komt ook wel een nieuwe Endurance model bij. Nog even geduld.
Vanmiddag even bij dealer nagevraagd. Bovengenoemde modellen zijn inmiddels te bestellen bij Pinarello (door dealers). Er is echter nog geen beeldmateriaal beschikbaar. Heeft iemand al wat afbeeldingen gezien en zijn er al verdere specificaties bekend?

El Rubio
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 okt 2018 17:33

El Rubio 12 okt 2022 15:25

jackflash schreef: 11 okt 2022 17:18
NoChain schreef: 02 sep 2022 22:11 Dealerinfo. Prince/Paris verdwijnt en wordt F5, F7, F9 naargelang de afmontage.
Qua maten Prince 2022 versus de nieuwe F 2023. Er komt ook wel een nieuwe Endurance model bij. Nog even geduld.
Vanmiddag even bij dealer nagevraagd. Bovengenoemde modellen zijn inmiddels te bestellen bij Pinarello (door dealers). Er is echter nog geen beeldmateriaal beschikbaar. Heeft iemand al wat afbeeldingen gezien en zijn er al verdere specificaties bekend?
Hier ook op zoek naar nieuwe fiets via leasing werk, bikefitting bracht me bij de geometrie van Prince FX uit.

Jammergenoeg niet meer te verkrijgen, navraag bij dealer leerde me dat deze in 2023 inderdaad vervangen wordt door F Serie Frame, te vergelijken qua geometrie met Dogma F. Er zou ook een enduracemodel uitgebracht worden onder de noemer X- series.

Qua kleuren wit - zwart - rood - grijs - blauw, maar was nog niet toegewezen aan welk model van de nieuwe F Serie. Wel kreeg ik te horen dat volgende modellen al bekend waren:

- F5: Shimano 105 DI2 aan € 6.490
- F7: Shimano Ultegra DI2 aan € 9.990
- F9: ? aan € 4.990
- X1 serie: Shimano 105 aan € 4.290
- X3 serie: Shimano 105 DI2 aan € 6.190

Nieuwe modellen met foto's en meer specificaties worden pas begin december gelanceerd wist dealer ook te vertellen.

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 12 okt 2022 16:31

El Rubio schreef: 12 okt 2022 15:25
jackflash schreef: 11 okt 2022 17:18
NoChain schreef: 02 sep 2022 22:11 Dealerinfo. Prince/Paris verdwijnt en wordt F5, F7, F9 naargelang de afmontage.
Qua maten Prince 2022 versus de nieuwe F 2023. Er komt ook wel een nieuwe Endurance model bij. Nog even geduld.
Vanmiddag even bij dealer nagevraagd. Bovengenoemde modellen zijn inmiddels te bestellen bij Pinarello (door dealers). Er is echter nog geen beeldmateriaal beschikbaar. Heeft iemand al wat afbeeldingen gezien en zijn er al verdere specificaties bekend?
Hier ook op zoek naar nieuwe fiets via leasing werk, bikefitting bracht me bij de geometrie van Prince FX uit.

Jammergenoeg niet meer te verkrijgen, navraag bij dealer leerde me dat deze in 2023 inderdaad vervangen wordt door F Serie Frame, te vergelijken qua geometrie met Dogma F. Er zou ook een enduracemodel uitgebracht worden onder de noemer X- series.

Qua kleuren wit - zwart - rood - grijs - blauw, maar was nog niet toegewezen aan welk model van de nieuwe F Serie. Wel kreeg ik te horen dat volgende modellen al bekend waren:

- F5: Shimano 105 DI2 aan € 6.490
- F7: Shimano Ultegra DI2 aan € 9.990
- F9: ? aan € 4.990
- X1 serie: Shimano 105 aan € 4.290
- X3 serie: Shimano 105 DI2 aan € 6.190

Nieuwe modellen met foto's en meer specificaties worden pas begin december gelanceerd wist dealer ook te vertellen.
Dank voor deze update! Fijn dat er begin december meer bekend zal worden. Ik schrik wel van de prijzen. Als ik het zo zie, zou de F5 de vervanger moeten zijn van de Paris, de F7 van de 'normale' Prince en de F9 zou dan voor de Prince FX in de plaats komen. Da's dan wel een flinke prijsstijging ten opzichte van dit jaar.

El Rubio
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 okt 2018 17:33

El Rubio 13 okt 2022 09:33

jackflash schreef: 12 okt 2022 16:31
El Rubio schreef: 12 okt 2022 15:25
jackflash schreef: 11 okt 2022 17:18

Vanmiddag even bij dealer nagevraagd. Bovengenoemde modellen zijn inmiddels te bestellen bij Pinarello (door dealers). Er is echter nog geen beeldmateriaal beschikbaar. Heeft iemand al wat afbeeldingen gezien en zijn er al verdere specificaties bekend?
Hier ook op zoek naar nieuwe fiets via leasing werk, bikefitting bracht me bij de geometrie van Prince FX uit.

Jammergenoeg niet meer te verkrijgen, navraag bij dealer leerde me dat deze in 2023 inderdaad vervangen wordt door F Serie Frame, te vergelijken qua geometrie met Dogma F. Er zou ook een enduracemodel uitgebracht worden onder de noemer X- series.

Qua kleuren wit - zwart - rood - grijs - blauw, maar was nog niet toegewezen aan welk model van de nieuwe F Serie. Wel kreeg ik te horen dat volgende modellen al bekend waren:

- F5: Shimano 105 DI2 aan € 6.490
- F7: Shimano Ultegra DI2 aan € 9.990
- F9: ? aan € 4.990
- X1 serie: Shimano 105 aan € 4.290
- X3 serie: Shimano 105 DI2 aan € 6.190

Nieuwe modellen met foto's en meer specificaties worden pas begin december gelanceerd wist dealer ook te vertellen.
Dank voor deze update! Fijn dat er begin december meer bekend zal worden. Ik schrik wel van de prijzen. Als ik het zo zie, zou de F5 de vervanger moeten zijn van de Paris, de F7 van de 'normale' Prince en de F9 zou dan voor de Prince FX in de plaats komen. Da's dan wel een flinke prijsstijging ten opzichte van dit jaar.
Een heel flinke prijsstijging. Te zien bij alle merken hoor, de groepen kosten gewoon meer geld. Ultegra DI2 wordt verkocht aan prijs van Dura Ace DI2 van vorig jaar.

Update F9: Shimano Ultegra DI2 aan € 7.999.
De F5 wordt geleverd met aluminium wielen, van de F7 verwacht ik wel een topfiets voor die prijs. Maar zal niet voor mij zijn :o .

Ben vooral benieuwd naar de geometrie van de nieuwe modellen. Indien te agressief de F-serie qua stack en reach, zie ik in de X3 wel een mooi alternatief.

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 13 okt 2022 15:22

El Rubio schreef: 13 okt 2022 09:33
jackflash schreef: 12 okt 2022 16:31
El Rubio schreef: 12 okt 2022 15:25

Hier ook op zoek naar nieuwe fiets via leasing werk, bikefitting bracht me bij de geometrie van Prince FX uit.

Jammergenoeg niet meer te verkrijgen, navraag bij dealer leerde me dat deze in 2023 inderdaad vervangen wordt door F Serie Frame, te vergelijken qua geometrie met Dogma F. Er zou ook een enduracemodel uitgebracht worden onder de noemer X- series.

Qua kleuren wit - zwart - rood - grijs - blauw, maar was nog niet toegewezen aan welk model van de nieuwe F Serie. Wel kreeg ik te horen dat volgende modellen al bekend waren:

- F5: Shimano 105 DI2 aan € 6.490
- F7: Shimano Ultegra DI2 aan € 9.990
- F9: ? aan € 4.990
- X1 serie: Shimano 105 aan € 4.290
- X3 serie: Shimano 105 DI2 aan € 6.190

Nieuwe modellen met foto's en meer specificaties worden pas begin december gelanceerd wist dealer ook te vertellen.
Dank voor deze update! Fijn dat er begin december meer bekend zal worden. Ik schrik wel van de prijzen. Als ik het zo zie, zou de F5 de vervanger moeten zijn van de Paris, de F7 van de 'normale' Prince en de F9 zou dan voor de Prince FX in de plaats komen. Da's dan wel een flinke prijsstijging ten opzichte van dit jaar.
Een heel flinke prijsstijging. Te zien bij alle merken hoor, de groepen kosten gewoon meer geld. Ultegra DI2 wordt verkocht aan prijs van Dura Ace DI2 van vorig jaar.

Update F9: Shimano Ultegra DI2 aan € 7.999.
De F5 wordt geleverd met aluminium wielen, van de F7 verwacht ik wel een topfiets voor die prijs. Maar zal niet voor mij zijn :o .

Ben vooral benieuwd naar de geometrie van de nieuwe modellen. Indien te agressief de F-serie qua stack en reach, zie ik in de X3 wel een mooi alternatief.
De F9 duurder dan de F7, is dat logisch?
Ben ook benieuwd naar de mogelijkheden tot upgraden van 105 naar (semi draadloze) Ultegra. Zal normaal toch geen probleem moeten zijn. Maar of ze ze ook zo in de markt zetten?

Geometrie ben ik ook zeer benieuwd naar. Hopelijk krijgen we de komende weken al iets te zien via social media.

El Rubio
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 okt 2018 17:33

El Rubio 15 okt 2022 11:48

Bij Van Eyck kan je al heel wat te weten komen:

- Geometrie F-Serie zakt de stack enorm, werd al eerder vermeld hier. Bvb. bij CE 540 Prince was de stack 586, zakt nu naar 570 bij geometrie F-Serie :-s
- F-Series volgt de kleur van de Dogma F, bestaande die nu al op de website staan en ook nieuwe kleuren worden eraan toegevoegd. Iedere fiets heeft kleur met specifieke afmontage qua groep en wielen.
- X-Series vier kleuren: zilvergrijs, roodzwart, blauw en zwart. Twee fietsen met Shimano 105, twee fietsen met Shimano 105 DI2, telkens Fulcrum DB 800 wielen. Iedere fiets heeft hier ook kleur met specifieke afmontage qua groep en wielen.
- Prijzen zijn conform mijn vorige post

Ze gingen navragen of er een kader apart kan besteld worden, zodat er kan opgebouwd worden naar keuze kleur, groep en wielen. Zal wel duurder uitvallen natuurlijk dan.

Er kan al besteld worden, levering in het voorjaar (nu ja, ten vroegste).

Mocht er iets van bovenstaande info niet kloppen, don't shoot the messenger ;-). Wel raar dat er nog nergens iets online terug te vinden is, als de dealer al in het bezit is van de cataloog 2023 en bijhorende prijslijst.

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 16 okt 2022 07:43

Ik weet niet of ik linkjes mag plaatsen naar webshops, maar hier hebben ze de nieuwe modellen ook al te koop (foto’s per 1 december): https://xbikes-shop.be/102-pinarello-pr ... gen?page=2

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 okt 2022 07:53

Pina had altijd veel losse frames in veel kleuren. Als ik het nu lees wordt het dure eenheidsworst met forse levertijden.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 okt 2022 08:21

daniel1975 schreef: 16 okt 2022 07:53 Pina had altijd veel losse frames in veel kleuren. Als ik het nu lees wordt het dure eenheidsworst met forse levertijden.
Is niet alleen Pina, voor frames en eigen keuze in afbouw ben je steeds meer aangewezen op de nichemarkt van kleinere exclusieve merken.
Maar met de huidige prijzen van schakelgroepen en alle overige onderdelen ben je dan nog steeds een fortuin kwijt!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 okt 2022 09:33

Klopt. Zeg het niet snel, maar qua racefietsen was het vroeger toch echt wel beter.
Less is bore

Plaats reactie