Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cristallo problems?

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 02 dec 2006 18:55

gister bij mijn fietsenmaker geweest.hij had 3 fietsen overgekocht van de raboploeg,3 cristallo's,dit waren de reserve fietsen hadden ze gezegd en dus nog bijna nooit op gekoerst, ze zagen er nog wel goed uit. wat mij gelijk opviel was dat er al 1 van was gescheurd,net onder de zadelpenklem in dat bochtje.

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 02 dec 2006 20:19

wat mij erg opvalt is dat sommigen het prachtig vinden als er slechte ervaringen worden verteld over fietsen hetzij over andere produkten.het is de keuze die je maakt wat je wilt vertellen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 dec 2006 20:38

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 November 2006

Dat zal wel de uitleg van Colnago zijn, maar stijfheidstesten liegen niet. Dat frame wat bij Fiets getest is was gewoon vreselijk slap. Ook een beetje goedkoop om het op Easton af te schuiven, want hun vorken zijn stijf zat op de SLX na.


Easton vorken in een Cristallo... ik vind het maar een eigenaardig verhaal dat Anniversary hier brengt. Waarom zou Colnago dat doen als ze eigen vorken hebben? En ik heb nooit 1 foto gezien van een Cristallo met Easton vork (kijk dit topic maar door: allemaal Star vorken).
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 dec 2006 21:02

Quoten: Origineel geplaatst door anniversary op 02 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door davey op 02 December 2006


gister bij mijn fietsenmaker geweest.hij had 3 fietsen overgekocht van de raboploeg,3 cristallo's,dit waren de reserve fietsen hadden ze gezegd en dus nog bijna nooit op gekoerst, ze zagen er nog wel goed uit. wat mij gelijk opviel was dat er al 1 van was gescheurd,net onder de zadelpenklem in dat bochtje.
 
De meeste fietsen van de rabo ploeg gaan na één jaar naar de amateurploeg en worden dan pas verkocht.

Volgens mij wordt bij rabo in het algemeen de wedstrijdfiets vervangen doro een nieuwe, de wedstrijdfiets 2006 de reservefiets 2007 en de reservefiets 2006 de trainingsfiets in 2007. En zo gaat dat jaar na jaar. Denk dat de toppers een ander vervangingsschema hebben of weleens wat extra krijgen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 dec 2006 21:46

Quoten: Origineel geplaatst door anniversary op 02 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 December 2006

Easton vorken in een Cristallo... ik vind het maar een eigenaardig verhaal dat Anniversary hier brengt. Waarom zou Colnago dat doen als ze eigen vorken hebben? En ik heb nooit 1 foto gezien van een Cristallo met Easton vork (kijk dit topic maar door: allemaal Star vorken).


Geloof het of niet ,ik weet het van iemand die bij codagex werkt.Ze gebruikten deze vorken omwille van de goedkopere prijs.
Ik ben een onnozelaar.


Ten eerste: gelieve niet te antwoorden in mijn quote!Kijk, ik heb nu een zinnetje toegevoegd aan uw quote: dat is toch niet tof en eerlijk hé... doe dat dus niet. (btw: ik meende dat zinnetje niet hoor)
Ten tweede verwondert het mij nog steeds dat ik geen enkele Cristallo met Easton vork ooit gezien heb! En ik vraag me dan ook af waarom ze "voor de goedkopere prijs" dat bij hun Pro Tour ploeg, tenslotte hun paradepaardje, zouden doen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 02 dec 2006 21:57

Quoten: Origineel geplaatst door anniversary op 02 December 2006


Quoten: Origineel geplaatst door davey op 02 December 2006


gister bij mijn fietsenmaker geweest.hij had 3 fietsen overgekocht van de raboploeg,3 cristallo's,dit waren de reserve fietsen hadden ze gezegd en dus nog bijna nooit op gekoerst, ze zagen er nog wel goed uit. wat mij gelijk opviel was dat er al 1 van was gescheurd,net onder de zadelpenklem in dat bochtje.
 
De meeste fietsen van de rabo ploeg gaan na één jaar naar de amateurploeg en worden dan pas verkocht.

het waren de fietsen van dit jaar,

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 dec 2006 22:15

Cristallo's met Easton is simpelweg niet waar. Die dingen komen met Star vorken zoals Casran al opmerkte. Komt nog eens bij da Easton prima vorken maakt én dat torsie-stijfheid geen reet te maken heeft met vork. Ik heb nog even met Lohman (Colnago dealer Amsterdam) gebeld, en het is gewoon complete onzin.
Het klopt gewoon niet.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 03 dec 2006 02:51

Het zou kunnen zijn dat het Easton vorken waren met Star stickertjes he... Maar we zouden hier eens wat foto's van moeten zien eigenlijk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2006 11:48

In eerste instantie werden ze geleverd met een andere vork dan de Star. Maar de vorkstijfheid was helemaal niet het probleem als ik me de stijfheidstesten herrinner, de torsiestijfheid was zo extreem laag en niet de vorkstijfheid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie