Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 feb 2009 19:19

CannondaleSIX schreef:Wat een slap gelul in dit topic. Kom ff hard binnen, maar ga t ook onderbouwen.

Heb vaak gelezen, waarom is Cube nou zo goedkoop in vergelijking met andere merken?

Nou, kijk eens naar het FRAME. Het grootste verschil zit daarin. Een Agree met Ultegra voor 1399. Een Cannodale Caad9 Ultegra voor 1799. Alleen de budget hunters gaan voor Cube, kijk eens naar die las naden bij een cube. Lijkt wel een gletscher! Pisbakkenalu omgesmolten naar een frame, terwijl het bij Cannondale (of andere betere merken) nog netjes afgewerkt word! Okee, Cannondale monteert echt klote wielen in zo een fiets, maar dan heb je ook wel weer iets om te upgraden. Nah, Cube behoort onde de catagorie "budget bikes" en dat is niet zeuren-kopen.

En het dan ook nog vreemd vinden dat een LBS (of FM) geen korting geeft op een fiets waar én de prijs al érg scherp van is. Én de marge écht geen 35 procent van is.


Gefrustreerde Cannondale rijder of commerciële belangen?

Van het wegfrezen van lasnaden wordt een frame nu niet bepaald beter (niet dat de Caad 9 een slecht frame zou zijn), is gewoon een keuze van de fabrikant of die al dan niet die lasnaden weg laat werken.

Je argument over de wielen is wel komisch ;)

Ik ben er trouwens van overtuigd dat als ik naar een FM ga die ik goed ken echt nog wel wat met de prijs gaat gebeuren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cannondalesix
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2009 18:09

cannondalesix 27 feb 2009 19:49

Gefrustreerd zeker niet, en commercieel, nee, want ik heb geen cube's of cannondales te koop.

Zet gewoon even mijn mening neer.

Als ik naar de mediamarkt ga,een tv koop ga ik ook niet onderhandelen over de prijs, dus waarom op een Cube of andere fiets wel? Ben ervan overtuigd dat een Cube een andere kwaliteit frame heeft dan een Cannondale of isaac of wat ook. En dat heeft niet alleen te maken met een lasnaad die weggeslepen heeft.
Ik vind het verhaal korting op een fiets zo irritant. Als je een ieuwe breedbeeld koopt heb je t nergens over..
Ik ben er trouwens van overtuigd dat als ik naar een FM ga die ik goed ken echt nog wel wat met de prijs gaat gebeuren.
Dan heb je t over een kennis... Is wat anders als een vreemde FM....
CANNONDALE-FEEL IT.

cannondalesix
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2009 18:09

cannondalesix 27 feb 2009 19:52

O ja, wielen reactie is wellicht komisch maar wel serieus... Sneu dat ze er een paar shimano wielen in drukken, maar dat is weer een andere discussie.

:)
CANNONDALE-FEEL IT.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 27 feb 2009 20:01

CannondaleSIX schreef:Als ik naar de mediamarkt ga,een tv koop ga ik ook niet onderhandelen over de prijs, dus waarom op een Cube of andere fiets wel?
Dat is een andere branche. Maar goed, ik vind het een beetje off-topic hier, open maar een nieuw topic als het je zo hoog zit ;)
Ben ervan overtuigd dat een Cube een andere kwaliteit frame heeft dan een Cannondale of isaac of wat ook. En dat heeft niet alleen te maken met een lasnaad die weggeslepen heeft.

Hoe kom je daar bij dan?
Ik kan me geen negatieve review van een Cube frame heugen... wel dat ze een aantal tests gewonnen of bijna gewonnen hebben.. :)
Daar kwam iig uit dat het gewoon kwaliteitsframes zijn, stijf, redelijk licht, goede lak, goed afgewerkt, etc.

Ik heb tig Cubes gezien en wel es op een Agree gereden en ik kan dat alleen maar onderbouwen eigenlijk.
't Is ook een populair merk en je leest er amper tot geen slechte ervaringen over, iig niet meer dan een ander willekeurig goed merk.

cannondalesix
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2009 18:09

cannondalesix 27 feb 2009 20:12

Andere branche? Er worden net keukens naar voren gehaald... Wat heeft dát met fietsen te maken dan? Behalve dat t lekker eten is na fietsen.....

Niks andere branche, handel is handel. Iedereen wil zijn margen halen.

Maar ik wil ook geen debat met je aan gaan. Ik geef gewoon even mijn mening.

;)
CANNONDALE-FEEL IT.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 27 feb 2009 20:19

CannondaleSIX schreef:Andere branche? Er worden net keukens naar voren gehaald... Wat heeft dát met fietsen te maken dan? Behalve dat t lekker eten is na fietsen.....
Er werd bedoeld dat in de fietsenbranche, net zoals in de keukenbranche het normaal is wat te babbelen over de prijs, service-beurtje, korting op fiets of onderdelen, whatever. Sommige FM's doen daar niet aan, weet ik, maar dan mag daar wel iets bijzonders in de vorm van bijv. meer dan uitstekende service tegenover staan.
Bij TV's en zeker bij de mediamarkt is het níet gebruikelijk te babbelen over de prijs :)
Maar ik wil ook geen debat met je aan gaan. Ik geef gewoon even mijn mening. ;)
Nou ja, 't is meer om Cube topic een beetje schoon te houden, 't moet hier immers over Cube gaan. Anders gaat het straks 3 pagina's over dealtjes met FM's (en dan dus zeker niet alleen door jou en mij ;)).
Ik denk dat als je het even in de search gooit dat je er al tig topics over zult vinden trouwens ;)

Zo, back to Cube wmb ;)

Dus kom maar op met info over de inferieure kwaliteit van Cube frames :)

cannondalesix
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2009 18:09

cannondalesix 27 feb 2009 20:23

:p
CANNONDALE-FEEL IT.

oempf
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2009 19:02

oempf 28 feb 2009 00:05

En ik maar denken dat Cube veel fiets biedt voor een redelijke prijs,stom van mij en heel Cube-rijdend Nederland.
Wel bijzonder dat er zoveel testen zijn waar ze erg goed (of zelfs als beste) uit de verf komen.
Een Cannondale van 1799 vergelijken met een Cube van 1399 is ook waanzin natuurlijk,er zit een verschil van 400 euro in.
Appels met peren vergelijken als je het mij vraagt.
Voor een beetje vergelijk zou je kunnen denken aan een Cube Agree GTC Pro Compact Ultegra van een 1599.
Dan is het verschil nog steeds 200 euro in het voordeel van de Cube ,maar dan heb je toch wel een behoorlijke fiets dacht ik zomaar.
Met alle respect,.. een merk als Cube is natuurlijk niet groot geworden met "pisbakken frames".
Dat het je smaak niet is,dat is duidelijk,maar het is verre van slecht.
Mijn ervaring met Cube is dat het degelijke en betrouwbare fietsen zijn,...ook met mijn 102 kg.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 28 feb 2009 12:54

CannondaleSIX schreef:O ja, wielen reactie is wellicht komisch maar wel serieus... Sneu dat ze er een paar shimano wielen in drukken, maar dat is weer een andere discussie.

:)


campa-addict zeker?

is idd andere discussie...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 28 feb 2009 13:01

CannondaleSIX schreef:Wat een slap gelul in dit topic. Kom ff hard binnen, maar ga t ook onderbouwen.


Ook welkom!
CannondaleSIX schreef: Pisbakkenalu omgesmolten naar een frame, terwijl het bij Cannondale (of andere betere merken) nog netjes afgewerkt word!


Hmm maar dus ook pisbakkenalu voor zo'n Cannondale met zo'n prijs?? verder is de afwerking een keuze van fabriceren (en smaak).
Er was een tijd dat die mooie "rupsen" "in" waren..
CannondaleSIX schreef: Okee, Cannondale monteert echt klote wielen in zo een fiets, maar dan heb je ook wel weer iets om te upgraden. Nah, Cube behoort onde de catagorie "budget bikes" en dat is niet zeuren-kopen.

onder of in die categorie??
CannondaleSIX schreef: En het dan ook nog vreemd vinden dat een LBS (of FM) geen korting geeft op een fiets waar én de prijs al érg scherp van is. Én de marge écht geen 35 procent van is.

Hmm dus er zit meer marge op de Cannondale, dan krijg je in verhouding minder fiets voor je geld, want meer geld voor de dealer..
:-)
[/quote]
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 28 feb 2009 13:04

CannondaleSIX schreef:Andere branche? Er worden net keukens naar voren gehaald... Wat heeft dát met fietsen te maken dan? Behalve dat t lekker eten is na fietsen.....


Jij haalde er toch televisies bij?
heeft ook zijdelings met fietsen te maken, net als keukens....
CannondaleSIX schreef: Niks andere branche, handel is handel. Iedereen wil zijn margen halen.


Maar ik wil ook geen debat met je aan gaan. Ik geef gewoon even mijn mening.


dat doen wij ook, daar is het hier een forum voor...

;)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 28 feb 2009 13:06

CannondaleSIX schreef:
Als ik naar de mediamarkt ga,een tv koop ga ik ook niet onderhandelen over de prijs, dus waarom op een Cube of andere fiets wel? Ben ervan overtuigd dat een Cube een andere kwaliteit frame heeft dan een Cannondale of isaac of wat ook. En dat heeft niet alleen te maken met een lasnaad die weggeslepen heeft.
Ik vind het verhaal korting op een fiets zo irritant. Als je een ieuwe breedbeeld koopt heb je t nergens over..


zou je toch eens moeten doen, gaat een wereld voor je open...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie