Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 17 jun 2022 19:48

Heel erg balen. Gelukkig ben je er zelf wel redelijk goed van af gekomen!

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 17 jun 2022 20:00

Balen man ! Gelukkig lijkt het met jezelf mee te valen . Rest is vervangbaar .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 jun 2022 20:09

Oei, dat is minder goed nieuws.
Hou je nekklachten goed in de gaten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 17 jun 2022 21:54

Nek laten scannen.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 18 jun 2022 08:17

Wat een pech! :(
Beterschap en schakel je rechtsbijstand in, als je die hebt, zeker met je nekklachten!

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 18 jun 2022 08:33

Bedankt voor alle berichten!
De nekklachten (en andere pijntjes) zijn alweer beter. Ik maak me daar echt geen zorgen in. Het voelt nog een beetje stijf, maar ik denk niet dat ikzelf ernstige schade opgelopen heb.
Ik heb een familiale verzekering (België) en daar zit rechtsbijstand in. Het ongeval is aangegeven. Nu wachten op de verdere afhandeling.
Ik hoop dat mijn voorwiel de klap heeft opgevangen, waardoor de rest van de fiets gevrijwaard gebleven is.
Heeft iemand, liefst in België, ervaring met de verdere afhandeling van zo'n ongeval? Stel dat de fiets niet meer te redden valt, betaalt de verzekering dan een nieuwe of werkt dat met afschrijvingen zoals bij auto's? Een vergelijkbare fiets kost iets meer dan 5000€ tegenwoordig, maar mijn fiets van 2j oud zal zoveel niet meer waard zijn.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 18 jun 2022 08:55

Het hangt van de verzekering af.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 jun 2022 10:17

Ervaringen bij fietsmakkers, waarvan er een schadeexpert was, het hangt vooral af van de expert die komt kijken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 18 jun 2022 10:37

Drossie2 schreef: 18 jun 2022 08:33 Bedankt voor alle berichten!
De nekklachten (en andere pijntjes) zijn alweer beter. Ik maak me daar echt geen zorgen in. Het voelt nog een beetje stijf, maar ik denk niet dat ikzelf ernstige schade opgelopen heb.
Ik heb een familiale verzekering (België) en daar zit rechtsbijstand in. Het ongeval is aangegeven. Nu wachten op de verdere afhandeling.
Ik hoop dat mijn voorwiel de klap heeft opgevangen, waardoor de rest van de fiets gevrijwaard gebleven is.
Heeft iemand, liefst in België, ervaring met de verdere afhandeling van zo'n ongeval? Stel dat de fiets niet meer te redden valt, betaalt de verzekering dan een nieuwe of werkt dat met afschrijvingen zoals bij auto's? Een vergelijkbare fiets kost iets meer dan 5000€ tegenwoordig, maar mijn fiets van 2j oud zal zoveel niet meer waard zijn.
Verzekering of geen verzekering ik zou gewoon de tegenpartij schriftelijk aansprakelijk stellen voor alle geleden materiële en persoonlijke schade en alle schade voor in de toekomst, vergezeld van een door een expert (fietsenmaker) opgesteld lijstje met de materiële schades, dus o.a. nieuwe fiets, nieuwe kleding en zorgkosten, misgelopen inkomsten etcetc.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

hayes

hayes 18 jun 2022 15:48

Zeker niet te snel aftekenen als afgehandeld. Zeker nekpijn kan een langdurig probleem zijn.
Als je kiné nodig hebt, kan je dat ook nog verhalen op de tegenpartij.

De fiets was nieuw, dus daar zou ik niet te veel mee inzitten.
Maar het is dik balen natuurlijk.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 jun 2022 16:30

2 jaar oud is echt niet nieuw en dan moet je rekening houden met een afschrijving. Hoeveel hangt wat af van de expert.

Houdt er sowieso rekening mee dat het je geld gaat kosten. Probeer zoveel mogelijk extra vergoeding te halen uit kapotte kleding en smartengeld voor de lichamelijks schade.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 18 jun 2022 18:23

Jammer genoeg heb ik ook een ongeval gehad 3 jaar geleden, waarbij fiets nietnmeer hersteld kon worden. Fiets was 5 jaar oud en voor de verzekering totaal afgeschreven.
Wettelijk veel slechtere regeling in België dan bij auto’s, en zeker nu bij de prijzen die zo de hoogte zijn geschoten.

Mijn advies : via verzekering gelijkwaardige fiets eisen. NOOIT akkoord gaan met bedrag dat verzekering zal voorstellen, want dan zal je er heel bekaaid van afkomen.

Dirk

Plaats reactie