Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 jan 2022 15:58

Als je je zinnen hebt gezet op een specifiek model (eventueel zelf nog in een specifieke kleur) dan moet je wachten, weinig aan te doen. Ben je wat flexibeler dan kan je sneller een fiets hebben.
Afbeelding

chris80
Forum-lid
Berichten: 1151
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 27 jan 2022 15:59

Ook zou ik op de offerte/aanbetaling laten zetten dat je de fiets afgeleverd krijgt tegen de prijs waar voor die te koop stond. Veel prijsstijgingen worden zo doorvertaald aan de consument en niet akkoord is geen fiets mee.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 27 jan 2022 16:34

In mijn maatje 62 met een stack van 630 (en dan nog een paar cm spacers) en reach van 400 is er niet heel veel op voorraad. Ik kreeg in oktober althans niets gevonden tussen de 2.500 - 3.000 euro naar mijn zin (carbon, geen dranghek en een beetje aero). De Cube Agree C:62 tikte wel een paar vakjes dus heb ik die maar besteld ook al moest ik er even op wachten. In dit seizoen fiets ik toch minder lang dus kan ik me prima anderhalf uur vermaken in het bos.

Maar het zou toch lekker zijn als ik in maart weer met een nieuwe racer de weg op kan.

Voor een prijsstijging ben ik nog niet zo bang en het voorbehoud van de afmontage heb ik inderdaad gezien.
Een fiets kopen en deze op reserve hebben staan om vervolgens er eentje terug te sturen gaat in tegen mijn principes. Als ik zelf een zaak zou hebben dan zou ik dit ook niet fijn vinden als mijn klanten dit zouden doen.

Mocht de cube echt lang uitgesteld worden dan moet ik te rade bij een Canyon, BMC of Merida die ook fietsen in mijn geometrie hebben. En dan dus de snelst leverbare kiezen. Komt vast goed.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 jan 2022 16:59

Vorige week bij mijn FM geweest en die zei dat er dit jaar niks meer van BMC te krijgen was (alles wat binnen ging komen, was al verkocht)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jan 2022 17:00

bakboord1 schreef: 27 jan 2022 16:34 .......
Een fiets kopen en deze op reserve hebben staan om vervolgens er eentje terug te sturen gaat in tegen mijn principes. Als ik zelf een zaak zou hebben dan zou ik dit ook niet fijn vinden als mijn klanten dit zouden doen........
Afspraken ivm levertijden niet nakomen is dan weer tegen mijn principes.
Maar als ik het in de verschillende topics op dit forum lees komen leveranciers daar heel gemakkelijk mee weg.
Zelfs prijsafspraken en wat je krijgt voor je geld wordt soms niet nagekomen.
Vreemd allemaal, maar dat zal aan mij liggen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 27 jan 2022 20:55

Ik gun mijn “nieuwe” fietsenmaker het voordeel van de twijfel.
Bij de aankoop had ik een goed gevoel bij hem en tot het tegendeel is bewezen ben ik vol vertrouwen.

Als het niet lukt post ik hier welke fiets ik zoek en doe ik een beroep op jou.
Ik sta er iedere keer weer van versteld waar jij nog een fiets te koop weet staan.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jan 2022 21:34

bakboord1 schreef: 27 jan 2022 20:55
Ik sta er iedere keer weer van versteld waar jij nog een fiets te koop weet staan.
Gewoon een beetje zoeken, dat kan echt iedereen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 28 jan 2022 20:08

Zo is 't maar net...iets verder kijken dan de FM in de directe omgeving en als die FM dan ook nog een beetje moeite wil doen, is er best wel wat te krijgen, heb ik zelf deze week ondervonden.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 29 jan 2022 10:57

tetelacourse schreef: 28 jan 2022 20:08 Zo is 't maar net...iets verder kijken dan de FM in de directe omgeving en als die FM dan ook nog een beetje moeite wil doen, is er best wel wat te krijgen, heb ik zelf deze week ondervonden.
Dan zijn wij natuurlijk benieuwd wat jouw nieuwe fiets gaat zijn? ;-)

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 29 jan 2022 12:53

Voor de volgers niet geheel verrassend, deze :
Cube Agree.jpg
Het was maanden geleden liefde op het eerste gezicht;) Ziekte heeft even roet in het eten gegooid maar ik heb nu spijkers met koppen geslagen. Ik vind dit gewoon een 'vette' fiets. Levertijd ca. week 11-13
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 29 jan 2022 13:05

tetelacourse schreef: 28 jan 2022 20:08 Zo is 't maar net...iets verder kijken dan de FM in de directe omgeving en als die FM dan ook nog een beetje moeite wil doen, is er best wel wat te krijgen, heb ik zelf deze week ondervonden.
En hierboven heb je het vervolgens over een levertijd van enkele maanden..

Maar wel een mooie fiets. Ik hoop de mijne over drie weken te hebben. Powermeter, nieuw stuur lintje, bidonhouders en bijpassende cube bidons liggen al klaar.

Ik wil er subtiel wat oranje aan toevoegen. Ik hoop nog een paar Carbon wielen te vinden met oranje newman letters met reeds aangepaste spaaknippels. Maar dit laatste is geen must.

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 29 jan 2022 13:50

bakboord1 schreef: 29 jan 2022 13:05
tetelacourse schreef: 28 jan 2022 20:08 Zo is 't maar net...iets verder kijken dan de FM in de directe omgeving en als die FM dan ook nog een beetje moeite wil doen, is er best wel wat te krijgen, heb ik zelf deze week ondervonden.
En hierboven heb je het vervolgens over een levertijd van enkele maanden..

Ik ben al happy dat deze in mijn maat nog te krijgen is en dan vind ik twee maanden wachten acceptabel voor mij
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Plaats reactie