Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 23 mei 2023 22:23

Cube heeft dit op hun site staan.

c-ray
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 mei 2018 11:02

c-ray 25 mei 2023 09:40

Beste,
Weet je al of de 32mm bandjes passen op de Agree ?
Grtz
Jelle
[/quote]

Er zit nu 32mm Vittoria op het voorwiel (Zipp 303S) dat past met gemak, achter 30mm WTB dat wordt al iets krapper. Afhankelijk van velg breedte, type band etc zoekt 32mm de grens op van wat kan.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12487
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 mei 2023 10:24

Meet de breedte die je hebt, dan kan je zo uitrekenen wat je netto kwijt kan.
met een mm of 3 a 4 ruimte per kant gaat het goed, maar kijk ook naar de hoogte.

Bij mijn foil zou er qwa breedte 35mm netto in kunnen, maar dat ga ik met de hoogte niet halen.
32mm netto gaat prima een 30mm band dus in mijn geval

Sven2111
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2023 16:21

Sven2111 29 mei 2023 11:59

Lsmv schreef: 11 feb 2023 12:03
c-ray schreef: 02 feb 2023 21:56 Wat is de meerprijs voor de brooddoos met broodzak?

Ik twijfel tussen een Agree met 105 Di2 die eigenlijk alles heeft, behalve de broodtrommel. Helaas is het grijze frame met witte letters geen fotomodel. Alternatief is de Agree race met Ultegra Di2 in oranje met zwart. Hoop de fiets binnenkort in het echt te zien of, of het de meerprijs rechtvaardigt...
Ik heb de oranje. Echt een hele mooie kleur. En bij mij zat de storage box erbij, plus tasje - met inhoud: alles wat vroeger in zo’n tasje onder je zadel bungelde. :lol:
Wat krijg jij allemaal weg gestopt in de broodtrommel? Krijg er met weinig mogelijkheid in, wat ik kwijt zou willen….

Lsmv
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 apr 2020 21:43

Lsmv 29 mei 2023 17:22


Wat krijg jij allemaal weg gestopt in de broodtrommel? Krijg er met weinig mogelijkheid in, wat ik kwijt zou willen….
Ik heb een binnenband, 2 bandenlichters, een co2 pompje en 1 patroon en een imbus er vast in zitten. Voor de zekerheid ook 2 gelletjes. Ik heb het pompje en gereedschap wel uitgezocht op de maat, de binnenband extra strak opgevouwen en met 2 extra elastiekjes eromheen, zodat ie overal gelijk zit. Gaat prima!

leinad
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 mar 2023 09:28

leinad 30 mei 2023 14:48

Ik heb de Cube Agree in het grijs en ik moet zeggen dat ik de foto's hem ook niet heel mooi vind maar in werkelijkheid een stuk beter te pruimen. Tuurlijk er zijn mooiere fietsen, maar ook met een ander prijskaartje.

In de 'broodtrommel' zitten bij mij ook standaard bandenlichters, binnenband, co2 pomp en 1 patroon. Deze broodtrommel zat overigens gewoon bij de fiets, incl. tasje om je spullen in op te bergen.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 01 jun 2023 00:30

IMG_20230531_161651065.jpg
Sinds vandaag eigenaar van deze Agree slx. Fietservaring tot nu toe beperkt tot een 'rondje rond de blok', maar daar komt de volgende dagen snel verandering in. Voor mij worden het de eerste ervaringen met enerzijds schijfremmen, anderzijds elektronisch schakelen. De fiets heeft de Sram Force groep.

Omdat de fiets in België niet meer beschikbaar bleek (op eentje na, die terwijl ik onderweg was naar de zaak, werd verkocht) deze in Rucphen bij Martens Tweewielers opgehaald. De klantvriendelijkheid was er top. Zeer mooie zaak trouwens.
Normaal wordt deze fiets verkocht met carbon Newmen wielen met 35 mm hoogte, maar in dit exemplaar zit een wielset van Mavic met 45 mm hoge carbon velgen. Ik maak me sterk dat dit geen downgrade is.

Zoals je ziet, de broodtrommel heb ik er af gehaald. Bij CloseTheGap een adapter besteld zodat mijn Polar op de meegeleverde front mount kan geplaatst worden.
Voorlopig één spacer onder het stuur laten uithalen, indien dit ok is, laat ik de vork inkorten zodat we een mooi vlak geheel krijgen aan stuur en stuurpen.
De standaard 10-33 cassette heb ik laten vervangen door een 10-28 exemplaar.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 jun 2023 18:03

Mooi uitgebalanceerde fiets.
De Mavic wielen hebben een "mooiere" hoogte dan de standaard Newman wielset.
Waarom heb jij voor de Mavic set gekozen?
Van die lichtblauwe bidonhouders ben ik dan weer geen fan.

Ik heb het vorig model van de Agree C:62 SLX, ook met de Force AXS en heb daar 60 mm hoge wielen onder gekocht. Na verschillende Colnago's, Specialized en bijna een handvol Trek's nog geen moment spijt van de aankoop van mijn Cube. Foto staat enige pagina's terug.
I know myself like no one else
Nothing to defend

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 01 jun 2023 23:09

Ik heb zelf niet voor de Mavic wielen gekozen, die zaten er onder bij aflevering. Ik heb het pas gemerkt toen we thuis waren.
Vandaag eerste ritje gedaan.
Eerste km wat onwennig maar dit ging snel over. Fiets voelt goed aan, had geen pijntjes in hals of onderrug. Ik ga nog spacers laten weghalen, denk nog 1 CM te zakken met stuur.
Na Colnago's, enkele Concordes, een alu Trek, een carbon Trek, een Ridley (en ik vergeet er waarschijnlijk nog wel) dus deze Duitser in de garage. Mijn eerste elektronisch schakelende (fijn!) en ook de eerste met schijfremmen (voelt meteen goed aan).
Zit nu zwaar te twijfelen of deze mee gaat naar de vakantiewoning zoals eerst gepland (iemand een Trek uit 2008 nodig?😉) of thuis gaat blijven en dan verhuist de Ridley naar 'Dardennen'.

Aangezien de misses even veel fietst als ik, voorspel ik voor binnenkort nog wel een aankoop.
Denk dat Cube dan opnieuw veel kans maakt, tenminste als we er eentje kunnen vinden.
Levering blijft toch een probleem bij dit merk.
Ze bieden wel 'veel fiets' voor de prijs.

hayes

hayes 02 jun 2023 11:33

Mooie fiets! :winkthumb:
Ik blijf de staande buis wat onrustig vinden, maar in een donker kleur valt het al beter mee.
En ik deel helaas de mening over de bidonhouders :mrgreen:

eeltje69
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2023 22:11
Locatie: Leiden

eeltje69 02 jun 2023 15:26

Mijn fiets :-) super blij mee, al mag het wel wat sneller kunnen. Cube Cross Race 2022
Heb daarom met een kleine investering geprobeerd latex binnenbandjes te plaatsen. Na twee probleem gevallen (lek en bult) heb ik die retour gestuurd.

Fiets voornamelijk op de weg maar de bredere vanden (33mm) bevallen prima voor een veilig gevoel.

Laatste upgrades waren een Garmin navigatie en een tweede bidon houder.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 jun 2023 18:55

eeltje69 schreef: 02 jun 2023 15:26 Mijn fiets :-) super blij mee, al mag het wel wat sneller kunnen. Cube Cross Race 2022
.........
Laatste upgrades waren een Garmin navigatie en een tweede bidon houder.
.......
Net als de Cube hiervoor is ook dit weer een mooie fiets.
Jullie hebben beide wel de, voor mij althans, lelijke bidonhouder gemeen. :)
Ik ben geen fan van die flashy oranje.blauwe/... bidonhouders.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie