Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Niet te geloven, me LW’s zijn binnen

ger-reg
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 feb 2005 16:55

ger-reg 03 mar 2006 10:17

Allereerst succes met je Super wieltjes, en ten 2e merk ik toch wel wat afgunst bij sommige mensen hier op het forum. Klagen over jonge kinderen op carbon wielen. So what... Zoals Kuiper al zegt heeft ie er 3 maanden(misschien nog wel langer) voor moeten werken. Wees trots dat hij het uitgeeft aan deze wielen. Hij had ook met een paar gram Coke in zijn neus, 30 kratten pils en een full-time stonde kop voor het geld op vakantie kunnen gaan naar Terschelling of Lloret de Mar... Ik vind het knap dat je er zoveel voor gewerkt hebt. Je zal een verijking van het peloton zijn.
Ger-Reg
porqué?

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 03 mar 2006 12:22

SUPER wielen kuiper!!! Ben jaloers
Ik rijd zelf bij de nieuwelingen en ik sta soms versteld met wat voor fietsjes en wielen dat sommige rijden, het ergste vind ik dan dat sommige nog niet eens een degelijke uitslag rijden. Ik reed zelf vorig jaar nog met een Peugot (dat die er nog zijn!!!) met een shimano sora, voelde me wel een buiten beentje maar ik reed beter uitslagen dan mensen met een Ridley Noah die dan na een jaartje al stoppen omdat de uitslagen er niet naar zijn. Een vriend van me, reed met een Flanders Full Carbon, Mavic cosmic carbon, dura ace,... en hij is gestopt na een korte tijd omdat volgens hem  het materiaal niet goed was, terwijl hij maar 3 uur in de week ging trainen.
Ik vind het erg dat sommige ouders veel investeren en er niets van terug krijgen,  ik heb vorig jaar als zelf moeten betalen (reparaties ..., er hard voor getraind ,...maar het seizoenseinde was dan ook niet slecht. Als je er in wilt investeren betekent dat je er wil voor gaan, dus laat het allemaal aan Kuiper wat hij wil doen, hij heeft daar zeker onze goedkeuring niet bij nodig
Nulla tenaci invia est via!

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 03 mar 2006 12:27

Volgens mij werken lichtgewicht producten vooral goed tussen de oren. Ik vind het wel erg mooie wielen, trouwens.

Ik vind het knap dat je buiten je schooltijd zo hard gewerkt hebt, maar dat is het zwoegen wel waard geweest!

@Evert Dehandschutter:
Niets geeft meer voldoening dan iemand er af te rijden die met de nieuwste en duurste spullen rijdt, terwijl je zelf op een afgetrapte oude fiets op weg bent.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 03 mar 2006 15:02

Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 03 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 03 Maart 2006


SUPER wielen kuiper!!! Ben jaloers
Ik rijd zelf bij de nieuwelingen en ik sta soms versteld met wat voor fietsjes en wielen dat sommige rijden, het ergste vind ik dan dat sommige nog niet eens een degelijke uitslag rijden. Ik reed zelf vorig jaar nog met een Peugot (dat die er nog zijn!!!) met een shimano sora, voelde me wel een buiten beentje maar ik reed beter uitslagen dan mensen met een Ridley Noah die dan na een jaartje al stoppen omdat de uitslagen er niet naar zijn. Een vriend van me, reed met een Flanders Full Carbon, Mavic cosmic carbon, dura ace,... en hij is gestopt na een korte tijd omdat volgens hem  het materiaal niet goed was, terwijl hij maar 3 uur in de week ging trainen.
Ik vind het erg dat sommige ouders veel investeren en er niets van terug krijgen,  ik heb vorig jaar als zelf moeten betalen (reparaties ..., er hard voor getraind ,...maar het seizoenseinde was dan ook niet slecht. Als je er in wilt investeren betekent dat je er wil voor gaan, dus laat het allemaal aan Kuiper wat hij wil doen, hij heeft daar zeker onze goedkeuring niet bij nodig

Och dat zeg je alleen om dat je jaloers bent !Als je het geld had, of je ouders wouden het investeren dan zou je heel anders praten


FIETSEN IS NIET GEZND ! Je krijgt er volgens mij een korte lont van en een lage acceptatiegrens.
ps: erg heftige wielen TOPPERRR, zolang je ze maar niet hebt gestolen zal het me een worst zijn waar ze vandaan komen.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 mar 2006 15:48

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 03 Maart 2006

Niets geeft meer voldoening dan iemand er af te rijden die met de nieuwste en duurste spullen rijdt, terwijl je zelf op een afgetrapte oude fiets op weg bent.Gr, Diogenes


Sorry, maar ik vind dit altijd uitermate kansloze opmerkingen. Het enige wat mij voldoening geeft is als ik zelf progressie maak als gevolg van mijn trainingen. En dat ik dan iemand er uit fiets die minder trainingszelfdiscipline had. Als je je voldoening haalt uit het materiaal van een ander zegt dat meer over jou dan over de persoon met die mooie fiets.
Less is bore

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 03 mar 2006 16:13

Ik ben het wel weer met diogeness eens!.... harder fietsen dan iemand anders is altijd leuk en als diegene op basis van zijn materiaal voorsprong op je heeft is dat helemaal leuk!
Ik moet wel zeggen dat ik het de de fietssport veel minder heb dat bij het windsurfen waar ook kapitalen worden uitgegeven aan materiaal. Ik vind het gewoon lekker om met 10 jaar oud materiaal een splinter nieuw setje eruit (a 4000,-eu) te varen.... zegt toch wel wat over je eigen cappaciteiten.
Dat wil niet zeggen dat ik iemand ander zijn uitgaves niet respecteer... iedereen moet maar zn eigen keuzes hierin maken. Ik heb altijd de keuze gemaakt om mijn tijd te besteden vooral aan training ipv veel te werken en zo beter materiaal te kopen.. maar zo moet iedereen zijn keuzes maar maken.
Ik moet wel zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn setje, wellicht zou hij een kilo of twee lichter kunnen zijn en de wielen wat earodynamischer (voor de tijdritten). Maar het heeft me ook nog altijd flink knaken gekost.
 
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 03 mar 2006 16:30

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Silvan op 02 Maart 2006

Mooie wielen man. Één ding: Over een paar maanden zal het in de koersen niet meer aan het materiaal liggen als je niet wint, ik heb tenminste altijd me fiets nog die ik er de schuld van kan geven.


Ik begrijp dat argument eigenlijk niet steeds even goed. De een heeft natuurlijk wel beter materiaal dan de ander, lichter bijvoorbeeld waardoor je beter klimt. Maar al bij al ligt het aan de renner om ervoor te zorgen dat zijn fiets in orde is! Een renner die met versleten materiaal rijdt, moet zijn minder presteren dus niet in z'n materiaal zoeken, maar bij zichzelf.

Dat zeg ik dus. In een koers met aankomst flink berg op kan ik aan het eind nog zeggen dat ik de beste in koers was, maar dat mijn fiets te zwaar is om snelheid te maken bergop en met de besten mee te gaan. Chris heeft die smoes straks niet meer al gaat zijn fiets naar de 7kg.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 03 mar 2006 17:02

Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 03 Maart 2006

hey Kuiper.........Mooi man! Rijd jij bij Witte Kruis? Zit je dan bij Pieter Scheerens in de ploeg......die is ook lid van SKITS!Veel plezier met je wielen!!


Ja, Witte Kruis, HSK Trias,
ben Junior Pieter is Elite, zit wel zelfde club alleen niet ploeg
Wielrennen, niet gezond?  Hart problemen ooit bij een medische keuring geweest? Nee, dom is eigenlijk wel verplicht bij licentie, moet dan zeker wel naar boven zijn gekomen, met een minder werkend hart wordt je geboren en dat onstaat niet 1,2,3 van Fietsen
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 03 Maart 2006

Wanneer ga je er eerste keer op rijden ?


Liefst vandaag nog, maar wordt in Mei als ik nieuwe fiets heb.
Niet dat jullie negatief naar mij doen maar, voor de rest laat mensen hier op het forum wie dan ook in ze waarden
Quoten: Origineel geplaatst door Ger-reG op 03 Maart 2006


Allereerst succes met je Super wieltjes, en ten 2e merk ik toch wel wat afgunst bij sommige mensen hier op het forum. Klagen over jonge kinderen op carbon wielen. So what... Zoals Kuiper al zegt heeft ie er 3 maanden(misschien nog wel langer) voor moeten werken. Wees trots dat hij het uitgeeft aan deze wielen.
Ger-Reg

Waren het maar drie maanden, na fiets compleet staat dicht achterwiel (Lightweight) op het programma

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 03 mar 2006 17:14

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 03 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 03 Maart 2006

hey Kuiper.........Mooi man! Rijd jij bij Witte Kruis? Zit je dan bij Pieter Scheerens in de ploeg......die is ook lid van SKITS!Veel plezier met je wielen!!


Ja, Witte Kruis, HSK Trias,
ben Junior Pieter is Elite, zit wel zelfde club alleen niet ploeg
Wielrennen, niet gezond?  Hart problemen ooit bij een medische keuring geweest? Nee, dom is eigenlijk wel verplicht bij licentie, moet dan zeker wel naar boven zijn gekomen, met een minder werkend hart wordt je geboren en dat onstaat niet 1,2,3 van Fietsen

Ik heb genoeg medische keuringe gehad, is volgens mij zelfs verplicht bij aanschaf licentie

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 03 mar 2006 18:21

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 03 Maart 2006


Nee, dom is eigenlijk wel verplicht bij licentie, moet dan zeker wel naar boven zijn gekomen, met een minder werkend hart wordt je geboren en dat onstaat niet 1,2,3 van Fietsen

Nou nou nou nou...het overgrote deel van de hartproblemen heb je niet vanaf je geboorte hoor.

Plaats reactie