Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 29 mei 2022 10:19

TL@ schreef: 28 mei 2022 09:34 Dat rood is heel erg mooi.

Ik zou de kabels laten lopen zoals ik gedaan heb op mijn TCR:
Afbeelding

DI2-draad en leiding voor achterrem samen in een krimpkous en in het gat voor de leiding steken. Je moet dan wat 'frullen' en misschien een klein beetje vijlen aan de plastic 'grommet' die in het gat zit.
Leiding zo kort mogelijk houden.

Het is was prutsen maar zeker het werk waard.
Bedankt. Dit lijkt inderdaad de mooiste oplossing te zijn.
Ik zie bij jou precies geen verdikkingen van koppelingen van de Di2-kabeltjes. Die zijn er dus bij mij wel. Waar zaten die bij jou?
Zijn die grommets trouwens universeel? In mijn fiets zit er nl geen en mijn fietsenmaker doet niet in Giant. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen aan mijn fietsen, maar om remleidingen in te korten heb ik het materiaal niet. Ik ga mijn fiets dus naar de fietsenmaker brengen om de nodige aanpassingen te doen. Ik hoop dat hij openstaat voor de techniek met de krimpkous.
Moest jouw BB trouwens verwijderd worden om de bekabeling van de Di2 aan te passen?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 29 mei 2022 10:44

Het mooie van de techniek met de krimpkous is dat als het eenmaal is aangebracht en gekrompen het bijna niet meer is te verwijderen zonder de onderliggende kabels etc. te beschadigen. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 29 mei 2022 10:55

Drossie2 schreef: 29 mei 2022 10:19
TL@ schreef: 28 mei 2022 09:34 Dat rood is heel erg mooi.

Ik zou de kabels laten lopen zoals ik gedaan heb op mijn TCR:
Afbeelding

DI2-draad en leiding voor achterrem samen in een krimpkous en in het gat voor de leiding steken. Je moet dan wat 'frullen' en misschien een klein beetje vijlen aan de plastic 'grommet' die in het gat zit.
Leiding zo kort mogelijk houden.

Het is was prutsen maar zeker het werk waard.
Bedankt. Dit lijkt inderdaad de mooiste oplossing te zijn.
Ik zie bij jou precies geen verdikkingen van koppelingen van de Di2-kabeltjes. Die zijn er dus bij mij wel. Waar zaten die bij jou?
Zijn die grommets trouwens universeel? In mijn fiets zit er nl geen en mijn fietsenmaker doet niet in Giant. Ik probeer zoveel mogelijk zelf te doen aan mijn fietsen, maar om remleidingen in te korten heb ik het materiaal niet. Ik ga mijn fiets dus naar de fietsenmaker brengen om de nodige aanpassingen te doen. Ik hoop dat hij openstaat voor de techniek met de krimpkous.
Moest jouw BB trouwens verwijderd worden om de bekabeling van de Di2 aan te passen?
Voor remleiding inkorten heeft jagwire goeie en goed geprijsde gadget (jagwire sport hydraulic hose cutter). Ook grommets in heel veel vormen en soorten hebben ze van jagwire. Ik heb dit via bike components.de besteld destijds. Daar heten ze overigens frame plugs.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 29 mei 2022 11:57

Vaak moet het BB verwijderd worden om een goede doorsteek te kunnen maken, leiding loopt nl boven langs het BB en daar is weinig ruimte.
Wanneer je ook nog een neopreen "sleeve" om de leiding hebt om rammelen in het frame tegen te gaan, wordt het welhaast onmogelijk om dat te realiseren zonder BB te demonteren.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 mei 2022 14:28

Die krimpkous is best makkelijk te verwijderen zonder iets te beschadigen.

Die verdikkingen, zijn dat de koppelingen/tussenstukjes? Die heb ik er allemaal uit gehaald omdat ik dat niet mooi vond.
Die Jagwire tools heb ik ook (de hose cutter en de driver om de koppeling te maken)

De gromet was specifiek voor de fiets dacht is, niet helemaal zeker meer (is al even geleden)
Afbeelding

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 30 mei 2022 08:30

TL@ schreef: 29 mei 2022 14:28
Die verdikkingen, zijn dat de koppelingen/tussenstukjes? Die heb ik er allemaal uit gehaald omdat ik dat niet mooi vond.
Die verdikkingen bedoel ik idd. Hoe kan je die precies weghalen? Die verbindingen moeten er zijn, toch?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 30 mei 2022 08:35

TL@ schreef: 28 mei 2022 09:34 Voor remleiding inkorten heeft jagwire goeie en goed geprijsde gadget (jagwire sport hydraulic hose cutter).
Deze is inderdaad een aanrader. Ik sneed leidingen altijd met een stanleymes maar dat ding van Jagwire is veel makkelijker (en maakt een mooiere en vooral rechtere snede)!
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 mei 2022 08:37

Die verdikkingen zijn gewoon, in dit geval lelijke van Elvedes, rubber stukken om de kabels die je frame zouden moeten beschermen.
Die kan je er gewoon afknippen/doorsnijden, wel opletten dat je de remkabels niet beschadigd. :)
Maar dit is niet 100% zeker.
Jagwire heeft er mooiere/fijnere.
Een doorzichtige beschermsticker is in feite een pak beter.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 30 mei 2022 08:55

Lcsmet schreef: 30 mei 2022 08:37 Die verdikkingen zijn gewoon, in dit geval lelijke van Elvedes, rubber stukken om de kabels die je frame zouden moeten beschermen.
Die kan je er gewoon afknippen/doorsnijden, wel opletten dat je de remkabels niet beschadigd. :)
Maar dit is niet 100% zeker.
Jagwire heeft er mooiere/fijnere.
Een doorzichtige beschermsticker is in feite een pak beter.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat weet ik. Ik had het echt over de Di2-koppelingen.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 mei 2022 09:53

Je bedoelt dan gewoon waar 2 Di2 kabels aan elkaar gekoppeld zijn?
Als je die weg wil zal je andere (langere) Di2 kabels moeten gebruiken zodat de "koppelingen" in je stuur/frame zitten in plaats van zichtbaar.
Dat heb ik ooit voor een maat zijn BMC ook aangepast.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 mei 2022 10:00

Inderdaad, langere DI2-draden voorzien (misschien zit er genoeg speling op)

Als het deze zijn:
Afbeelding

Dan zijn die voor de hydraulische leidingen. Die had ik ook. Ik heb de leiding van de achterrem korter gemaakt en vooraan gebruikt, achteraan heb ik een nieuwe leiding getrokken.

Ze steken die dingen erin omdat het makkelijker is om een fiets op de lopende band zo in elkaar te steken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37373
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2022 13:04

Zou er voor 2023 niet een nieuwe TCR komen trouwens met mooi geintegreerde kabels?
Less is bore

Plaats reactie