Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ervaringen Shimano Flightdeck

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 22 sep 2006 21:32

Is al een draadje over.

http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... sp?ForumID
=21&TopicID=8454&SearchPagePosition=1&search=flightdeck&
searchMode=allwords&searchIn=Topic&forum=0&searchSort=date
DESC&ReturnPage=Search

Of zoekfunctie en dan "Flightdeck"

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 22 sep 2006 22:12

Ehm ik zie in geen ander topic dit probleem voorkomen, maar het kan aan mij liggen....
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 22 sep 2006 22:23

Sorry, draadje werkt niet.

Andere oplossing is in de zoekfunctie "flightdeck" invoeren

Discussie: flightdeck verspringende ’cassette'

probleem misschien iets anders maar waarschijnlijk werkt oplossing.

Succes

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 22 sep 2006 22:39

Ah ok ik heb 'm gevonden (De zoekfunctie stond op zoeken in "onderdelen" en niet op "alle forums, dus vandaar)
Ik denk idd ook dat dat het probleem is, maar weet jij dan toevallig wat ik aan die schroefjes kan doen? Ze lijken dus op een of andere manier wel dol, omdat ik ze niet vaster of losser gaan, maar ik ze wel kan ronddraaien. Dit was ook al zo bij de montage
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 23 sep 2006 14:42

Quote: Origineel geplaatst door Daf treks op 22 September 2006
Ah ok ik heb 'm gevonden (De zoekfunctie stond op zoeken in "onderdelen" en niet op "alle forums, dus vandaar) Ik denk idd ook dat dat het probleem is, maar weet jij dan toevallig wat ik aan die schroefjes kan doen? Ze lijken dus op een of andere manier wel dol, omdat ik ze niet vaster of losser gaan, maar ik ze wel kan ronddraaien. Dit was ook al zo bij de montage

Er zijn M3 schroeven met een kruiskopje gemonteerd.
Even kijken of je schroevendraaier geen grip meer heeft in de kop of dat je draad dolgedraaid is.
In het eerste geval kan je eventueel proberen met een Dremel oid een sleufje er in te slijpen en hem met een gewone schroevendraaier er uit te draaien.
In het tweede geval kun je proberen om een scherpe schroevendraaier of beitel oid onder de kop te steken en dan los draaien en hopen dat hij weer een goed stuk draad pakt.
Wil dit allemaal niet lukken kun je alles uitboren en er nieuw draad tappen.

Succes.

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 23 sep 2006 15:44

Quoten: Origineel geplaatst door spietpiet op 23 September 2006


Quote: Origineel geplaatst door Daf treks op 22 September 2006
Ah ok ik heb 'm gevonden (De zoekfunctie stond op zoeken in "onderdelen" en niet op "alle forums, dus vandaar)
Ik denk idd ook dat dat het probleem is, maar weet jij dan toevallig wat ik aan die schroefjes kan doen? Ze lijken dus op een of andere manier wel dol, omdat ik ze niet vaster of losser gaan, maar ik ze wel kan ronddraaien. Dit was ook al zo bij de montage

Er zijn M3 schroeven met een kruiskopje gemonteerd.Even kijken of je schroevendraaier geen grip meer heeft in de kop of dat je draad dolgedraaid is.In het eerste geval kan je eventueel proberen met een Dremel oid een sleufje er in te slijpen en hem met een gewone schroevendraaier er uit te draaien.In het tweede geval kun je proberen om een scherpe schroevendraaier of beitel oid onder de kop te steken en dan los draaien en hopen dat hij weer een goed stuk draad pakt.Wil dit allemaal niet lukken kun je alles uitboren en er nieuw draad tappen.Succes.


Het is niet de kop die dolgedraaid is, want het kruisje is nog helemaal intact, het is dus het schroefdraad.
Maar ik begrijp je uitleg niet helemaal. Bedoel je dat ik een beitel of platte schroevendraaier onder het kopje moet steken? Hoe draai ik hem dan rond?
bvd
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 23 sep 2006 16:56

Het vreemde is trwns ook dat bij de rechter shifter allebei de schroefjes dol erin zitten, terwijl ze bij de linker shifter allebei gewoon goed zitten (net nog gecheckt)
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 23 sep 2006 18:39

Als je iets scherps drukt onder de kop van het schroefje en het materiaal waar hij in zit en tegelijkertijd probeert om hem los te draaien heb je kans dat je weer een goed stuk draad te pakken krijgt.
Je oefent dus als het ware trekkracht uit terwijl je hem losdraaidt.
Lastig te omschrijven en ook lastig om uit te voeren.
Nb de bevestiging is aan beide shifters gelijk.

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 23 sep 2006 18:54

Ah ik dacht al dat je dat bedoelde. Dat lukt helaas niet, omdat de schroefjes als het ware verzonken liggen in de shifter. Heb als oplossing er toen maar een stukje elektriciteitstape er strak omheen gewikkeld en hij doet het  nu weer naar behoren! Ideaal is het niet, maar je ziet het toch niet aangezien het rubber vd shifters eroverheen zit...
iig bedankt voor je hulp!
David   
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

julio
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jul 2004 18:13

julio 28 sep 2006 01:42

Maarre, niemand last van storing? Bij presto wilde ze m al niet aan mij verkopen vanwege de storingsgevoeligheid, en ik moet idd bekennen, vrij vaak vreemde cijfers (topsnelheid van 150 km p/u?), uitvallen... Misschien ga ik ook maar zonder computer fietsen.

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 28 sep 2006 10:22

Heb een sensorset met bedrading naar snelheidssensor.
Geen problemen, draadloos hoeft voor mij niet ivm grote sensor , gewicht en storingsgevoeligheid.

galibier
Forum-lid
Berichten: 340
Lid geworden op: 18 feb 2006 21:09

galibier 01 okt 2006 22:59

Ben best tevree met mn flightdeck. Heb hem nu 6 maand en werkt voor 90 zoals het hoort. Maar 'als' hij werkt vind ik hem onklopbaar. Je handen niet moeten gebruiken om data te lezen is toch onovertrefbaar. Zou hem niet meer kunnen missen. Toch al wel enkele problemen gehad. Bvb. Geen info. Achteraf bleek dat er vuil tussen de computer en het onderliggend 'ontvangstblokje' of hoe noem je zo iets, dat ding dat op het stuur zit en waarop je je computertje schuift, welnu daar zat dus vuil(modder) tussen. Opgekuist en werkte terug.
Soms als ik op middenblad van mn triple crankstel mn derailleur naar de uiterste buitenpositie klik(bvb bij 39-13) om wrijving met ketting te vermijden, dan springt flightdeck wel eens over naar buitenblad terwijl ik effectief op middenblad rij.
En ja, bij grote toertocht vervelend als je per abuis je flightdeck ongewild afzet door verkeerde beweging want dan ben je gegevens kwijt. Voor korte ritten druk ik ook de stopwatch in(werkt tot 90 minuten) zodat je twee kansen hebt om gegevens te lezen.
Maar dat weegt bij mij niet op tegen comfort van handenvrije bediening, weten in welke versnelling je rijdt, enzovoort. Alleen wel duur maar kwaliteit heeft zijn prijs.   

Plaats reactie