Pagina 1 van 18

cristallo problems?

Geplaatst: 16 feb 2006 19:59
door dutchflandrien
geacht forum leden,wat is er nu aan de hand met de ferrari van de fietsmerken?problemen met de geometrie??koersfietsen ontwikkelen die niet geschikt zijn om te koersen zoals beweerd wordt in een andere topic???Wat is waar en wat is niet waar?

cristallo problems?

Geplaatst: 16 feb 2006 20:23
door amclassic-fan
Als 1e heb ik maar wat vraagtekens verwijderd...
voor de rest zie mijn reactie in topic over die Ridley's

cristallo problems?

Geplaatst: 16 feb 2006 20:36
door hans
FF een copy/paste
<De entree van de Colnago Cristallo in het wielerpeloton is afgeblazen. De teams Milram en Rabobank, die allebei op de Cristallo hun wedstrijden zouden rijden, hebben de monocoque racer teruggegeven aan Colnago. Tenminste, voorlopig.

Rabo-kopman Erik Dekker geeft op zijn website al aan dat de Cristallo hem niet bevalt. De fiets is te slap, zo zeggen de renners van beide ploegen. Daardoor durven ze niet met beide handen los van het stuur te fietsen. De renners van Rabobank rijden inmiddels tijdelijk op de C50's van vorig jaar, die van Milram hebben nieuwe gekregen.  De 'aloude' C50 lijkt een betere keuze voor de voorjaarsklassiekers

cristallo problems?

Geplaatst: 16 feb 2006 20:48
door casran
Wel, iedereen weet dat ik het nooit voor de Cristallo gehad heb en steeds m'n vragen stelde of hier veel renners op zouden koersen. Ik heb van in het begin gezegd dat Petacchi en Zabel hun koersen niet op deze fiets zouden afhaspelen. Ik had m'n scepsis bij de eigenschappen van het frame, maar vond het wat voorbarig om daar iets over te zeggen.
M.i. was de Colnago Cristallo vooreerst als "toerdersfiets" (zo schijnt dat woord in Nederland te zijn) ontworpen, net als de Colnago Presidente (of Pinarello F4:13, De Rosa Tango, etc.). En dus niet voor zwaar competitiegebruik. Ik vond het dan ook een eigenaardige beslissing van Colnago om hier profwielrenners op te zetten, waarschijnlijk uit commerciële overwegingen. In hoeverre ze als "trainingsfiets", dan wel als fiets voor de koersen, bedoeld waren weet ik niet; Zabel heeft hem in ieder geval gekregen om uitsluitend op te trainen (wat ik commercieel niet zo slecht gezien vind).De C50 (een stijvere versie van de C40, waar ik ook nooit lyrisch over was) en Extreme-C lijken me meer op koersgebruik bedoeld.
Het bovenstaand bericht van Fiets (copy/paste van Hans) is wel heel ongenuanceerd... en Fiets heeft het al eens aangepast (het eerste bericht zei eigenlijk meer over de redacteur dan over die Colnago).Ik daag jullie uit om op Dekkers website te vinden wat er in dat bericht beweerd wordt! Ik heb gezocht, en misschien ligt het aan mij, maar ik vond dat dus niet. Zou overigens heel onprofessioneel zijn van Dekker om dat er zo te zetten... Er staat wél dat Dekker binnenkort een Extreme-C krijgt (en dus géén C50 zoals in het bericht), die Erik "C-Extreme" noemt.
 

cristallo problems?

Geplaatst: 16 feb 2006 21:49
door dutchflandrien
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Februari 2006
Wel, iedereen weet dat ik het nooit voor de Cristallo gehad heb en steeds m'n vragen stelde of hier veel renners op zouden koersen. Ik heb van in het begin gezegd dat Petacchi en Zabel hun koersen niet op deze fiets zouden afhaspelen. Ik had m'n scepsis bij de eigenschappen van het frame, maar vond het wat voorbarig om daar iets over te zeggen.M.i. was de Colnago Cristallo vooreerst als "toerdersfiets" (zo schijnt dat woord in Nederland te zijn) ontworpen, net als de Colnago Presidente (of Pinarello F4:13, De Rosa Tango, etc.). En dus niet voor zwaar competitiegebruik. Ik vond het dan ook een eigenaardige beslissing van Colnago om hier profwielrenners op te zetten, waarschijnlijk uit commerciële overwegingen. In hoeverre ze als "trainingsfiets", dan wel als fiets voor de koersen, bedoeld waren weet ik niet; Zabel heeft hem in ieder geval gekregen om uitsluitend op te trainen (wat ik commercieel niet zo slecht gezien vind).
De C50 (een stijvere versie van de C40, waar ik ook nooit lyrisch over was) en Extreme-C lijken me meer op koersgebruik bedoeld.Het bovenstaand bericht van Fiets (copy/paste van Hans) is wel heel ongenuanceerd... en Fiets heeft het al eens aangepast (het eerste bericht zei eigenlijk meer over de redacteur dan over die Colnago).
Ik daag jullie uit om op Dekkers website te vinden wat er in dat bericht beweerd wordt! Ik heb gezocht, en misschien ligt het aan mij, maar ik vond dat dus niet. Zou overigens heel onprofessioneel zijn van Dekker om dat er zo te zetten... Er staat wél dat Dekker binnenkort een Extreme-C krijgt (en dus géén C50 zoals in het bericht), die Erik "C-Extreme" noemt.


deze keer geef ik je gelijk, ik heb namelijk ook niets gevonden op de dekker website

cristallo problems?

Geplaatst: 16 feb 2006 22:18
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 16 Februari 2006

deze keer geef ik je gelijk, ik heb namelijk ook niets gevonden op de dekker website


Enige tijd geleden vroeg me iemand wat ie zou kopen: Colnago Cristallo, Cervélo R2.5 of Cervélo Soloist Carbon. Het was een stevig gebouwd iemand en ik heb hem de Soloist Carbon aangeraden. Ik loop niet zo warm voor de Cristallo... al vond ik de zonnebloemprint wel subliem!


Deze van Petacchi is overigens NOOIT bedoeld om in race in te zetten... enkel voor foto's. Hij is samen met een C50 in deze paintscheme gespoten:
        

cristallo problems?

Geplaatst: 16 feb 2006 22:49
door kuiper
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Februari 2006

Deze van Petacchi is overigens NOOIT bedoeld om in race in te zetten... enkel voor foto's. Hij is samen met een C50 in deze paintscheme gespoten:
        

Dat klopt, ze rijden met wedstrijden op normale (dus geen straaljager) maar wel met vergelijkende paintings, (iets anders ipv. straaljager > simpeler)

cristallo problems?

Geplaatst: 16 feb 2006 22:54
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 16 Februari 2006

Dat klopt, ze rijden met wedstrijden op normale (dus geen straaljager) maar wel met vergelijkende paintings, (iets anders ipv. straaljager > simpeler)


Die straaljager is natuurlijk enkel voor "Ale jet" Petacchi; Zabel heeft een adelaar. Maar Petacchi kreeg meteen ook zo'n jet op een C50 (en wrslk ook een Extreme-C), nog voor ie 1 meter op een Cristallo gereden had:

(foto dateert al van september 2005 !!)

cristallo problems?

Geplaatst: 17 feb 2006 11:13
door koers
KLOPT
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 16 Februari 2006



Het bovenstaand bericht van Fiets (copy/paste van Hans) is wel heel ongenuanceerd... en Fiets heeft het al eens aangepast (het eerste bericht zei eigenlijk meer over de redacteur dan over die Colnago).

cristallo problems?

Geplaatst: 17 feb 2006 14:02
door sprintertje
joannathan duinkerke

2 Februari 2006


hey erik warom rij ij op je oud fiets en niet op de nieuwe rabobank fiets groeten van joannathan


Erik Dekker: De Cristallo beviel mij niet zo goed. Ik rij daarom tijdelijk op een fiets van vorig jaar.
Ik neem de uitdaging aan, Casran. Hierboven het stukje van pagina zes van het gastenboek van www.erikdekker.nl. Wil je voortaan lezen voor je iets roept? Verder vind ik het stukje op de site van Fiets juist heel genuanceerd.

cristallo problems?

Geplaatst: 17 feb 2006 14:41
door bike_add1ct
Goed speurwerk Sprintertje.

Dit was overigens de originele nieuwsposting:


"De entree van de Colnago Cristallo in het wielerpeloton is afgeblazen. De teams Milram en Rabobank, die allebei op de Cristallo hun wedstrijden zouden rijden, hebben de monocoque racer teruggegeven aan Colnago. Tenminste, voorlopig.
Rabo-kopman Erik Dekker geeft op zijn website al aan dat de Cristallo hem niet bevalt. De fiets is te slap, zo zeggen de renners van beide ploegen. Daardoor durven ze niet met beide handen los van het stuur te fietsen. De renners van Rabobank rijden inmiddels tijdelijk op de C50's van vorig jaar, die van Milram hebben nieuwe gekregen. De 'aloude' C50 lijkt een betere keuze voor de voorjaarsklassiekers waar een soepelere fiets beter tot zijn recht komt. De monocoque Cristallo wordt later in het seizoen ingezet op parcoursen waar vooral glad asfalt onder de wielen langs zal glijden..."

cristallo problems?

Geplaatst: 17 feb 2006 14:47
door sprintertje
Graag gedaan.