Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 okt 2010 12:46

torro schreef:Stappenbelt in Apeldoorn gaat in 2011 alleen nog maar het merk Specialized voeren. zie stukje in de Stentor http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... alized.ece


Zulke keuzes snap ik toch echt niet. Specialized dekt absoluut niet het hele spectrum, simpelweg omdat het merk bepaald niet goedkoop is. Adviesprijsjes rekenen is natuurlijk wel lekker makkelijk, want je kan je achter de prijspolitiek van Specialized verschuilen...

3 PT ploegen sponsoren is toch wel behoorlijk van de zotte in deze tijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 22 okt 2010 12:47

Blijft astna ook op Specialized fietsen? 3 teams vind ik wat veel van het goede, al reden er 10 teams op ik zou er geen kopen. Niet dat de kwaliteit slecht is dat ga ik niet zeggen maar ik heb er niks mee.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 okt 2010 20:45

Amclassic-fan schreef:
torro schreef:Stappenbelt in Apeldoorn gaat in 2011 alleen nog maar het merk Specialized voeren. zie stukje in de Stentor http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... alized.ece


Zulke keuzes snap ik toch echt niet. Specialized dekt absoluut niet het hele spectrum, simpelweg omdat het merk bepaald niet goedkoop is. Adviesprijsjes rekenen is natuurlijk wel lekker makkelijk, want je kan je achter de prijspolitiek van Specialized verschuilen...

3 PT ploegen sponsoren is toch wel behoorlijk van de zotte in deze tijden.


Tsja, ik verwacht wel meer en meer one-brand-stores. Giant heeft er ook al en Speci is die weg met Rings al eerder in geslagen. Heeft voor en nadelen.
Ik heb meer moeite met de prijspolitiek van Speci. Het is erg slecht voor de consument. Maar ja, als je iets perse wil koop je toch wel......;-)

3PT ploegen sponseren geeft mij ook niet echt een warm gevoel. Dat moet ergens terug verdient worden. En wie zal dat betalen....
Met de racers zijn ze nog redelijk concurrerent, met de ATB's vind ik ze ronduit duur.
Less is bore

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 23 okt 2010 00:56

Gelukkig zijn verreweg de meeste klachten over Specialized over de prijs....
En Specialized is niet het enige merk dat prijzig is, er zijn nog een paar van die grote spelers op de markt.

Het is net wat je zegt, als je iets echt wilt hebben.....
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 okt 2010 12:05

Specialized levert inderdaad dure frames maar zijn wel betrouwbaar. Enkele technisceh minpunten zijn het bracketsysteem waar je je vraagtekens bij kunt zetten en de meegeleverde zadelpen is niet helemaal meegegaan met de tijd. Over de zin van 27.2 kun je discussiëren maar voor zoveel geld verwacht je dat de meegeleverde zadelpen ook meer aankan dan 7 mm ronde rails. Het aantal zadels met metalen ronde rails wordt steeds minder dus dat kan echt als een minpunt worden gezien.
Specialized is bezig met een alternatief dat meer aankan maar dat is meer het teruggrijpen op een ouder en ook niet feilloos systeem.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 okt 2010 18:55

De raceframes vind ik niet overdreven duur. Er zijn merken die het vele malen gekker maken zonder dat je er echts iets voor terug krijgt. Bij de ATB's mogen ze mij echter nog eens uitleggen waar die prijsstelling vandaan komt.
En ja, qua BB zouden ze zich idd moeten comformeren aan de gangbare BB30 en niet aan de vreemde BB30OS

Ik heb echter op zich geen grote problemen met de prijsstelling, maar op de manier waarop ze de prijzen kunstmatig hoog houden. Dealers die geen prijsstunts mogen uitvoeren met als dwangmiddel het afnemen van het dealerschap.
Less is bore

freakish
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 24 okt 2010 12:55

Het kunstmatig hooghouden van prijzen gebeurd overal. Denk maar aan boeken en cd's bijvoorbeeld. Of je het er mee eens bent is een tweede. Ik kan er goed mee leven, aangezien de frameprijzen aanvaardbaar zijn.

Ter vergelijking. Dit jaar heb ik na een goede zoektocht een Tarmac Pro SL frame aangeschaft van 1799 euro. Andere kandidaten waren o.a. een Opera Canova en een Merckx EMX-3 van 2399 euro. Ik moest volgens de FM wel rekening houden met 10% korting op het frame. Ik vond de (start)prijs voor deze frames te hoog.
Zijn deze twee frames nu zoveel beter dan de Tarmac waardoor het prijsverschil verklaarbaar is? Na een proefrit op de Tarmac en de EMX-3 vond ik van niet.

Ik heb dan liever meteen een goede prijs, zonder te gaan zitten rekenen met kortingspercentages.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 24 okt 2010 14:02

Amclassic-fan schreef:
torro schreef:Stappenbelt in Apeldoorn gaat in 2011 alleen nog maar het merk Specialized voeren. zie stukje in de Stentor http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... alized.ece


Zulke keuzes snap ik toch echt niet. Specialized dekt absoluut niet het hele spectrum, simpelweg omdat het merk bepaald niet goedkoop is. Adviesprijsjes rekenen is natuurlijk wel lekker makkelijk, want je kan je achter de prijspolitiek van Specialized verschuilen...

3 PT ploegen sponsoren is toch wel behoorlijk van de zotte in deze tijden.


Ik begrijp zijn keuze ook niet. Kwa marge zal het wss aantrekkelijk zijn. Maar ik zie daar meer mensen met andere merken de deur uitgaan. Je bent zo wel heeeeeel beperkt in je aanbod. Andere vraag die ik mij stel is of het publiek voor de andere artikelen schoenen, brillen ed. de winkel gaat bezoeken.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 okt 2010 15:48

Ik snap het wel. Je koopt toch ook een BMW bij de BMW dealer en een Audi bij de Audi-dealer?
Ik verwacht een langzame verschuiving naar merkdealers. Giant heeft al van die flagstores, Speci is er mee bezig; er zullen er meer volgen.
Zelf ben ik JUIST naar Rings gereden omdat daar zoveel staat. Vind ik fijner dan zomaar van een plaatje in een boekje kopen.
Less is bore

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 24 okt 2010 16:13

Daniel1975 schreef:Ik snap het wel. Je koopt toch ook een BMW bij de BMW dealer en een Audi bij de Audi-dealer?
Even verdiepen in de aantallen die er mee gemoeid zijn en je snapt het verschil tussen auto's en racefietsen. In NL vind je in een straal van 50km 1 of meerdere Audi-dealers, maar dat gaat echt niet gebeuren met Specialized, Cervelo of welk merk dan ook. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat het een trend is die maar door zal blijven gaan.

Welke kant het ook op gaat, ik zal er 0,0 last van hebben.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 okt 2010 16:22

Daniel1975 schreef:Ik snap het wel. Je koopt toch ook een BMW bij de BMW dealer en een Audi bij de Audi-dealer?
Ik verwacht een langzame verschuiving naar merkdealers. Giant heeft al van die flagstores, Speci is er mee bezig; er zullen er meer volgen.
Zelf ben ik JUIST naar Rings gereden omdat daar zoveel staat. Vind ik fijner dan zomaar van een plaatje in een boekje kopen.
Maar bij de Audi dealer kan je aan de andere kant van de showroom een Volkswagen kopen.
Een Audi monteur zal sommige zaken niet kunnen verhelpen bij een BMW. Maar een willekeurige FM kan het onderhoud van een Specialized net zo goed doen als dat ze het bij de Specialized store doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 24 okt 2010 16:26

Idd, auto's verschillen veel meer van elkaar waardoor specifieke kennis noodzakelijk is / loont. Bij fietsen is dat niet zo.

Plaats reactie