Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

POLAR CS200-CAD max. Crank afstand

krommenek
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 okt 2005 00:49

krommenek 05 feb 2006 20:28

Best mederenners, toerders,
Even een korte vraag: wat is de max. afstand tussen de cadance sensor bij de crank en de computer op je stuur waarbij de sensor nog goed werkt en er geen signaal wegvalt.Kun je de sensor verder weg plaatsen dan de max. afstand die Polar opgeeft? (hoop van wel).
Las ook ergens dat je deze afstand, indien te kort, kunt laten verlengen door Polar. is dit waar of is dit een broodje ei verhaal?
Wat is trouwens dezelfde afstand voor de snelheidsensor?Mijn CS200 CAD zal op mijn stuurpin komen te zitten.
Ik wacht op jullie ervaringen .
---- Think ahead, Cycling forward. ----

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 05 feb 2006 21:38

Quoten: Origineel geplaatst door krommenek op 05 Februari 2006


 
Las ook ergens dat je deze afstand, indien te kort, kunt laten verlengen door Polar. is dit waar of is dit een broodje ei verhaal?

't is idd een broodje ei verhaal (dus geen broodje aap verhaal en daarmee waar!) Polar kan dit voor je doen maar je kan het zelf ook. Ik heb er niet zolang geleden wat over geschreven...ik weet niet meer in welk topic....ik denk polar 725 topic....even zoeken.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 05 feb 2006 21:42

de afstand voor de snelheidssensor is 50cm.. voor de cadanssensor 80.. bij mij doet 't het verder weg ook egt niet.. was 't maar.. dalijk ff lezen hoe dit te 'vergroten' is

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 05 feb 2006 22:12

Nou vooruit ik kon het weer niet laten;
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search

krommenek
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 okt 2005 00:49

krommenek 05 feb 2006 22:50

Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 05 Februari 2006

de afstand voor de snelheidssensor is 50cm.. voor de cadanssensor 80.. bij mij doet 't het verder weg ook egt niet.. was 't maar.. dalijk ff lezen hoe dit te 'vergroten' is


@ Lancev7: Hee de Lance, zie dat je in de buurt woont, maar ben je eigenlijk tevreden over deze Polar CS200 CAD? Ik kan er een overnemen voor niet al te veel, vandaar deze vragen, wat zou jij doen?
@ rene1: Voor jouw hetzelfde, ben je tevreden over de Polar?
Gr.
Eric
---- Think ahead, Cycling forward. ----

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 06 feb 2006 00:03

Hoi krommenek,
Ik ben er zeer tevreden over. Naast de Polar (ik heb alleen een 710-ook overgenomen van iemand)staat er ook nog een ciclosport Hac4 op het stuur, die onovertroffen is in het aangeven van het stijgingspercentage. Maar als ik tussen 1 van de 2 moet kiezen gaat de ciclosport absoluut de deur uit.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 06 feb 2006 12:07

moet zeggen dat ik er nog niet veel op gefietst heb.. ik heb wel gemerkt dat het even duurt voordat de teller op gang is maar als je bezig bent merk je hier weinig meer van. ik heb de cs200 cad... zoals gezegd paste m'n cad sensor niet op m'n liggende achterbrug dus nu zit deze op de schuine buis... ben er niet tevreden over maar kan nu eenmaal niet anders... verder is het 'n perfecte teller.. en ideaal met de gecodeerde hartslag meter, alles draadloos vandaar ook de 'vertraging' maar wel af van al die kabeltjes

krommenek
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 okt 2005 00:49

krommenek 06 feb 2006 19:26

@Lancev7: Hee de Lance, staat jouw cadance sensor op max. zend sterkte zoals Ren.e1 gevonden heeft op een andere site. Heb even gekopieerd voor je. Zie onder staande info:
 




Converting Polar Speed Sensors By RCUK






Polar make great heart rate monitors, and you can hook them up to wireless speed and cadence sensors to give you all the data you could ever want about your riding. But there's a snag. Polar speed sensors have a very short range, so they can only be used on the front fork. Fine on the road, but not on the turbo.
Look around on the web and you'll find most things, including a little-known fix that allows you to increase the power output of Polar speed sensors so that you can use them on the back wheel. It sounds daunting, but if you can use a screwdriver it will take you about 5 minutes to sort it out. Here's how.
1. Assemble the tools for the job. That would be your speed sensor and a suitable screwdriver.
2. Locate the screws that hold the sensor together, and unscrew them. (They're usually pretty tight, so be careful not to mangle the heads).
3. Carefully remove the circuit board. Whatever you do, don't put it down on a metal surface, you'll probably cause a short circuit and fry the electronics.
4. n the battery side of the circuit board is a 'jumper'. This is just a very basic kind of switch. The 'jumper' slides on to two pins to make a circuit. There are 3 pins in the transmitter, and in its standard setting the jumper is on the two closest to the battery.
5. Carefully slide the jumper off (use your finger nail), and then slide it back on the two pins furthest from the battery.
6. Screw the sensor back together (careful with those screws again), and fit to a seatstay. Set up as normal and, hey presto! You've got rear wheel speed measurement.
Be aware that increasing the power output will decrease battery life - if the speed reading on the HRM becomes erratic, you probably need to replace the battery.

Got any more top tips? Just color=#0000ff email them to us.





IMG alt=nike discovery jersey src= http://www.roadcyclinguk.com/news/image ... Job_lo.jpg">
1.You need a screwdriver
IMG alt=discovery clothing src= http://www.roadcyclinguk.com/news/image ... re2_lo.jpg">
2. Locate the screws
IMG alt=lance posing src= http://www.roadcyclinguk.com/news/image ... its_lo.jpg">
3. Pull it apart
IMG alt=discovery jersey src= http://www.roadcyclinguk.com/news/image ... ont_lo.jpg">
4. The jumper on the left
IMG alt=discovery clothing src= http://www.roadcyclinguk.com/news/image ... ear_lo.jpg">
5. Move jumper to the right
 
 
 
 
 
Ook stond op de volgende POLAR site inde USA het volgende, lees maar even: http://www.polarusa.com/service_repair/ ... .asp?ID=26
 
Misschien kan de sensor nu wel vande schuinevuis af.
Groeten,
Eric
---- Think ahead, Cycling forward. ----

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 06 feb 2006 23:30

Erg mooi hoor, maar de sensor van de CS200 heeft geen schroeven Ik zie ook niet zo snel een mogelijkheid om deze dingen op een nette manier open te krijgen. Het binnenwerk zal ongetrwijfeld wel overeenkomen met die van de S serie.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

krommenek
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 okt 2005 00:49

krommenek 07 feb 2006 10:32

@ Lance7v: Da's mooi K*T, anders had je hem mooi kunnen aanpassen. nu weet ik het ook niet meer. Maar hier hebben we een forum voor. We gaan vragen of er iemand is die weet hoe dit moet. Waarschijnlijk een geavanceerd click systeem.
 
Beste CS 200CAD gebruikers,
weet iemand hoe een cadance sensor te openen waar GEEN schroefjes in zitten. Waarom? omdat we het zender signaal willen oppeppen zodat we de sensor op de achtervork kunnen monteren. Nu zit deze zo opzichtig op de fiet gemonteerd .
We horen het wel,
Groeten,Eric
---- Think ahead, Cycling forward. ----

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 feb 2006 11:25

Ik heb een CS200 gehad en die werkte perfect zonder aanpassingen hoor. Deze zat netjes op de liggende buis bij het achterwiel gemonteerd, verder weg kon ie gewoon niet. Nooit geen storing gehad.
Less is bore

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 10 feb 2006 02:49

Ik heb pas een cadance-sensor voor mijn CS100 gekocht.Deze helemaal volgens voorschrift gemonteerd, maar krijg hem niet aan het werken, iemand suggesties??
I Am SpeCiAliZed

Plaats reactie