Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

hayes

hayes 19 apr 2022 20:37

Ik ben niet meteen een Pina fan maar dit is gewoon mooi. Witte fietsen kan ik echt wel appreciëren.
Ik zou persoonlijk liever een zwarte zadelpen hebben, maar dat is dan ook het enige wat ik kan opmerken.

Mooie fiets!

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 19 apr 2022 21:57

TKMP schreef: 19 apr 2022 10:17lekker bakkie, ik zie dat ook bij jou een zero setback zadel pen kan passen, misschien is het de hoek vanwaar de foto is genomen.
ik rijd zelf een GAN RS(2016) rim, ik herken je gevoel voor stabiele/solide gedrag. dan was het vergelijkings materiaal ook >4jaar ouder dan dat. Ook ik zou graag een zero setback pen hebben, het past net op dit moment en de prijs voor een nieuwe pen is nogal... tja.geniet van je mooie pinarello, en wanneer we kruisen say hi :like:
Op de foto lijkt het zadel inderdaad ver naar voor gezet, qua rail is het eigenlijk maar een goeie centimeter tov het midden. Het Aliante zadel is behoorlijk lang, met een short nose zadel zou het er al anders uitzien denk ik. Maar the butt wants what the butt wants :P

hayes schreef: 19 apr 2022 20:37Ik ben niet meteen een Pina fan maar dit is gewoon mooi. Witte fietsen kan ik echt wel appreciëren.
Ik zou persoonlijk liever een zwarte zadelpen hebben, maar dat is dan ook het enige wat ik kan opmerken.
Ik ben eigenlijk ook nooit fan geweest van Pinarello. Had je me een jaar geleden verteld dat ik nu met een Pinarello zou rijden had ik waarschijnlijk eens goed gelachen :D

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 apr 2022 09:45

Nu nog een bierbuik en leren fietsen met o-benen... :mrgreen:

De laatste tijd zie ik erg weinig echt mooie spuitschema's bij Pina. Dan is wit eigenlijk wel zo mooi en tegenwoordig zie je het bijna niet meer waardoor het ook nog eens origineel wordt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 apr 2022 14:01

Dat paars van 1500€ extra vind ik echt mooi (maar dit wit doet er niet veel voor onder)
Afbeelding

ccc
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2011 21:24

ccc 20 apr 2022 21:30

vind mijn witte Orbea ook nog altijd mooi ; en wat het zadel betreft : zwart met een vleugje wit ..
Bijlagen
orbea.JPG
orbea 2.JPG
ccc

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 18 aug 2022 18:38

Nog steeds aan het wachten op de 2023 collectie. Vorig jaar werden die ergens einde zomer gepresenteerd. Een Prince moet het gaan worden (als de kleurencollecties me bevallen uiteraard). Wat ik me afvraag is of de frame geometrieen hetzelfde blijven als vorig jaar. Als dat zo is, kan ik al een fietsmeting laten doen om te bepalen welke maat ik nodig heb. Iemand een 'educated guess' of de frame maten hetzelfde blijven?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 aug 2022 19:24

Hier ook maar even posten.
Het is een model 2022.
Lcsmet schreef: 17 aug 2022 16:43 Wie weet een frame/fiets Pinarello Prince in maat 53 in het kleurschema van de foto nieuw te koop staan, afmontage liefst Sram Force AXS maar is minder belangrijk, laat maar iets weten.
Het is voor een vriend van mij :)
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Richard73
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 mar 2021 10:19

Richard73 21 aug 2022 08:46

Hier lijkt hij beschikbaar, zou toch wel even bellen van tevoren...

https://xbikes-shop.be/accueil/947-4796 ... 35-size-53
Pinarello F12 - Pinarello F8W - Specialized Allez Expert alu - Specialized Epic Comp + Cervelo P3

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 aug 2022 09:02

Richard73 schreef: 21 aug 2022 08:46 Hier lijkt hij beschikbaar, zou toch wel even bellen van tevoren...

https://xbikes-shop.be/accueil/947-4796 ... 35-size-53
Bedankt.
Die hadden we al gevonden, maar de fm was nog in verlof. Daar gaat hij volgende week langs, is trouwens niet zo ver om te gaan kijken. Mijn maat was, na telefonische bevestiging, al eens tot bij Salden gereden, totaal 4 uur in de auto, en bleek dat ze hem toch niet hadden in deze kleur. :(
I know myself like no one else
Nothing to defend

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 21 aug 2022 10:30

Ik twijfel over de aanschaf van een Dogma F, heb een fietsenwinkel gevonden die er een heeft in mijn maat.
Maar het is een vreselijke hoop geld, ik wil ook meteen een fatsoenlijke wielset erin en minimaal Ultegra groep. Dan moet je minimaal €10000 meebrengen en dat is toch wel heel veel geld. Is die Dogma nu echt zoveel beter dan de SuperSix waarmee ik nu rijd?
Ter vergelijking: die kost de helft nieuw.

Nu heb ik niet dringend een nieuwe fiets nodig, maar je wilt wel eens iets anders. Nog steeds uiterst tevreden over de huidige fiets, hooguit het gevoel dat ik inmiddels beter ben dan de fiets :)

Ik rij alleen voor mijn eigen plezier, geen wedstrijden of dergelijke. Ook niet in groepsverband dus sociale druk om ook merk X te hebben of de patser uit te hangen met duur materiaal is er niet.
Dogma F

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 21 aug 2022 11:10

De Dogma is niet beter dan de Supersix. Misschien wat marginal gains, maar echt niks wat je merkt als recreatieve fietser. Maar wellicht is het een prima mentale boost, op nieuwe spullen ga je altijd harder ;).

Maar als je het kunt betalen en je wil het heel graag is dat toch al reden genoeg, uiteindelijk is een groot deel van het kopen van een fiets toch ook emotie.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2098
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 21 aug 2022 11:21

Betalen lukt wel. Maar ik neem dan de vergelijking dat ik paar maanden geleden een auto verkocht (bedrijfsauto gekregen). Dat was een prima auto die ik verkocht, twee jaar gehad, gebruikt gekocht en bijna de oorspronkelijke koopprijs terug gekregen. €11000
Dus dan rij ik straks wellicht op een fiets die net zoveel kost als een fatsoenlijke tweedehands auto..... mindset dingetje.


Ook nog een technische vraag, niet specifiek pinarello. Ik neem mijn fiets vaker mee op reis, wielen eruit, zadel eraf, stuur eraf en dan in een tas. Met volledig geïntegreerde kabels gaat dat niet (stuur eraf) of kost erg veel moeite.
Hoe kan ik dan de fiets het beste meenemen? Los is geen optie, fietsendrager ook niet.
Dogma F

Plaats reactie